Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تکمیل پروژه تالار فرهنگی هنری قزوین به عزم راسخ و اراده ملی وحمایت جدی مسئولان نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر اسکندری نژاد روز یکشنبه در نشست مشترک با مجمع نمایندگان استان که برای تشریک مساعی و تعامل برای حل سریع تر مسائل فرهنگی صورت گرفت اظهار کرد: امروزه یکی از مهم ترین مشکلات بخش فرهنگی کشور موازی کاری و نمی توان متوجه شد کدام نهاد مرجع فرهنگی کشور است از این رو اعتبارات حوزه فرهنگ بدرستی به سمت مرجع فرهنگی هدایت نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکندری نژاد افزود: در اهداف و ماموریت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین حمایت از حقوق هنرمندان نیز پیش بینی شده که باید به آن عمل کنیم.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات حوزه فرهنگی بیان کرد: گاهی مجموع اعتبارات وزارت ارشاد در یک سال با اعتبارات ١ سال یک شهرداری برابری می کند و همین مسئله سبب می شود تا نتوانیم با فراغ بال در حوزه فرهنگی به مسئولیت های قانونی و وظایف خود عمل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: سال گذشته تمام اعتباراتی که از محل فصل پنج استانی و ملی برای استان قزوین در نظر گرفته شد ٧٠٠ میلیون تومان بود که نیمی از این اعتبار تنها در دوسالانه خوشنویسی هزینه شد.

اسکندری نژاد یادآورشد: در این شرایط برای رسیدن به عدالت فرهنگی با چالش های جدی مواجه هستیم چرا که امروز در حوزه شهرستانها ادارات ارشاد ما با مشکلاتی مواجهند که شاید با اعتبار کمی قابل رفع باشد ولی برای حل و فصل همین مشکلات نیز اعتبار کافی در اختیار نداریم.

وی افزود: امروز که قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران معرفی شده حتی یک نگارخانه تخصصی برای ارائه آثار خوشنویسی در اختیار ندارد و این خلاء برای هنرمندان استان نگران کننده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: پروژه تالار فرهنگی هنری شهر قزوین از سال ٨٦ آغاز شده است و امروز با گذشت ١٠ سال تنها نزدیک به ١١ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که مشکلات اعتباری مهم ترین علت این کم کاری و پیشرفت نکردن پروژه است.

اسکندری نژاد خاطرنشان کرد: اهالی فرهنگ و هنر استان قزوین امروز از داشتن یک سالن تخصصی، نگارخانه، موزه هنر های معاصر و همه آنچه برای رشد و تعالی هنر استان نیاز است محروم هستند که باید برای آن تدبیر کنیم.

وی گفت: تسریع در پیشرفت پروژه تالار فرهنگی هنری استان نیازمند عزمی راسخ و اراده ای فراتر از تمهیدات استانی است و امیدواریم مسئولان کشوری در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.