Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، لوران فابیوس، وزیر خارجه پیشین فرانسه، ممکن است در دادگاه رسیدگی به پرونده همکاری دولت این کشور با تروریست‌ها در شمال سوریه، شهادت دهد.

شرکت ساختمان سازی فرانسوی «لافارژ» متهم است یک کارخانه تولید سیمان را با پرداخت مبالغ هنگفتی باج به داعش و سایر گروه‌های مسلح، در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در سوریه فعال نگه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه گذشته گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد دولت فرانسه از همکاری شرکت لافارژ با النصره، داعش و سایر گروه‌های شبه نظامی در شمال سوریه مطلع بوده و این شرکت را به ادامه همکاری ترغیب می‌کرده است. گروه مردم نهادی که برای اولین بار ارتباط شرکت فرانسوی با تروریست‌ها را فاش کرد، اکنون خواستار حضور فابیوس در دادگاه برای شهادت دادن در این زمینه است.

این گزارش تکان دهنده نشان می‌دهد شرکت لافارژ برای ادامه فعالیت کارخانه سیمان خود در شمال سوریه، ماهانه ده‌ها هزار دلار باج به گروه‌های تروریستی می‌پرداخته و از این طریق ساکنان محلی را به خطر انداخته است. ماریو داس، از انجمن غیردولتی شرپا، گفت: با توجه به تحریم نفتی و این که داعش تنها دارنده نفت در منطقه شمال سوریه بود، شرکت لافارژ نفت مورد نیاز کارخانه سیمان خود را از داعش خریداری می‌کرد و این اقدام براساس قوانین فرانسه، کمک مالی به تروریسم است و می‌تواند حتی اقدامی تروریستی محسوب شود.

دولت فرانسه با رد همه اتهامات تلاش کرده است تمامی تقصیر‌ها را متوجه شرکت لافارژ کند. هنوز سوالات زیادی درباره همکاری این شرکت با تروریست‌ها وجود دارد.
هفته گذشته ۶ بمب بنزینی در کارخانه لافارژ در شمال پاریس کشف و خنثی شد. هیچ گروهی مسئولیت کار گذاشتن این بمب‌ها را برعهده نگرفته است.

گروه مردم نهاد همچنین خواستار شهادت سفیر پیشین فرانسه در سوریه درباره اتهام همکاری دولت با تروریست‌ها شده است.

انتهای پیام/

رسوایی همکاری فرانسه با تروریست‌های سوریه

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۵۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، بیش از ۲۵ تظاهرات در شهرهای مختلف استان ادلب و حومه آن در شمال غربی سوریه برای سرنگونی ابومحمد الجولانی سرکرده گروه تروریستی هیأت تحریر الشام یا همان جبهه النصره سابق برگزار شد.

منابع آگاه در ادلب از ثبت چندین مورد از حملات دستگاه امنیتی وابسته به الجولانی به فعالان مسؤول سازماندهی تظاهرات در مناطق مختلف ادلب خبر دادند.

این خبر در حالی است که دستگاه امنیتی وابسته به هیأت تحریر الشام نتوانست تظاهرات علیه الجولانی را در شهر «اورم الجوز» در جنوب ادلب متفرق کند.

این تظاهرات‌ها در اعتراض به بازداشت برخی افراد از سوی گروه تروریستی تحریر الشام و همچنین وضعیت معیشتی مردم ساکن مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی به راه افتاده است.

گفتنی است نزدیک به نیمی از استان ادلب در شمال غرب سوریه و بخش‌های محدودی از استان‌های «حلب»، «حماه» و «لاذقیه» تحت کنترل گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) است.

کد خبر 6089233

دیگر خبرها

  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • داعش در افغانستان از بین رفته است