Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد در مراسم رونمایی از "منظومه فکری رهبر معظم انقلاب" که در کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: در دوره رهبری مقام معظم رهبری اقتدار جمهوری اسلامی به حدی رسیده که در تاریخ ایران از بعد از سلسله صفویه تاکنون چنین اقتداری نبوده و پایه این کار نیز بر اساس اقدامات امام(ره) بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون با گواهی دوستان و دیگران جمهوری اسلامی مقتدرترین کشور در منطقه است و این امر به دلیل بسیاری تدابیر است و بخش مهمی از این تدابیر سیاست خارجی است.

ولایتی تصریح کرد: نگاه ایشان در سیاست خارجی راهبردی است که پایه های آن از قبل انقلاب در ذهن ایشان شکل گرفت.
مقام معظم رهبری ترجمه هایی از سید قطب الدین داشتند که نفس اقدام به ترجمه آثار وی جهان بینی رهبری را در حوزه امت اسلامی پدیدار می کند ، ایشان همچنین تالیفات دیگر اینچنینی هم داشته‌اند.

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد بیان کرد: تقویت استقلال جمهوری اسلامی به معنای تبلور شعار نه شرقی نه غربی دارای اهمیت بود که این شعار در زمان حضرت امام(ره) شکل گرفت و تا امروز که دیگر شوروی وجود ندارد به معنای استقلال واقعی ادامه یافته است

وی ادامه داد: از ابتدای سلسله قاجار ایران تحت نفوذ بوده است اما قطع وابستگی با تلاش های امام و تفکرهای مقام معظم رهبری شکل گرفته است.

ولایتی تصریح کرد: دیدگاه به شرق در حفظ استقلال مربوط به مقام معظم رهبری است که در ابتدای رهبری ایشان نیز قراردادی با روسیه در حوزه دفاعی منعقد شد.

وی افزدد: در حوزه اقتصادی نیز ایشان به چین سفر کردند و در مورد مسائل اقتصادی همواره توصیه دارند. در سال 1394 که هنوز تحریم ها پابرجا بود و هنوز هم کم و بیش هست میزان مبادلات ما با چین 52 میلیارد دلار بود و با آسیای جنوب شرقی و شرق دور هم رابطه داشتیم.

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد،گفت: مساله دیگر توجه به منطقه است که ما خطوط دفاعی خود را در خارج از مرزها داریم.

ولایتی گفت: تصور کنید داعش زمانی تا بیست کیلومتری مرز ایران پیشروی کرده بود؛ اما اکنون ما خطوط دفاعی را در صدها کیلومتر خارج ایران گسترش داده ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: می‌گویند که هدف اصلی آنها حذف ایران به عنوان ایجاد کننده خط مقاومت در منطقه است در زمانی که آمریکایی‌ها مرکز ناوگان پنجمشان را در بحرین قرار می‌دادند و می‌گفتند برای دفاع از امنیت ملی آمریکاست.

وی گفت: برای آنکه خطر نفوذ صهیونیست را کاهش دهیم باید در حیاط خلوت صهیونیست باشیم لذا به سوریه، لبنان و فلسطین کمک می‌کنیم و در حیاط خلوت صهیونیست ها خواهیم بود.

ولایتی تاکید کرد: اینکه برخی می‌گویند ما آنجا چه می‌خواهیم ما آنجا می‌خواهیم هم خط مقاومت را تقویت کنیم هم در حیاط خلوت صهیونیست باشیم. سابقه ندارد که گروهی مسلمان به این صراحت پرچم رژیم صهیونیست را نشان دهند ولی اقلیت همراه بارزانی این کار را کردند، حدود نود درصد کار رفراندوم با همت ارتش و دولت عراق از بین رفت و ایران هم پنهان نمی‌کند که کمک به دوستان وظیفه ماست. اینکه حالا پرچم اسرائیل را بلند می‌کند فردا اسرائیل به همسایه ما تبدیل می‌شود. آنها که نادانسته یا مغرضانه می‌گویند ما انجا چه می‌خواهیم ما چیزی نمی‌خواهیم ولی اسرائیل چه می‌خواهد؟

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد ادامه داد: امام خمینی(ره) با درایت تمام بی نظیر به گونه ای مسائل را هدایت می‌کرد که هم دریای خزر محفوظ ماند هم کار در زمان تجزیه شوروی مدیریت شد.

ولایتی اظهار کرد: وضع افغانستان و پاکستان و سوریه و منطقه به شکلی است که تامین یک جزیره آرامش جز با درایت رهبری ممکن نبود.

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد گفت: امریکایی ها به دنبال تجزیه عراق و سوریه هستند و 12 پایگاه نظامی دارند می‌خواهند دایره نفوذ خود را گسترش دهند و این امر که ترامپ چنین مزخرفاتی گفته تنها کسانی که دفاع کردند رجال سیاسی دوره گرد صهیونیست و دیگری راس مرتجعین هستند.

ولایتی اذعان کرد: اروپایی‌ها گفتند برجام پابرجاست اما ایران نباید در منطقه دخالت کند و نبایدسیستم دفاعی خود را توسعه دهد و وزیر خارجه امریکا هم که میخواهد ماله کشی کند می گوید نمی‌خواهیم از برجام خارج شویم.

وی تصریح کرد: لذا آنها می‌خواهند بدون حضور ایران منطقه را به آشوب بکشند و برقرلری امنیت این وضعیت جز رهبری مقام معظم رهبری ممکن نیست.

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد در پایان گفت: بدانید که ایران در طی چند صد سال گذشته هیچگاه به اقتدار امروز نبوده و بخش مهمی از این اقتدار محصول رهبری مقام معظم رهبری و نقش ایشان در اقدامات راهبردی حوزه سیاست خارجی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۱۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل قوا از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرمانده معظم‌ کل قوا در همایش «یاد استاد» که صبح امروز در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله مصباح یزدی شخصیتی شایسته و برجسته بود؛ به نحوی که در حوزه‌های دینی نظیر ندارد؛ علاوه بر این خوش‌فکری، بلندنظری، آینده‌نگری، عمیق بودن در مسائل علمی و قوی بودن در مبانی را می‌توان از دیگر خصوصیات ایشان دانست.

سردار شیرازی افزود: در خصوص استاد مصباح یزدی و مجاهدت‌هایی که از وی قابل ذکر است، می‌توان به کسب دانش، علم و معرفت و نیز پذیرش امر ولایت اشاره کرد؛ به همین دلیل مرکز تربیتی و آموزشی خاصی با رویکرد نو ایجاد کرد و برای اجرایی کردن فرمان ولی فقیه در جهاد تبیین وارد میدان شد و با جوانان حشر و نشر داشت.

رئیس دفتر فرمانده معظم‌ کل قوا با بیان اینکه طرح ولایت استاد مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت، عنوان کرد: آیت الله مصباح یزدی در دوره‌های طرح ولایت شخصاً حضور پیدا می‌کردند و حضور این استاد برجسته بالاترین اثر را برای جوانان کشورمان داشت؛ بنابراین انسان باید ببیند در هر شرایطی تکلیفش چیست و چه کاری باید انجام دهد.

وی افزود: فرمانده معظم‌کل قوا از سال‌ها قبل امر به ایجاد خودکفایی و تولید در نیرو‌های مسلح داشتند؛ زیرا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تقریباً هیچ تولیدی در حوزه نظامی و دفاعی از خودمان نداشتیم؛ یعنی در حقیقت نگذاشتند که داشته باشیم و از سوی دیگر جوان‌های ما را بر این باور نگاه می‌داشتند که ما این توان خودکفایی و استعداد آن را نداریم و دیگران باید بسازند و تولید کنند تا ما استفاده کنیم؛ در واقع این فرهنگ غالب آن زمان بود.

سردار شیرازی ادامه داد: ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوره دفاع مقدس، چون به شدت محتاج یک سری تجهیزات بودیم که آن‌ها را در اختیار نداشتیم، به دنبال ساخت ملزومات مورد نیاز رفتیم و تولید کردیم؛ به شکلی که به واسطه همین خوداتکایی در طول این چند دهه به توانمندی دفاعی دست یافتیم که این توانمندی‌ها در بازدارندگی دفاعی کشور مؤثر هستند.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در نیرو‌های مسلح دنبال می‌کنیم، آموزش مدیران در قالب مدرسه حکمرانی است؛ در این مدرسه دوره‌های کوتاه‌مدتی برای تربیت مسئولان برگزار می‌شود و طی آن مسئولان کشوری و لشکری برای آشنایی با مدیریت حکمرانی در دوره‌های پیش‌بینی شده حضور می‌یابند.

سردار شیرازی با تأکید بر اینکه فرمانده معظم کل قوا از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند، عنوان کرد: اخیراً در سطح نیرو‌های مسلح حرکت خوبی برای معرفی دستاورد‌های دفاعی مانند آنچه در نمایشگاه هوافضای سپاه وجود دارد، آغاز شده است به نحوی که بعضاً علاوه بر بازدیدکنندگان داخلی، برخی سیاسیون خارجی هم تقاضا دارند تا از نزدیک آنچه را که در این نمایشگاه قرار داده شده است، ببینند که می‌آیند و می‌بینند و وقتی لاشه پهپاد آمریکایی ساقط‌شده توسط پدافند هوایی کشورمان را می‌بینند، درخصوص توانمندی نیرو‌های مسلح کشورمان در زمینه پدافندی سوالاتی را مطرح می‌کنند.

رئیس دفتر فرمانده معظم‌ کل قوا همچنین به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق که بر اساس فرمایش فرمانده معظم کل قوا صورت گرفت، موجب آشکار شدن دست برتر ایران شد. این اقدام، مبارزه نظامی سخت با رژیم صهیونیستی بود؛ لذا به نظر می‌رسد بعد از ضربه نیرو‌های فلسطینی در عملیات طوفان‌الاقصی به ارتش رژیم صهیونیستی که اگر تَرکی بر پیکره این رژیم وارد شده بود، عملیات وعده صادق ضربه سنگین‌تری زد و شکافی بزرگ در بدنه آن‌ها ایجاد کرد.

دیگر خبرها

  • ۴ پیامد حمله موشکی سپاه به اسرائیل به روایت امام جمعه تهران
  • ابوترابی: «وعده صادق» آغاز تحول در منطقه و معادلات سیاسی است
  • فرمانده کل قوا از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا: رهبر انقلاب از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • صالح، ستاره‌ای برای تمام خطوط استقلال!
  • هشدار انریکه به دورتموند: چیزی برای از دست دادن نداریم
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است