Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:20:40 GMT

کودک نطنزی بازمانده از تحصیل به آرزوی خود رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۷۴۶۰۴

کودک نطنزی بازمانده از تحصیل به آرزوی خود رسید

مبینا شبانی، دختر 8 ساله نطنزی که به علت صعب‌العبور بودن روستایشان از تحصیل باز مانده بود، به مدرسه رفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بخش مرکزی شهرستان نطنز، به علت جغرافیای کوهستانی دارای کوه‌های بلندی است که رشته‌کوه‌های کرکس و قله کرکس در این نقطه قرار دارد.

در میان این کوه‌ها روستاهای زیادی وجود دارد که یکی از این روستاها روستای زیبای وَش است که حدوداً در 30 کیلومتری شمال شرق شهر نطنز قرار دارد و هیچ‌گونه راه مواصلاتی برای رفت و آمد ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این روستا که امروز20 نفر جمعیت دارد از امکانات اولیه محروم است و مردم این روستا با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند که مهم‌ترین آن نبود جاده برای تردد و امکانات آموزشی است.

مبینا که یکی از ساکنان این روستا است، کلاس اول ابتدایی خود را با سختی در شهر کاشان پشت سر گذاشت، ولی برای رفتن به کلاس دوم ابتدایی به مشکل برخورده و با گذشت حدود 1 ماه از آغاز سال تحصیلی، هنوز به مدرسه نرفته است.

مبینا به یکی از مدارس ابتدائی نطنز می‌آید

در همین خصوص علیرضا محمودی، مدیر آموزش و پرورش نطنز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در روزهای گذشته خبری به دستمان رسید که یک دختر بچه 8 ساله از اهالی روستای محروم وَش، به علت نبود امکانات آموزشی و نبود دانش‌آموز در این روستا از ادامه تحصیل بازمانده است.

وی افزود: با بررسی‌های بیشتر و تأیید موضوع، گروهی از آموزش و پرورش نطنز به این روستا رفته و مشکلات را از نزدیک بررسی کردیم که توانستیم زمینه ادامه تحصیل این کودک را فراهم کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نطنز گفت: با اقدامات انجام شده مقرر شد در روستای حسن‌آباد که در نزدیکی روستای وش قرار دارد و دارای راه مواصلاتی و امکانات مناسب است، خانه‌ای در اختیار خانواده مبینا قرار گیرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر مورد یاد شده، برای تردد راحت مبینا به مدرسه در شهر نطنز، یک سرویس برای رفت و برگشت وی از شهر نطنز به روستای حسن‌آباد در نظر گرفته شده است.

محمودی خاطرنشان کرد: همه تلاش خود را به کار می‌گیریم که هیچ کودکی به خاطر وجود چنین مشکلاتی از ادامه تحصیل بازنماند.

همه آرزویم درس خواندن بود

همچنین مبینا شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: همه آرزویم ادامه تحصیل و درس خواندن بود و همیشه از این می ترسیدم که از تحصیل باز بمانم و به مدرسه نروم.

وی افزود: وقتی کلاس اولم را تمام کردم می‌ترسیدم نتوانم به کلاس دوم بروم ولی با کمک همه توانستم باز به مدرسه بروم و درس بخوانم.

این کودک 8 ساله اهل روستای وش، گفت: آن‌قدر درس خواندن را دوست دارم که حتماً تا آخر ادامه می‌دهم تا بتوانم به دانشگاه بروم و برای جامعه مفید باشم.

به گزارش ایسنا، مبینا شبانی به دلیل برخی مشکلات شخصی تا اول آبان ماه به مدرسه نمی رود و از اول این ماه به کلاس درس می‌رود و این عقب‌ماندگی یک‌ماهه تحصیلی با همکاری معلمان جبران می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گفت و گو با پاکبانی که بابت حمله ایران به اسرائیل معروف شد | آرزوی چند ساله ام بود که ... + فیلم

دریافت 9 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در این ویدئو صحبت های ابراهیم شهرکی، پاکبان شهرداری را ببینید.

واکنش جالب پاکبان شهرداری بعد از شنیدن خبر حمله ایران به اسرائیل+ فیلم

کد خبر 847344 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم موشک حمله ایران به اسرائیل فلسطین

دیگر خبرها

  • حمایت ملی‌پوشان فوتبال از تیم ملی فوتسال + فیلم
  • حال خوب| برآورده شدن آرزوی دختر کارآفرین
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • اولین گفت و گو با پاکبانی که بابت حمله ایران به اسرائیل معروف شد | آرزوی چند ساله ام بود که ... + فیلم
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد