Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه تغییر در قیمت گذاری دارو باید به تایید شورای عالی بیمه برسد،گفت: درحال حاضر افزایش قیمت دارو هیچ توجیهی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول خضری با تاکید براینکه افزایش قیمت دارو درحال حاضر شدنی نیست، گفت: افزایش قیمت دارو تنها در شرایطی قابل قبول است که بیمه ها نیز توان پرداخت سهم خود در بازار دارویی را داشته باشند، زیرا بیمه ها طبق سیاست های شورای عالی بیمه به ریاست رییس جمهور درحوزه سلامت فعالیت می کنند؛ بنابراین برخی تصمیمات مورد تایید شورای عالی بیمه شاید مورد موافقت وزارت بهداشت قرار نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه درصورت تصیم به افزایش قیمت دارو بیمه ها باید از چند ماه قبل سیاست های جدید را اعلام کنند، افزود: عدم حمایت بیمه ها از برخی دارو باید به مردم توسط سازمان های بیمه گر اطلاع رسانی شود، اگر بدون هیچگونه آگاهی به یکباره قیمت برهی اقلام دارویی افزایش پیدا کند، به طورحتم مردم یعنی مصرف کنندگان دچار خسران و ضرر می شوند.

وی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت و وزارت رفاه به ویژه سازمان های بیمه گر باید نسبت به هرگونه تغییر در قیمت دارو توضیحات لازم را ارایه کنند، تصریح کرد: البته در افزایش قیمت دارو شورای اقتصاد نیز دخالت دارد، ضمن اینکه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز نقش موثری در بحث قیمت گذاری دارو دارد؛ اما درنهایت شورای عالی بیمه تصمیم گیری می کند.

خضری با تاکید براینکه مسئولان وزارت بهداشت بحث عدم تغییر در قیمت دارو را بارها مطرح کردند،گفت: درحال حاضر هیچ دلیلی برای افزایش قیمت دارو در کشور وجود ندارد، ضمن اینکه هرگونه تغییر در قیمت دارو باید در بودجه سنواتی مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا افزایش بودجه جز درآمدهای اختصاصی برای وزارتخانه هایی مانند رفاه و بهداشت محسوب می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به اینکه سازمان های بیمه گر باید هزینه های درمان را تامین کنند، افزود: افزایش قیمت دارو درحال حاضر به دلیل تضییع حقوق مصرف کنندگان این رویکرد با روح و نفس سازمان های بیمه گر در تضاد است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس مسجدی، در جلسه شورای معاونین سازمان که با حضور سیدرضا مظهری رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشتبرگزار شد، گفت: امکان دسترسی برخط به پرونده‌های بیمارستانی افرادی که برای تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند یکی از درخواست‌های جدی سازمان در سال‌های گذشته بود که خوشبختانه با همکاری مناسب وزارت بهداشت این امکان به تازگی محقق شده است.

وی افزود: درخواست پرونده‌های بیمارستانی از برخی مراجعین پزشکی قانونی که برای اعلام نظر کارشناسی نیاز به تکمیل پرونده دارند وقت زیادی از مردم تلف می‌کند اما خوشبختانه با فراهم شدن امکان تبادل الکترونیک این پرونده‌ها، ضمن عدم نیاز به مراجعه حضوری مراجعین به مراکز درمانی برای دریافت تصاویر پرونده‌های بالینی، از اطاله دادرسی جلوگیری و سرعت در اظهار نظر کارشناسی افزایش خواهد یافت.

مسجدی با اظهار امیدواری در خصوص ادامه دار بودن اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: فراهم شدن این امکان برای کارشناسان سازمان در راستای پاسخ‌دهی سریع‌تر به مراجعین و تسهیل ارائه خدمت به آنان بسیار مهم است و مراجعین سازمان نیز که عمدتاً افراد متألم و آسیب دیده هستند، از آن منتفع خواهند شد لذا امیدواریم زین پس همکاری‌های بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی کشور برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم تداوم داشته باشد.

پیگیری‌های پزشکی قانونی برای تسهیل امور مراجعین قابل تقدیر است

در ادامه این جلسه سید رضا مظهری رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: پیگیری و مطالبه پزشکی قانونی برای راه اندازی و فعال شدن سامانه دسترسی به پرونده‌های بیمارستانی مراجعین به منظور تسهیل امور مردم قابل تقدیر و قدردانی است.

وی افزود: موضوع تبادل اسناد بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی یکی از اهداف برنامه رگلاتور-اپراتور وزارت بهداشت در قالب برنامه پنج ساله هفتم است که به صورت پروژه‌ای مشترک با پزشکی قانونی اجرا خواهد شد.

مظهری اظهار داشت: در حال حاضر تمام زیر ساخت‌های لازم برای برقراری این تبادل فراهم شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان ماه جاری (اردیبهشت ۱۴۰۳) امکان این دسترسی در مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور فراهم شود.

به گفته رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب این اقدام و از طریق این سامانه کارشناسان پزشکی قانونی که در خصوص میزان و نوع خسارت و آسیب‌های وارد شده به مراجعین اظهار نظر کارشناسی می‌کنند، می‌توانند به جزئیات پرونده‌های بیمارستانی و مراحل درمان او دسترسی داشته باشند و به این واسطه، پاسخ‌دهی در زمان سریع‌تری به مردم صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه معاونین و جمعی از مدیران کل سازمان پزشکی قانونی کشور و حسن واعظی رئیس مرکز مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشتند.

کد خبر 6092106

دیگر خبرها

  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد