Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود دلپسند در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با ابراز گلایه از برخی رسانه ها در انعکاس اخبار خلاف واقع در حوزه اقتصادی و نشر آمار کذب تصریح کرد: هرچند مشکلات و چالش های حوزه اقتصادی تنها مختص این استان نیست اما برخی رسانه ها با وجود تلاش مدیران اقتصادی آماری کذب را که نشان دهنده عدم فعالیت مدیران است، نشر می دهند و این درحالیست که خراسان شمالی تاکنون به حل مباحث اقتصادی ورود جدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت:نباید تنها به دنبال بیان ضعف ها و مشکلات حوزه اقتصادی باشیم بلکه باید با هم افزایی بیشتر با یکدیگر در مسیر رشد و توسعه استان قرار گیریم.

دلپسند به عملکرد مطلوب و مثبت حوزه اقتصادی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت:این عملکرد مثبت حاصل تلاش بخش خصوصی، دولت و بانک هاست و تمام مدیران باید تلاش های خود را معطوف به بهبود فضای کسب و کار کنند و در قالب هم افزایی، نقدهای منصفانه و ارائه راهکار داشته باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع سامانه ستاد و اهمیت آن اشاره ای اجمالی داشت و افزود: شفاف سازی معاملات دولتی،‌ پیروی از سیاست‌های یکسان و مشترک در معاملات و نیز فراهم سازی امکان تهیه گزارش های مدیریتی و نظارتی برای سازمان های مختلف و دولت از جمله ویژگی‌های راه‌اندازی سامانه ستاد است.

دلپسند در ادامه تصریح کرد: سامانه ستاد دوسال برای به روز کردن توانمندی های تولیدکنندگان خراسان شمالی در دسترس نبود اما از ابتدای سالجاری این قانون اجرایی شده است؛ ضمن این که سرمایه گذاران باید دارای توان بالای فنی و مالی باشند و از سوی دیگر نیز حفظ وضعیت تولید برای ما حائز اهمیت است.

وی از آمادگی واگذاری پروژه ها از صفر تا صد درصد آن به بخش خصوصی نیز خبر داد و افزود: ملاک واگذاری ما توان بالای مالی و فنی سرمایه گذاران است؛ ضمن این که دستگاه های اجرایی هم باید فهرست پروژه های قابل واگذاری خود را تهیه و فراخوان کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم با مشارکت بخش دولتی بسترهای مورد نیاز حضور و فعالیت بیشتر و بهتر بخش خصوصی در حوزه های مختلف هم چون تولید و ارائه خدمات عمرانی فراهم شود.

دلپسند عنوان کرد: موانع و مشکلات مرتبط با بخش خصوصی از سوی کارشناسان مربوط، احصاء و در کمیته ها و جلسات کارشناسی مورد نقد و بررسی قرار گیرد تا شاهد حضور و ارائه خدمات مطلوب تر این بخش در حوزه های مختلف باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های اقتصادی ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۷۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند.
هادی حقیقی افزود: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی گفت: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، گفت: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او افزود: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

 

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • رنکینگ بهاره بدمینتون نونهالان و نوجوانان خراسان شمالی انجام شد
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!