Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشوه سعودی‌ها آنقدر برای مقامات آمریکایی ارزش دارد که ترامپ حاضر شده است تمام اعتبار خود و کشورش را زیر سوال ببرد تا دل شاهزاده‌های سعودی را به دست آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشرق، همه چیز از ریاض شروع شد، روزی که ترامپ و خانواده‌اش به عربستان سفر کردند و شاهزاده‌های سعودی، مست از سفر رئیس جمهور جدید آمریکا به حاتم بخشی مشغول شدند و ترامپ و خانواده اش را ابتدا با هدایای گران‌بها غافلگیر کردند و بعد از آن شروع به نوشتن قراردادهای میلیاردی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قراردادهایی که ترامپ را خیلی زود مجبور کرد برخلاف صحبت‌ها زمان انتخاباتش تصمیم بگیرد و حرف بزند. دلارهایی که مقامات آمریکایی را مجاب کرد تا مواضع ضد ایرانی خود را تشدید کنند و زیر میز مذاکرات هسته‌ای با ایران بزنند.

رشوه سعودی‌ها آنقدر برای مقامات آمریکایی ارزش دارد که ترامپ حاضر شده است تمام اعتبار خود و کشورش را زیر سوال ببرد تا دل شاهزاده‌های سعودی را به دست آورد.

حالا هم که تمام دنیا به دیوانگی ترامپ شهادت می‌دهند، تنها سعودی‌ها هستند که مواضع ضد ایرانی ترامپ را تحسین می‌کنند.

در همین خصوص عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای تایید و استقبال خود را از سیاست‌های جدی که دونالد ترامپ‌، رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال ایران و رویکرد خصمانه‌ این کشور و همچنین تایید التزام آمریکا به همکاری با همپیمانان این کشور در منطقه در رویارویی با چالش‌های مشترک و در راس آنها سیاست‌ها و اقدامات خصمانه ایران تشریح کرد، اعلام می‌کند.

براساس این بیانیه عربستان با توجه به ضرورت کاهش تسلیحات کشتار جمعی در منطقه و جهان و رغبت عربستان به تحقق امنیت و صلح، در ابتدا توافق هسته‌ای کشورهای ۵+۱ با ایران را تایید کرد، به این امید که این توافق مانع دستیابی ایران به هر گونه سلاح هسته‌ای شود، اما ایران درآمدهای اقتصادی ناشی از این توافق و برداشته شدن تحریم‌ها را برای بی‌ثبات کردن منطقه و به ویژه از طریق موشک‌های بالستیک و حمایت از تروریسم در منطقه به کار گرفت.

در بیانیه عربستان آمده است که ایران تروریسم در منطقه و از جمله حزب‌الله [لبنان] و شبه‌نظامیان حوثی را حمایت کرد و تنها به این موضوع اکتفا نکرده و در یک نقض آشکار قوانین بین‌المللی توانایی‌ها و دانش خود را به گروه‌های شبه‌نظامی تابع خود از جمله شبه‌نظامیان حوثی که از این توانایی‌ها برای ضربه زدن به عربستان سعودی استفاده کردند، منتقل کرد. این موضوع نادرستی ادعاهای ایران درباره اینکه توسعه توانایی‌های این کشور با اهداف دفاعی صورت گرفته را نشان داد.

در ادامه رویکرد خصمانه ایران، از طریق سپاه پاسداران و حوثی‌ها بارها به آبراهه‌های بین‌المللی در دریای سرخ و خلیج ع.ر.ب.ی(خلیج فارس) هجوم برد و به حملات سایبری علیه پادشاهی عربی سعودی و کشورهای منطقه ادامه داد.

عربستان آمادگی خود را برای همکاری با جامعه جهانی برای مقابله با ایران اعلام کرد. در بیانیه سعودی در این‌باره گفته شده: از این رو پادشاهی عربی سعودی التزام کامل خود به استمرار همکاری با شرکای خود در ایالات متحده آمریکا و جامعه جهانی برای تحقق اهداف مورد نظر که رئیس‌جمهوری آمریکا آنها را تشریح کرده و بر ضرورت مقابله کامل با خطرات ناشی از سیاست‌های ایران برای امنیت و صلح جهانی و ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات کشتارجمعی را تاکید می‌کند، اعلام می‌کند. خطرات ناشی از سیاست‌های ایران برای امنیت و صلح جهانی را تنها منحصر به برنامه هسته‌ای ایران نیستند و شامل همه اقدامات خصمانه ایران می‌شوند.

ارسال به تلگرام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان

به گزارش ورزش سه، فوتبال عربستان از نیم فصل گذشته و پس از انتقال کریستیانو رونالدو به النصر، شاهد حضور ستارگان بزرگی بوده است و حالا در شرایطی که لیگ روشن عربستان هفته‌های پایانی خود را سپری می‌کند، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف از آغاز مذاکرات مسئولان باشگاه‌های این کشور با ستارگان فوتبال در‌ جهان خبر می‌دهند.

روزنامه الشرق الاوسط نوشت: مسئولان فوتبال عربستان سعودی در ماه‌های گذشته ملاقات‌هایی با مسئولان باشگاه‌های انگلیسی داشتنه‌اند تا خود را برای نقل و انتقالات تابستانی آماده کنند. اکثر باشگاه‌های لیگ عربستان در حال آماده شدن برای بالا بردن کیفیت تیم خود با جذب بازیکنان بهتر هستند.

این روزنامه توضیح داد که کاسمیرو، بازیکن برزیلی منچستریونایتد، در صدر فهرست بازیکنان مدنظر لیگ عربستان قرار دارد و یکی از باشگاه‌ها برای مذاکره و عقد قرارداد با این بازیکن چراغ سبز دریافت کرده است.

از طرفی جان مورتاگ، مدیر ورزشی سابق منچستریونایتد، در پایان ژانویه گذشته برای مذاکره با مقامات به عربستان سعودی آمد، چراکه این باشگاه چندین بازیکن را برای فروش پیشنهاد داده که در راس آنها کاسمیر قرار دارد.

الشرق الاوسط افزود: مایکل ایمنالو، مدیر ورزشی لیگ عربستان، به دلیل رابطه‌ای که با مدیربرنامه این بازیکن دارد، نقش مهمی در تنظیم این قرارداد ایفا خواهد کرد.

روزنامه تلگراف انگلیس نیز تأیید کرد که تاد بولی، رئیس باشگاه چلسی ماه گذشته به عربستان سعودی سفر کرده و احتمالاً در آنجا با مدیر ورزشی لیگ عربستان دیدار کرده است. این روزنامه توضیح داد که اگر همه چیز با روال عادی پیش برود، انتقال لوکاکو جزو اولین قراردادهای آینده لیگ عربستان خواهد بود، زیرا آبی‌ها از فروش مهاجم بلژیکی بدشان نمی‌آید.

روزنامه انگلیسی اتلتیک نیز به دیدار ادو گاسپار، مدیر ورزشی آرسنال و جیسون اتوئو، دستیارش با مقامات عربستان سعودی اشاره کرد و نوشت که دیدار بر روی آشنایی با یکدیگر به منظور گفتگو درباره بازیکنان و قراردادهای احتمالی متمرکز بوده است.

نکته قابل توجه این است که رسانه‌های انگلیسی، انتقال توماس پارتی، بازیکن آرسنال را به انتقال به لیگ عربستان در تابستان آینده محتمل دانسته‌اند و اعلام کرده‌اند باشگاه‌های الاتحاد و النصر خواهان جذب هافبک غنایی هستند.

دیگر خبرها

  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه