Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فناوری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: براساس برآورد اداره کل آمار و اطلاعات این ستاد، پارسال 625 میلیون دلار قاچاق تلفن همراه داشتیم که با احتساب قیمت 39 هزار و 500 ریال هر دلار آمریکا، نزدیک به 30 هزار میلیارد ریال می شود.

«حمیدرضا دهقانی نیا» امروز (دوشنبه) در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در این ستاد برگزار شد، افزود: اگر این مبلغ را به ارزش قاچاق تبلت ها، مودم ها و رایانه های لوحی اضافه کنیم حجم وسیعی از گردش مالی را شاهد می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، دهقانی نیا گفت: در طرح ثبت و رهگیری موبایل و تبلت (طرح رجیستری) صرفه اقتصادی را از خرید و فروش قاچاق تلفن همراه می گیریم.

«نمی توان جلو قاچاق گوشی های تلفن همراه را گرفت اما با اجرای این طرح می توانیم آن کالاها را بی ارزش کنیم».

به گفته وی، اگر قاچاقچی خود را با طرح مطابقت داد، بهره کافی را می برد، در غیر این صورت نمی تواند گوشی خود را به فروش برساند و ضرر می کند.

دهقانی نیا اعلام کرد: طرح ثبت و رهگیری موبایل و تبلت (طرح رجیستری) از 28 مهرماه آغاز می شود. از 29 مهر تا 5 آبان آخرین مهلت فروش تجهیزات و کالای قاچاق است و از آن به بعد دیگر امکان فروش تجهیزات قاچاق وجود ندارد.

از پنجم آبان ماه مدل کالاهای مشمول طرح اعلام می شود و خریداران با وارد کردن #06* از مدل کالاهای اعلام شده باخبر می شوند.

به گفته وی، برای حفظ نظم بازار و حمایت از فروشنده ای که چاره ای جز فروش کالای قاچاق ندارد و ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شود، مقرر شد این طرح به صورت گام به گام اجرا شود تا افراد خود را با طرح تطبیق دهند.

«در ابتدا، فهرستی از مدل کالاها معرفی و هر چند هفته یکبار سبد کالاهای مشمول طرح گسترده می شود».

** اثرهای مثبت طرح رجیستری تلفن همراه برای مصرف کنندگان

اثرهای مثبت طرح رجیستری تلفن همراه برای مصرف کنندگان گفت: با اجرای این طرح مشکل گارانتی گوشی های همراه برطرف می شود و دیگر درباره ارائه خدمات پس از فروش سوء استفاده ای نخواهیم داشت.

دهقانی نیا ادامه داد: مبارزه با فروش گوشی های سرقت شده و ایجاد سهم بیشتری از تولید برای تولیدکنندگان داخلی از مزایای این طرح برای مصرف کنندگان است.

وی درباره شایعه های مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر دسترسی به اطلاعات و شنود افراد گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شبکه های امنیتی سیستم های ارتباطی از ابتدای برنامه ریزی طرح رجیستری با ما همراهی کرده اند و این شایعه ها، اقدام های خرابکارانه ای از سوی قاچاقچیان است.

طرح ملی ثبت گوشی‌های تلفن همراه موسوم به رجیستری به منظور مقابله با قاچاق این کالا از برنامه‌های مصوب ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

این طرح از 28 مهرماه اجرا می شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سرهنگ منوچهر نصیری، جانشین فرماندهی انتظامی استان با اعلام این خبر گفت: این کالا‌ها شامل انواع لوازم رایانه‌ای، تجهیزات پزشکی، گردو، ابزار و تجهیزات ساختمانی، قهوه، موتور سیکلت و... است که در هشت ماموریت جداگانه توسط پلیس اقتصادی قم کشف و توقیف شد.

وی گفت: یکی از خودرو‌های توقیف شده در پوشش حمل ضایعات، انواع کالای قاچاق را جاساز کرده و از استان‌های جنوبی به سمت مرکز کشور در حال حرکت بود که با هوشیاری ماموران پلیس قم از ادامه حرکت وی جلوگیری به عمل آمد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با اشاره به توقیف دو دستگاه خودروی شوتی در ۴۸ ساعت گذشته گفت: ۸ نفر قاچاق‌بر نیز ظرف این مدت بازداشت و جهت تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی همچنین از کشف و توقیف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت گاز (گازوئیل) از یک کامیون خبر داد و گفت: این کامیون حامل مقدار قابل توجهی سوخت قاچاق از یکی از استان‌های همجوار به سمت شرق کشور در حال حرکت بود که با رصد اطلاعاتی ماموران کشف و با بازرسی از مدارک خودرو و بارنامه، قاچاق بودن سوخت در حال جابجایی محرز و توقیف شد.

دیگر خبرها

  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم
  • جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه ای در قم
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن