Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:39:35 GMT

محیط زیست هراسی را باید از ذهن دولتمردان پاک کنیم

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۶۲۰۲۱

محیط زیست هراسی را باید از ذهن دولتمردان پاک کنیم

کرج ـایرناـ مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:محیط زیست و منابع طبیعی هراسی را باید از ذهن دولتمردان و کلان نگران پاک کرد.

به گزارش ایرنا،محمد درویش روز یکشنبه در همایش ملی بررسی ساختار تشکیلاتی مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست ایران در کرج افزود:باید قبول کنیم نتوانسته ایم برای کلان نگران شرح بدهیم که محیط زیست مانعی برای توسعه نیست بلکه راه هموار توسعه از محیط زیست می گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد:خوزستان امروز با وجود داشتن منابع غنی نفت و گاز تبدیل به ٲزمایشگاهی شده که نشان می دهد عدم توجه به محیط زیست به بهانه اشتغال و توسعه تا چه اندازه می تواند فاجعه ٱفرین باشد.
درویش گفت:اگر وزارت بهداشت و درمان ثروتمند ترین وزارتخانه در کشور است برگرفته از این واقعیت است که شماری از مردم ایران که مجبورند به مراکز درمانی مراجعه کنند پیوسته در حال افزایش است.
وی ادامه داد:به مساله پیشگیری به بهانه توسعه توجه نکرده ایم و این سرمایه در حال هدر رفتن است.
درویش گفت:در چنین شرایطی هنر مراکز تحقیقاتی باید این باشد که پروژه منابع طبیعی هراسی را از ذهن دولتمردان پاک کنند.
7414/ 6155خبرنگار وحیده عسکری** انتشار دهنده: محمد عزیزپور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده ظهر شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های اجرای شبکه‌های جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب با اشاره به عقب ماندگی خدمات فاضلاب در استان دلیل اصلی این مهم را عدم تأمین اعتبارات کافی برای انجام طرح‌های فاضلاب بیان کرد و گفت: رشد جمعیت در جهان عموماً و به خصوص در جهان سوم و محدودیت محیط و زمین برای زندگی، انسان‌ها را وادار کرده است که از طبیعت و هر آنچه در آن وجود دارد با دقت و احتیاط کامل استفاده کنند اما استفاده بی رویه از خوان گسترده طبیعت در طول سالیان متمادی، محیط زیست را با مشکل احیا مجدد روبرو ساخته و بسیاری از نعمت‌های موجود را با خطر نابودی مواجه کرده است.

وی افزود: ورود فاضلاب‌های خام انسانی از طریق چاه‌های جاذب به سفره آب‌های زیرزمینی و نیز از کانالهای روباز و سرپوشیده به آب‌های سطحی و در نهایت تخلیه به دریا و دریاچه‌ها، موجب آلوده شدن این منابع گشته و بشر را با خطر کمبود آب آشامیدنی سالم و نابودی اکوسیستم دریایی و سرانجام تخریب محیط زیست انسانی و طبیعی مواجه ساخته است.

مدیر عامل آبفا مازندران دفع غیر بهداشتی فاضلاب را علاوه بر آلودگی منابع آب، ایجاد مناظر ناخوشایند زیست محیطی و جلب حشرات ناقل موجب شیوع بیماری‌های متعدد گوارشی و سایر بیماری‌های میکروبی و انگلی خطرناک دانست.

برارزاده با اشاره به تصفیه فاضلاب از نقطه نظر اقتصادی که باعث کاهش هزینه‌های درمانی و هزینه‌های بهسازی محیط زیست خواهد شد، گفت: از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب‌ها نیز می‌توان در زمینه‌های مختلف از جمله آبیاری فضای سبز، کشاورزی و تغذیه آبخوان‌های زیرزمینی بهره برد در همین راستا به دلیل کمبود نزولات جوی در کشور، استفاده از پساب برای کشاورزی می‌تواند قسمتی از نیاز آبی استان را جبران کند.

وی تصریح کرد: قرارگیری بخش عمده سرزمینی استان مازندران در نوار ساحلی بزرگترین دریاچه دنیا، اهمیت و لزوم ساماندهی فاضلاب را دوچندان کرده در همین راستا ۱۸ پروژه فاضلاب در شهرهای استان مازندران و سه پروژه جمع آوری شبکه فاضلاب در روستاهای استان در دست اجراست که پس از بهره برداری ضمن حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب‌های زیرزمینی و نیز حفظ سلامت جامعه می‌توان از پساب حاصله بیشترین بهره را داشت.

کد خبر 6089866

دیگر خبرها

  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست