Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در ابتدای این نشست گفت: مدیرکل مالیاتی و معاونین اداره کل مالیاتی همکاری نزدیکی با اتاق بازرگانی اصفهان داشته و همواره در حل مسایل و مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی استان از هیچ کمکی دریغ نکرده‌اند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: فشار مالیاتی بر واحدهای تولیدی نه‌تنها مساله بیکاری را برطرف نمی‌کند بلکه زمینه تعطیلی این واحدها را نیز فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: کارفرماها هرروز با یک مشکل درزمینه مالیاتی ،بیمه تامین اجتماعی ،اداره کار ،کمبود تقاضا روبرو می‌شوند و دیگر توانی برای توسعه فعالیت‌های خود ندارند.

سهل‌آبادی خاطرنشان کرد: با شرایط موجود دولت انتظار تولید و رفع بیکاری نمی‌تواند داشته باشد زیرا واحدهای تولیدی با مسایل متعددی روبرویند.

وی تاکید کرد:چگونه می‌توان هزینه فشارهای عصبی بر کارفرمایان را محاسبه کرد ؟فشارهایی که هرروز از یک بخش‌بر روی وارد می‌شود .

اداره کل مالیاتی استان اصفهان با اتاق بازرگانی تعامل نزدیکی دارد

مراد امیری مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در این نشست گفت: اداره کل مالیاتی استان اصفهان با اتاق بازرگانی تعامل نزدیکی دارد و این تعامل در کشور کم‌نظیر است و حل مشکل مالیاتی بخش سنگ و طلا ازجمله همکاری نزدیک با تشکل‌های اقتصادی در استان بود.

امیری تصریح کرد: رسیدگی به پرونده مالیاتی شرکت‌های تولیدی در اولویت این اداره کل قرار دارد و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای تقسیط مالیات آنان استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخشودگی جرایم مالیاتی واحدهای تولیدی از تمام اختیارات در استان استفاده می‌کنیم و چنانچه واحد تولیدی مشمول این بخشودگی نشده است می‌تواند به اداره کل مراجعه کند.

مدیرکل مالیاتی استان تاکید کرد : موضوعاتی مانند انعکاس معاملات فصلی و خروج تقاضا از استان، معافیت‌های مالیاتی ،محاسبه مالیات تراکنش‌های بانکی بالای 500 میلیون تومان ازجمله موضوعاتی است که با همکاری اتاق می‌توان راهکاری برای حل مسایل آن پیدا کرد.

وی از فعالان اقتصادی خواست که اسناد و مدارک موردنیاز تراکنش‌های بانکی حساب‌های بالای 500 میلیون تومان را نگهداری کنند تا در هنگام بررسی عملکرد مالیاتی موردبررسی قرار گیرد.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت :کمک به تولید خیلی مهم‌تر از دریافت مالیات است .

بررسی تراکنش‌های بانکی از سال 95 باید انجام گیرد

مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: بررسی تراکنش‌های مالی توسط اداره کل مالیاتی از سال 95 باید انجام بگیرد .بررسی حساب‌ها از 5 سال گذشته منطقی نیست .

وی تصریح کرد: درخواست اتاق بازرگانی از اداره مالیاتی در موضوع هیات های حل اختلاف مالیاتی این است که پرونده‌های مربوط به صنعت، معدن ،تجارت و کشاورزی در هیات هایی که نماینده اتاق حضور دارد ،بررسی شود.

وی افزود: بخش‌نامه تقسیط مالیات در شهرستان‌های استان اجرا نمی‌شود و به مرکز استان ارجاع داده می‌شود.

شجاعت تصمیم‌گیری مدیران استانی بایستی تقویت شود

محسن پورسینا عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: وضعیت استان اصفهان به‌عنوان صنعتی‌ترین استان کشور باید موردتوجه مسئولین کشوری قرار گیرد و به مدیران استان اختیارات ویژه ایی برای حل مسایل مالیاتی تفویض شود.

وی افزود: نباید شجاعت تصمیم‌گیری مدیران استانی گرفته شود وگرنه مسیر حل شدن مسایل و مشکلات استان دشوار و غیرممکن می‌شود.

پورسینا اضافه کرد: اداره کل مالیاتی استان با همکاری اتاق بازرگانی می‌تواند فعالان اقتصادی را با بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها آشنا سازند تا هزینه کمتری متوجه این واحدها شود.

خروج تقاضا از واحدهای تولیدی استان اصفهان به دلیل شفافیت مالیاتی

محمدرضا رجالی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: خروج تقاضا یکی از چالش‌های مهم واحدهای تولیدی استان شده که باعث تعدیل نیرو در این واحدها شده است .

وی افزود: واحدهای تولیدی به دلیل شفاف‌سازی مالیاتی از مشتریان خود خواستار ارایه کد اقتصادی و درج در سامانه مالیاتی‌اند که این موضوع با مخالفت مشتریان روبرو می‌شود و مشتریان کالای موردنیاز را از سایر استان‌ها تامین می‌کنند .

وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی استان اصفهان دیگر توان پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده به‌جای خریداران را ندارند و اصناف حاضر به پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده به‌هیچ‌عنوان نیستند و این موضوع باعث خروج تقاضا از استان اصفهان شده است .

رجالی اضافه کرد: در چرخه مالیات بر ارزش‌افزوده تولیدکننده استان اصفهان نمی‌تواند از واحدهای صنفی و بنکداران بازار به دلیل معاف بودن آنان ، مالیات دریافت کنند و این بار مالیاتی همچنان بر دوش واحدهای تولیدی است .

اعتمادسازی اداره کل مالیاتی و فعالان اقتصادی

سید رسول رنجبران عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار اعتمادسازی بین فعالان اقتصادی و اداره کل مالیاتی استان شد و گفت: متأسفانه نگاه مثبتی و امنیت خاطری بین فعالان اقتصادی و ممیزان دارایی چندان وجود ندارد و در گام نخست باید این نگاه دوطرفه را اصلاح کرد.

دولت قبل از اینکه به بحران تعطیلی و بیکاری واحدهای تولیدی برخورد کند ، تدبیر کند

مجتبی ملأ احمدی نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: طی 50 سال گذشته درصد اشتغال نساجی استان اصفهان از 70 درصد به 12 درصد رسیده است .

وی تعطیلی پلی اکریل به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد اولیه نساجی را ناشی از تعطیلی واحدهای پایین‌دستی نساجی دانست و گفت: بیش از 400 واحد نساجی که از پلی اکریل مواد اولیه را تامین می‌کردند ،تعطیل شدند و کمبود تقاضا از این واحد و خروج تقاضا از استان عامل بحرانی شدن پلی اکریل شد.

وی با انتقاد از حمایت نشدن واحدهای تولیدی در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: مسئولین محترم در سال جاری چه حمایتی از واحدهای تولیدی کردند؟

ملأ احمدی خاطرنشان کرد: به دلیل معاف شدن خرده‌فروشان از مالیات بر ارزش‌افزوده اغلب بنکداران بازار تقاضا واحدهای صنفی کردند و از سایر استان‌ها منسوجات بدون پرداخت مالیات تامین می‌کنند و پارچه‌های تولیدی استان اصفهان در انبارهای تولیدکنندگان همچنان ذخیره می‌شود .

وی با اشاره به حمایت دولت از هپکو و پلی اکریل و اختصاص تسهیلات ویژه گفت: چرا مسئولین دولتی به‌جای تسهیل فضای کسب‌وکار و کاهش فشارهای مالیاتی در هنگام وقوع فاجعه و تعطیلی واحدهای تولیدی به داد واحدهای تولیدی می‌رسند.

وی افزود: آیا یک واحد تولیدی باید تعطیل شود و کارگرانش در مقابل استانداری‌های تجمع کنند تا صدای آن‌ها شنیده شود؟

در پایان این نشست مقرر شد راهکارهای اجرایی برای حل مسایل پیرامون معاملات فصلی ،مالیات بر ارزش‌افزوده، تراکنش‌های بانکی ، بخشودگی جرایم با همکاری اداره کل مالیاتی و اتاق بازرگانی اصفهان تهیه و تنظیم و به وزیر اقتصاد و دارایی ارایه شود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۱۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از کاهش نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۲ در استان خبر داد. - اخبار استانها -

میثم مداحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، درباره راهکارهای تحقق شعار سال و افزایش تولید با مشارکت مردمی، اظهار داشت: یکی از راهکارهای ما برای حقوق شعار سال، توسعه تشکلات است و در این راستا در ابتدای سال با مجموعه تشکلات، مجموعه کانون کارآفرینی که از نخبگان حوزه کارآفرینی هستند و همچنین مراکز چهارگانه مشاوره کارآفرینی جلسه‌ای را برگزار کردیم.

وی افزود: تشکلات از دل مردم هستند و در آن جلسه قرار شد مطالبات و راهکار‌هایشان را استخراج و به ما اعلام کنند تا بتوانیم در جهش تولید گام موثری برداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره ضرورت تنظیم روابط کار، خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم دعوای و مراجع حل اختلاف را ساماندهی و فرآیندها را اصلاح کنیم به شکلی که منجر به کاهش زمان رسیدگی شود، باعث خواهد شد که مجموعه کار و تولید که از دو رکن اساسی کارفرما و کارگر تشکیل شده، کنترل به حواشی بپردازند و می‌توانند در زمینه جهش تولید کمک مؤثرتری انجام دهد و این دو راهکاری است که برای جهش تولید برنامه‌ریزی شده و انشالله محقق خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات انجام شده در زمینه گزارش بهداشت در جامعه کارگری استان اشاره کرده و گفت: بر اساس قانون کار یکی از رسالت‌های ما حفظ و صیانت از نیروی کار است و بر همین اساس ما توسعه ایستگاه‌های بهگر، خانه‌های بهداشت کارگری در واحدهای صنعتی را داشتیم.

مداحی در ادامه گفت: خوشبختانه سال گذشته در ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری و ایستگاه‌های بهگر رشد 300 درصدی داشتیم که می‌تواند پایش سلامت کارگران هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی را در پی داشته باشد.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور گسترش بهداشت در جامعه کارگری انتخاب کارفرمای سلامت‌محور را داشتیم که ان‌شالله در جشنواره امتنان امسال از آنها تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بخش دیگری از سخنانش درباره نرخ بیکاری استان در سال گذشته گفت: هنوز مرکز آمار سرجمع نرخ بیکاری کلیه فصول را اعلام نکرده و ما نرخ بیکاری را به صورت فصل به فصل داریم اما آنچه که مشخص است نرخ بیکاری در سال 1402 تک‌رقمی بوده و این امر موجب افتخار است.

وی ادامه داد: بیش از 10 سال است که رخ بیکاری ما دو رقمی بود اما سال گذشته این نرخ تک رقمی و کاهش بود.

مداحی تاکید کرد: ما بر اساس زیست‌بوم ملی اشتغال برنامه‌ریزی انجام دادیم تا روند کاهشی نرخ بیکاری در سال جاری ادامه داشته باشد؛ زیست‌بوم ملی اشتغال 10 مولفه در مباحث آموزش، تامین مالی و غیره دارد و ما از این طریق برای کاهش نرخ بیکاری در حال تلاش هستیم و امیدواریم که همه دستگاه‌های اجرایی با تعهداتی که دارند، بتوانند این مهم را ادامه دهند.

انتهای پیام/170/.

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی