Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: چهار هزار نفر کم بینا و نابینا تحت پوشش بهزیستی قزوین هستند که ۱۴ درصد از جامعه هدف بهزیستی استان را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا وارثی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از نابینایان که در محل سالن جلسات فرماندارای برگزار شد با اشاره به نامگذاری ۱۵ اکتبر به عنوان روز جهانی عصای سفید افزود: این روزرا با هدف توجه به پیشگیری از نابینایی و آگاه‌سازی عموم مردم در سطح جهان نامگذاری نموده‌اند و بزرگداشت این روز در واقع اقدام جهانی مشترکی از طرف آژانس بین‌المللی پیشگیری از نابینایی، سازمان بهداشت جهانی و بعضی سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بیش از۲۷ هزارو و ۵۷۵ معلول تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند که از این تعداد حدود ۴ هزار و ۲۰نفر در طیف معلولیت‌های بینایی هستند که شامل ۱۵۰۳ نفر خفیف، ۱۰۲۴ نفر متوسط، ۹۸۶نفر شدید و ۱۰۲۴ خیلی شدید هستند.

وارثی گفت: ۳۷ درصد از نابینایی خفیف ۲۵ درصد متوسط و ۲۴ درصد نابینایی شدید و ۱۲ درصد نابینایی خیلی شدید تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اذعان کرد : مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و مراجعات پزشکی برای پیشگیری از اختلالات بینایی موثر است و سازمان بهزیستی بر همین اساس طرح تنبلی چشم را برای کودکان سنین ۳ تا ۵ سال انجام می‌دهد تا با مداخله به هنگام از معلولیت نابینایی و کم‌بینایی آنها جلوگیری کند.

به گفته وارثی : در سال ۹۵، اجرای طرح تنبلی چشم برای کودکان ۳ تا ۶ سال بالغ بر ۴۸ هزار نفر معاینه شدند که از این بین ۴۰۰ کودک دچار اختلالات بینایی تشخیص داده شدند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های سازمان در امور نابینایان و کم‌بینایان خاطر نشان کرد: علاوه بر همکاری در اجرای طرح آمبلیوپی، تشخیص و مداخله به هنگام بینایی با حوزه پیشگیری و ارائه وسایل کمک توانبخشی، ارائه خدمات به دانشجویان معلول، ارائه خدمات توانبخشی کم‌بینایی انجام می‌دهد.

وارثی اظهار کرد : بر اساس برنامه‌ریزی سال جاری ۱۲ درصد از اعتبارات حوزه توانبخشی به گروه نابینایان و کم‌بینایان اختصاص داده می‌شود.

وی افزود : وسایل مورد نیاز کم‌بینایان و نابینایان عبارت است از چاپگر بریل، عصای سفید، ساعت بریل وسایر نرم‌افزارهای مخصوص است.

وارثی ادامه داد: واحدهای بینایی‌سنجی یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان برای معلولان دچار اختلالات بینایی محسوب می‌شوند که هم اکنون ۲۳ پایگاه بینایی سنجی در سطح استان به ارائه خدمات بینایی به افراد مشغول هستند که در سال۹۵ بالغ بر هزار نفر از این واحدها استفاده کرده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ دانشجو تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و از خدماتی از جمله پرداخت شهریه از سوی سازمان استفاده می‌کنند که در همین رابطه حدود ۶۱ دانشجوی تحت پوشش بهزیستی با معلولیت بینایی هستند.

وی تصریح کرد: شهرستان قزوین با ۱۹۳۰ معلول بینایی بیشترین آمار معلولیت‌های اختلالات بینایی را نسبت به شهرستان های دیگر داشته این در حالیست که شهرستان آوج با داشتن یک و ۳۹ دهم درصد معلولین نابینا نسبت به جمعیت شهرستان بیشترین امار معلولیت‌های اختلالات بینایی را داشته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نظرزاده در دیدار با حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم در خانه ملت به تشریح وضعیت آب و فاضلاب در شهر قم پرداخت و فقدان شبکه فاضلاب در برخی نقاط شهر را یکی از معضلات اصلی شهر قم دانست و با بیان اینکه در این زمینه عقب‌افتادگی حدود ۱۰ ساله نسبت به متوسط کشور داریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است در حالی که متوسط کشور در این زمینه ۵۴ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به انجام مطالعات طرح فاضلاب شهر قم، بر ضرورت تحقق اعتبارات فاضلاب مصوب سفر اول رئیس‌جمهور تأکید و خاطرنشان کرد: برای رفع معضل فاضلاب در شهر حدود هزار کیلومتر شبکه و دو باب تصفیه‌خانه فاضلاب نیاز داریم تا بتوانیم وضعیت فعلی را سروسامان دهیم.

نظرزاده با اشاره به پروژه اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب پردیسان و بخش شرقی قم و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان اظهار داشت: ۶ کیلومتر از این خط انتقال توسط شرکت آب و فاضلاب در حال اجراست و مابقی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: با اجرای این خط انتقال و تصفیه‌خانه امکان بهره‌مندی از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان به ویژه در مناطق با تراکم ساختمانی زیاد فراهم خواهد شد.

وی در ادامه انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش بخشی از مشکلات فاضلاب عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار با اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب تصفیه‌خانه، بخشی از فاضلاب پردیسان را تصفیه و برای مصارف صنعت و فضای سبز محور سلفچگان و نیزار منتقل خواهد کرد.

کد خبر 6090925

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد