Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@02:20:56 GMT

بوشهر برای اجرای پروژه شهر هوشمند انتخاب شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۸۲۷۰۳

بوشهر برای اجرای پروژه شهر هوشمند انتخاب شد

به گزارش ایرنا، ابوذر دهدار روز دوشنبه در نشست با مدیران پارک علم و فناوری و شرکت‌های فعال دانش بنیان در حوزه محصولات و فناوری شهری افزود:امروزه شهر هوشمند و الکترونیک به عنوان راهکار بی‌بدیل حل معضلات شهری مورد توجه شهرسازان و مدیران شهری واقع شده است.
وی یادآورشد:شهرداری سازمانی گسترده با حوزه فعالیت بسیار وسیع است که پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به این نهاد بسیار کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس شورای اسلامی شهر بوشهر بر ضرورت گسترش نگاه علم محور در سیستم مدیریت شهری تاکید کرد.
وی گفت: اجرای پروژه‌های علمی درطرح‌های شهری در کاهش هزینه‌ها و توسعه تکنولوژی بومی نقش بسیار موثری دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: شهرداری بوشهر و سازمان‌های وابسته می‌توانند در زمینه نیازهای فناورانه خود نظیر فناوری اطلاعات، حمل و نقل، مدیریت پسماند، فضای سبز، فرهنگی، معماری و شهرسازی و دیگر عرصه‌ها با شرکت‌های دانش بنیان تعامل خوبی داشته و از ظرفیت این شرکت‌ها در توسعه شهری استفاده کنند.
وی با تاکید بر ایجاد بانک ایده در حوزه شهری بوشهر گفت: بانکی که بتواند ایده‌های نو به مدیریت شهری ارائه دهد می‌تواند یکی از زمینه‌های تعامل شورا و شهرداری در استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر اظهارداشت: بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان لزوما به معنای سیاست‌های حمایتی نیست و قابل تعریف در زمینه مشارکت‌های پایدار میان شهرداری و شرکت‌ها است.
دیگر عضو شورای اسلامی شهربوشهر نیز گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نقش‌آفرینی خوبی در توسعه داشته باشند و باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرند.
طاهره شمشیری اضافه کرد: توسعه و گسترش مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان در راستای تولید و اشتغال امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: شهرداری باید در زمینه محورهای مدیریت شهری از شرکت‌های دانش‌بنیان، مرکز رشد، شرکت‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آنان توجه ویژه‌ای داشته باشد.
شمشیری گفت: شرکت‌های دانش بنیان از توانمندی‌های بالایی در تولید خدمات و کالاها برخوردارند و این شرکت‌ها می‌توانند در کاهش هزینه‌های شهرداری و ارتقاخدمات ارائه شده به شهروندان مؤثر باشند.
بوشهر از سال گذشته در جمع پنج منطقه ویژه علم و فناوری کشور قرار گرفته و در این راستا پروژه تبدیل آن به شهر هوشمند مورد توجه قرار گرفت.
در این راستا چندی پیش یکی از شرکت های بزرگ علم و فناوری اتریش از بوشهر و زیرساخت های مورد نیاز شهر هوشمند بازدید کردند.
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است