Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ روح الله روزبه رییس پلیس راهور شهرستان پردیس در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری بیشترین حوادث رانندگی در شهرستان پردیس به خصوص شهر بومهن در کمین عابرین پیاده بوده است.

وی بیان داشت: لذا رعایت نکاتی هر چند تکراری را برای حفظ سلامت این قبیل کاربران توصیه می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزبه گفت: هنگام عبور از عرض معابر از پل های هوایی عابرین پیاده استفاده کنید و داشتن مقداری فاصله تا پل هوایی از انگیزه شما در عبور ایمن از خیابان نکاهد.

رییس پلیس راهور شهرستان پردیس ادامه داد: در صورت نبود پل هوایی از گذرگاههای خط کشی شده مخصوص عابرین پیاده استفاده نمایید زیرا در این محلها رانندگان می بایست حق تقدم عبور را به پیادگان دهند.

وی توصیه کرد: از ورود و دویدن ناگهانی به معابر و پریدن از روی موانع به داخل خیابانها خودداری کنید، چرا که توانایی عکس العمل سریع و صحیح از راننده را در آن زمان سلب می کنید.

روزبه تاکید کرد: از محلهای غیر مجاز ایجاد شده مانند لابلای مسدود کننده های راه که توسط برخی افراد سودجو و در جهت کسب منفعت شخصی خود ایجاد می کنند عبور نکنید.

رییس پلیس راهور پردیس خاطر نشان کرد: چنانچه در طول راه حرکت می کنید از سطح سواره رو خارج و از پیاده رو استفاده کنید و چنانچه پیاده رو موجود نبود در جهت خلاف حرکت وسایل نقلیه و از منتهی الیه سمت چپ حرکت کنید.

وی اضافه کرد: در صورت نبود پل هوایی عابر یا نبود گذرگاه خط کشی عابرین پیاده، هنگام عبور از عرض راه سرعت، فاصله و زمان رسیدن وسایل نقلیه عبوری را از خود پیش بینی کنید سپس با اطمینان از عرض خیابان عبور کرده و در آن زمان از تلفن همراه استفاده نکنید.

روزبه خاطر نشان کرد: زمانی که در حاشیه راه منتظر سوار شدن به خودروی عبوری میباشید کاملا در کنار راه بایستید و عبور و مرور وسایل نقلیه را زیر نظر داشته باشید.

رییس پلیس راهور پردیس توضیح داد: یکی از آسیب پذیر ترین کاربران ترافیک راکبین موتور سیکلت هستند. موتور سیکلت وسیله نقلیه ایی است ارزان، سریع، کم استهلاک و قابل دسترس برای همگان، اما بیش از اندازه برای راکبین بی احتیاط و قانون گریز خطرناک است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از تصادفات منجر به جرح و فوت متعلق به این دسته از کاربران راه میباشد و موتورسیکلت برای رانندگان بی احتیاط وسیله مطمئنی برای رسیدن به مقصد نیست، خط قرمز پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان پردیس تخلفات این قبیل از وسایل نقلیه میباشد.

روزبه گفت: برابر قانون، عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکب و ترک نشین، حرکت در پیاده رو یا در خلاف جهت، حرکات نمایشی، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف و حمل یدک تخلفاتی است که به محض مشاهده توسط پلیس، ضمن صدور برگ جریمه برای راکب، توقیف موتورسیکلت وی را به مدت یک هفته برای بار اول و در صورت تکرار تا یک ماه به همراه خواهد داشت.

رییس پلیس راهور پردیس تشریح کرد: از طرف دیگر برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر کس بخواهد با هر نوع وسیله نقلیه موتوری رانندگی کند باید گواهینامه مجاز آن را داشته باشد و چنانچه موتورسیکلت سواری بدون گواهینامه مجاز اقدام به رانندگی نماید راکب به مراجع قضایی معرفی می شود.

وی اضافه کرد: بیمه شخص ثالث حداقل پوشش بیمه ایی است که کلیه وسایل نقلیه باید داشته باشند بنابر این ارائه بیمه نامه شخص ثالث از سوی راکبین موتورسیکلت الزامی است.

روزبه افزود: در نهایت پلیس راهنمایی و رانندگی پردیس ضمن تشکر از موتور سیکلت سواران قانونمند سایر عزیزان را نیز به رعایت قوانین و مقررات رانندگی برای حفظ سلامتی خود و آرامش عزیزانشان دعوت می کند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین تخلف سرعت در محور ارومیه- مهاباد

ایرج دست نشان  مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه متوسط تردد بین استانی روزانه در فروردین‌ماه بیش از یک میلیون و ۵۹۹ هزار تردد بود، گفت: تردد بین استانی روزانه در این ماه نسبت به ماه مشابه پارسال خود ۲۳ در صد کاهش یافته  و بیشترین تردد در ورود و خروج به استان هم در روز جمعه ۳۱ فروردین و به میزان بیش از ۱۲۷ هزار تردد ثبت شده است.

وی‌ با بیان اینکه بیشترین تخلف سرعت در محور ارومیه- مهاباد ثبت شده، اضافه کرد: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک‌خوان در بازه فروردین‌ماه، در روز شنبه ۴ فروردین و معادل ۲۴ درصد کل وسایل‌نقلیه مشاهده شده که آمار‌ها از کاهش یک درصدی سهم وسایل‌نقلیه غیربومی در استان در مقایسه با مدت مشابه خبر می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در ماه قبل از مجموع بیش از ۱۰ میلیون و ۵۱۲ هزار تردد ثبت شده در استان، ۴۹ هزار و ۱۰۵ مورد انواع تخلفات ثبت شد که تخلف بیش از ۳۰ کیلومتر بر ساعت، تجاوز از سرعت‌مجاز در این بازه ۴۸ و ۳۷۰ مرتبه تکرار شد که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهاد‌ها و مسئولان ذیربط است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • ثبت بیشترین تخلف سرعت در محور ارومیه- مهاباد
  • طرح ویژه پلیس راهور برای موتورسواران و عابران پیاده
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • تصادف پراید منجر به فوت عابر پیاده در رشت شد
  • نوشتن و برچسب زدن روی خودرو ممنوع است | بیشترین شکایت مردم به پلیس راهور از ۳ مورد
  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال