Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدعلی طهماسبی در جلسه هم اندیشی توسعه بخش کشاورزی شرق استان کرمان گفت: با اجرای طرح تجمیع به صورت هوشمند مشکلات اجتماعی کاهش می یابد و با توجه به تنوع مالکیت این سیستم می تواند کارا باشد و این طرح سبب گرده آمدن کشاورزان و برکات زیادی می شود.

او با اشاره به اینکه نگهداری و آموزش بهره برداران سیستم های آبیاری نوین مسئله مهمی است، افزود: امسال ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبارات جهت آبیاری تحت فشار تخصیص یافت که از این فرصت باید استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در رابطه با اصلاح باغات گفت: ۹۰۰ هزار هکتار از باغات کشور هم اکنون به صورت سنتی اداره می شوند که باید اصلاح شوند و این اصلاح تدریجی انجام می شود.

او افزود: خیلی از باغات هم سوء تغذیه داشته و هم کانون آفت شده اند که درآمد کمی دارند و هزینه نگهداری آنهازیاد است که باید اصلاح شوند.

هیچ محدودیتی برای ارائه تسهیلات به گلخانه‌ها نداریم

طهماسبی با اشاره به اینکه در رابطه با ایجاد گلخانه ها هیچ محدودیتی برای ارائه تسهیلات وجود ندارد، اظهار کرد: برای ایجاد گلخانه‌های کوچک تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود شش درصد از طریق صندوق کار آفرینی امید، وام تعلق می گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی از تولید، فراوری و بازرگانی خرما حمایت می کند، گفت: به دو صورت وام به افرادی که در این زمینه فعالیت کنند تعلق می گیرد؛ یک راه این است که به صادر کنندگان بعد از آنکه اهلیت آنها تایید شد ظرف ۴۸ ساعت وام داده می شود و راه دوم بورس کالا است که سبب شفافیت قیمت خواهد شد.

طهماسبی اظهار کرد: طرح های مناسبی جهت مبارزه با زنجیره تولید خرما انجام شده و برای خشکیدگی خرما نیز طرح تحقیقی – ترویجی ظرف سه سال انجام شده که به زودی نتایج آن منتشر می شود.

او افزود: برای مکانیزاسیون نیز تسهیلات مناسبی وجود دارد و آب قنوات می تواند برای کشت‌های زمستانه استفاده شود که اگر زمین کم دارند می توانیم زمین مناسب در اختیار شان قرار دهیم.

منبع: ایسنا

403

تسهیلات سود 6 درصدی 100 میلیون توسعه گلخانه تخصیص اعتبار بدون محدودیت آبیاری تحت فشار باغ های کشاورزی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود

ایسنا/لرستان شهردار تیتکان با بیان اینکه ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود گفت: شهرداری در شهرهای کوچک درآمد پایداری ندارند و این یکی از موضوعاتی است که دست ما را برای انجام کارها بسته است.

زینب آذرخوش امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای شهرداران و شوراهای اسلامی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرهای کوچک دارای زیرساخت‌های گردشگری هستند و ضرورت دارد برای ارتقای آن تسهیلات مناسبی را به شهرداری‌های کوچک تخصیص داده شود.

شهردار تیتکان بیان کرد: گردشگری صنعتی پول‌ساز است و رونق گرفتن آن در شهرهای کوچک منجر به ارزآوری در این شهرها خواهد شد.

شهردار تیتکان عنوان کرد: ضرورت دارد تسهیلات به شهرهای کوچک داده شود تا موضوع گردشگری و بوم‌گردی در آن‌ها پایدار بماند.

وی افزود: سهمیه قیر شهرداری تیتکان اینقدر کم بود که از گرفتن آن صرف‌نظر کردیم چرا که هزینه حمل و نقل آن به صرفه نبوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب