Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در اولین همایش نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری بر توسعه پایدار با بیان اینکه امروزه در دنیا کشاورزی خانوادگی از اهمیت به سزایی برخوردار است، اظهار کرد: طی دهه های اخیر متاسفانه ما بسیاری از ارزش های تاریخی و فرهنگی خود را به راحتی از دست دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: چگونگی زندگی کردن، رفتار خانوادگی، رفتار اجتماعی از جمله ظرفیت هایی بود که به دلیل نوگرایی کاذب آنها را از دست داده ایم و هم اکنون بسیاری از گرفتاری هایی که جامعه با آن مواجه است را می توان به از دست دادن ارزش های تاریخی و فرهنگی خود نسبت داد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امروزه در کشاورزی آمریکایی و اروپایی کشاورزی خانوادگی از موضوعیت جدی برخوردار است، گفت: در این زمینه همه افراد خانواده، نسل به نسل در کنار هم حضور دارند و نقش موثری در این زمینه ایفا می‌کنند.

به گفته وی این وضع را می توان در جوامع روستایی و عشایری تا حدی مشاهده کرد.

حجتی در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از برخی آمار مطرح شده درباره مهاجرت روستاییان بیان کرد: جمعیت روستایی ما اوایل انقلاب حدود 60 تا 70 درصد بوده که هم اکنون این جمعیت به حدود 26 تا 30 درصد رسیده است، بنابراین باید توجه کنیم که در این زمینه دچار اشتباه کلامی نشویم، چراکه مهاجرت علت اصلی این کاهش نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: اوایل انقلاب حدود 300 شهر در کشور داشتیم، در حالیکه الان تعداد شهرها به حدود 1800 مورد رسیده است، بنابراین توسعه شهرها یکی از دلایل این امر به شمار می رود.

وزیرجهاد کشاورزی اظهار امیدواری کرد و گفت: با توجه به مقدمات فراهم شده و ظرفیت های موجود، نقشی که زنان روستایی و عشایری می‌توانند در تولید ملی بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین صنایع دستی ایفا کنند، باید توسعه یابد.

حجتی ادامه داد: یکی از ابزارهایی که می توان در اختیار آنها قرار داد صندوق های خرد و پشتیبانی است. در گذشته دست ما خالی بود، اما هم اکنون با منابعی که کم و بیش تزریق شده انتظار می رود که بتوانیم این پشتیبانی را به بهترین نحو انجام دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در زمینه استفاده از ظرفیت هایی همچون زباله تر و گلخانه‌ ها برای افزایش درآمد روستاییان مورد اشاره قرار داد و گفت: لازم نیست که حتما خانواده های روستایی یک گلخانه بزرگ احداث کنند، بلکه با ایجاد یک گلخانه 500 تا هزار متری در کنار باقی که خانواده روستایی دارند، می توانند به منبع درآمد مناسبی برای آنها تبدیل شود به گونه ای که با کمترین سرمایه گذاری محصول خود را به بازار عرضه کنند.

انتهای پیام/

استفاده از ظرفیت زباله تر و گلخانه ها افزایش درآمد روستاییان را به همراه دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،روستای ۶۰ خانواری "سویرو" در ۲۵ کیلومتری شهر بانه واقع شده ، این روستا علاوه بر اینکه روستایی در دامن جنگل های بلوط زاگرس شمالی قرار دارد، به خاطر مهاجرت سالانه لک‌لک‌ها نیز شهرت خاصی دارد.
طبیعت بکر روستای "سویرو" وجود رودخانه پایین دست این روستا و درختان بلوط همچنین همزیستی ۵۰ ساله روستاییان با لک لک های سفید باعث شده هر ساله این منطقه میزبان صدها قطعه لک‌لک مهاجر شود که از مناطق گرمسیری به این روستا مهاجرت می کنند.
مردم روستای "سویرو" از گذشته های خیلی دور شاهد بازگشت لک‌لک‌ها به این منطقه بودند و آنها را نماد صلح و خوش اقبالی در روستا می دانند.
بر اساس سرشماری سال گذشته حدود ۳۵ لانه و بیش از ۱۵۰ قطعه پرنده هر ساله به این زیستگاه باز می گردند و در هر لانه با جوجه ها حدود چهار تا پنج لک لک زندگی می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • فیلم| رئیسی: فعال شدن اقتصاد در روستاها مانع مهاجرت جوانان به حاشیۀ شهرها می‌شود
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است