Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان از وجود یازده میلیون فرد چاق در کشور خبرداد و گفت: چاقی در کودکان از 6/7 به 24 درصد رسیده است و مرگ و میر ناشی از چاقی دو برابر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ ایرج خدادادی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه رسانه ها مطالبه گر نبودند چرا که تغییرات در غذای ما ایجاد نشده و مصرف حبوبات افزایش نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد : هر روز تولید مواد غذایی محدود شده است امسال نیز روز جهانی غذا شعار دیگری به کار گرفته شد.

وی با اذعان به اینکه سیاستگذاران چه برنامه ای باید بیندیشند چرا که تغییر آینده مهاجرت سرمایه گذاری، در امنیت غذایی و توسعه غذایی است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطر نشان کرد : استفاده از فراورده غذایی تراریخته و محصولاتی که به سرعت به عمل می اید و سموم آفت کش افزایش می یابد ، امنیت مواد غذایی را به خطر می اندازد .

وی افزود : اصول الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت شعار دیگر ماست .

خدادادی با عنوان اینکه برای رسیدن به الگوی تغذیه ای تمام حوزه های دانشگاه علوم پزشکی فعال است، افزود: به عنوان حوزه معاونت غذا و دارو موظف به تامین ایمنی غذا و دارو هستیم .

*ایمنی غذا از مهمترین اصول است

معاون غذاودارو دانشگاه ایمنی غذا را از مهمترین اصول عنوان کرد و ادامه داد : از آغاز طرح تحول سلامت هزار میلیاردتومان اعتبار از طرف دانشگاه هزینه شد.

خدادادی ادامه داد : عمده هزینه برای درمان بیماری ها بوده که با اصلاح الگو از بروز و شیوع بیماری ها می توان جلوگیری کرد.

وی افزود : با اصلاح فرهنگ در بهداشت جلوی خیلی از بیماری ها گرفته خواهد شد .

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برساس آخرین مقالات چاقی در سی و سه کشور در ایران طی سی سال گذشته دوبرابر شده است وحدود 53/1 درصد از مردم چاق هستند.

خدادادی ادامه داد: چاقی در کودکان از 6/7 به 24 درصدرسیده است ومرگ و میر ناشی از چاقی دوبرابر شده است.

وی بر عدم مصرف مواد دخانیات تاکید کرد و ادامه داد : وزارت بهداشت گامهای بزرگی از جمله کاهش مصرف نمک قند و چربی برداشته شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه بیست درصد کاهش نمک و مواد قندی را داشته ایم، افزود: کارخانجات موظفند مصرف نمک و قند را تا بیست درصد کاهش دهند .

*آزمایشگاه سم شناسی همدان در غرب کشور نمونه است

وی بر اجرای الگوی صحیح غذایی تاکید کرد و ادامه داد: یازده میلیون چاق در کشور وجود دارد.

خدادادی ادامه داد: آزمایشگاه سم شناسی همدان در غرب کشور نمونه است و 130 نوع باقی مانده سموم موادغذایی را بسنجیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعلام اینکه کارگروه سلامت و امنیت غذایی تشکیل شده و شورای پیام رسان مهمترین اقدامات را انجام می دهند

خدادادی در پایان با عنوان اینکه کیفیت آرد استان همدان مناسب است ، افزود: وجود جوش شیرین در آرد استان مشاهده نشده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر لزوم کاهش مصرف کیسه ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی گفت: درخصوص مدیریت پسماند به ویژه در حاشیه رودها نیازمند اقدامات اساسی هستیم.

میر محمد غراوی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح روند مدیریت پسماند در سطح استان تهران گفت: باید با تدبیر و اتخاذ اقدامات اساسی از تبعات منفی پسماند در سطح استان جلوگیری کنیم.

وی افزود: بی تردید انباشت پسماند در حاشیه برخی رودخانه‌ها و مبادی ورودی و خروجی شهرها و روستاها، زیبنده استان تهران نیست. این معضل علاوه بر ایجاد منظره نامناسب، موجب انتشار بوی نامطبوع، تجمع حشرات و حیوانات موذی می‌شود که باید با مشارکت مردم، اقدامات اساسی در راستای جلوگیری از این امر و پاکسازی این نقاط توسط مسؤولان ذیربط صورت پذیرد.

غراوی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یک بار مصرف پلاستیکی ادامه داد: بدون تردید برای فرهنگ سازی در این زمینه باید از خودمان شروع کنیم و با استفاده از تجربیات جهانی این موضوع را ترویج و گسترش دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید