Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امشب (دوشنبه 24 مهرماه ) در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد مورد استقبال نمایندگان مجلس و برخی مسئولان کشور قرار گرفت.

لاریجانی در بدو ورود خود در مصاحبه تلویزیونی که به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد، به حضور خود در صد و سی و هفتمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس که در سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در جریان این سفر توانستیم رایزنی‌های مشترکی با همتایان و سران برخی کشورها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنوع قومی و مذهبی دستاویزی برای ایجاد بحران در عرصه بین‌الملل شده است، عنوان کرد: روسای پارلمان‌ها بر حل این بحران‌ها تأکید داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری این اجلاس مصادف با اظهارات آمریکایی‌ها شد، تصریح کرد: نکته قابل توجه این بود که در این اجلاس کسی از حرف‌های ترامپ تمجید نکرد و همه به نحوی به موضع نادرست آمریکایی‌ها اشاره داشته و تأکید داشتند آمریکایی‌ها در حوزه هسته‌ای سنگ‌اندازی می‌کنند از این رو از رفتار صبورانه و حکیمانه جمهوری اسلامی ایران تشکر کردند که مطابق تعهدات عمل می‌کنند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به ملاقات‌هایی که در جریان این سفر با اروپایی‌ها و آسیایی‌ها داشت، اظهار کرد: آنها با لسان تند نسبت به رفتار آمریکا صحبت کردند و تأکید داشتند این مسیر مورد پسند جامعه بین‌الملل نیست.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: این نکته مهمی است که رفتار جمهوری اسلامی تا امروز این شایستگی را داشته که کشورهای دوست مثل چین و روسیه و سایر کشورها چنین نظری درباره ایران داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به مذاکراتی که با مسئولان روسیه صورت گرفت، گفت: جلساتی با فدراسیون و دومای روسیه صورت گرفت که عمدتا پیرامون گسترش روابط و پروژه‌های مهمی بود که باید در این زمینه از ظرفیت‌های دو طرف استفاده کرد که قرار شد وزرای مربوطه این مهم را پیگیری کنند.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه به دنبال صعود روابط اقتصادی با روسیه هستیم، افزود: لازم است در کنار اشتراکات و رایزنی های سیاسی با روسیه در حوزه اقتصادی نیز سطح روابط خود را با این کشور افزایش دهیم.

رئیس نهاد قانون گذاری کشورمان ادامه داد: در جریان این سفر با حدود 18 کشور دیگر در حوزه های مختلف به خصوص اقتصادی گفت و گو کردیم و مطلع شدیم روابط بانکی مان با برخی کشورها که در حال آماده سازی بود، به اتمام رسیده و ارتباط برقرار شده است.

وی همچنین به رایزنی با کشورها در خصوص مسائل منطقه اشاره و تصریح کرد: پوتین در سخنرانی خود از مذاکرات آستانه که با حوزه ایران و روسیه برگزار شده بود، به خوبی یاد کرد و نکاتی در جهت تعمیق مسیر شکل گرفته بیان شد تا فضای امنی در منطقه ایجاد شود.

لاریجانی افزود: با سایر کشورها نیز در این حوزه گفت و گو کردیم و امیدواریم مسیری که جمهوری اسلامی انتخاب کرده با طمأنینه ادامه داده شود چرا که کشورها رفتار ایران را رفتار سنجیده ای عنوان کرده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاید برخی کشورها در نطق علنی خود ایرادی به آمریکا نگیرند اما در جلسات خصوصی خود مسائل را صریح بیان می کنند چنانچه کشوری که رابطه نزدیک به آمریکا داشت در جلسه ای خصوصی با صراحت گفت آمریکا یک شیطان بین المللی است که این نظرات نتیجه رفتار سنجیده ایران است.

وی در ادامه همکاری روسیه، ایران و ترکیه در ایجاد آرامش در سوریه را مثبت ارزیابی و عنوان کرد: علیرغم اینکه برخی کشورها نسبت به این اشتراکات حساسیت داشتند اما به طور عموم بر این نکته متفق بودند که مدل خوبی ارائه شد که نشان می دهد هم روسیه از هوشیاری خوبی برخوردار است و هم مدل انتخاب شده موفق بوده است که سایر مشکلات نیز می تواند از این طریق حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از روسیه برای برگزاری جلسه بزرگ و مهم اتحادیه بین المجالس که با احترام برگزار شد، تشکر کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد


به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با مجله «تایم» که سه‌شنبه منتشر شد، بر اصرار ماه گذشته خود مبنی بر اینکه تل‌آویو باید «جنگ را به پایان برساند» قبل از آنکه هرگونه حمایت بین‌المللی را از دست بدهد، ایستاد.

ترامپ گفت: «فکر می‌کنم که اسرائیل یک کار بسیار بد در حوزه روابط عمومی انجام داده است. فکر می‌کنم ارتش اسرائیل نباید هر شب تصاویری از ساختمان‌های فروریخته و بمباران بفرستد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا او تعلیق یا اعمال شروطی برای کمک نظامی ایالات متحده به رژیم صهیونیستی را به منظور پایان دادن به جنگ در نظر دارد، گفت «خیر.»

تهدید ناتو

در جریان گفت‌وگو با مجله تایم، ترامپ همچنین خطاب به اعضای ناتو گفت آنها را به حال خود رها می‌کند، مگر اینکه آنها هزینه‌های نظامی خود را افزایش دهند.

دونالد ترامپ به اعضای ناتو هشدار داده است که در صورت پیروزی در دور دوم ریاست‌جمهوری، آن‌ها «دست تنها» خواهند بود، مگر اینکه هزینه‌های نظامی خود را افزایش دهند. رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و نامزد سال ۲۰۲۴ گفت که پیام او به این ائتلاف نظامی این است: «اگر نمی‌خواهید هزینه کنید، پس خودتان هستید و خودتان.»

ترامپ که مدت‌هاست شکایت می‌کند که «ایالات متحده بار مالی ناروایی را در ناتو به دوش می‌کشد»، قبلا ماده پنج این معاهده، یعنی اصل دفاع جمعی ائتلاف را زیر سوال برده است.

در اوایل سال جاری، او بیشتر از این پیش رفت و گفت روسیه می‌تواند با متحدان ناتو که به اندازه کافی برای دفاع جمعی هزینه نکرده‌اند، «هر کاری که می‌خواهد انجام دهد.» ترامپ در مصاحبه مفصل خود با مجله تایم گفت هنوز روی حرفش هست.

یک اقیانوس فاصله

این سیاستمدار ۷۷ ساله گفت، اگر در انتخابات نوامبر دوباره کاخ سفید را به دست بگیرد، ادامه کمک‌های ایالات متحده به اوکراین مشروط به این خواهد بود که اروپا با این کمک‌ها مطابقت کند. واشنگتن تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار، با حمایت جو بایدن و حمایت دو حزب اصلی کنگره، کمک به اوکراین ارسال کرده است.

ترامپ می‌گوید: «ما یک اقیانوس بین خودمان داریم، آنها هیچی.»

ترامپ نگفت که آیا به همه کمک‌های مالی آمریکا پایان می‌دهد یا خیر، اما گفت: «تا زمانی که اروپا شروع به برابری نکند، پول نمی‌دهیم. اگر اروپا قرار نیست پول بپردازد، چرا ما باید پرداخت کنیم؟ آنها بسیار بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند. ما یک اقیانوس بین خودمان داریم، آنها نه.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین اشاره کرد که در صورت پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری، در حمایت نظامی دیرینه آمریکا از تعدادی از متحدان کشورش تجدیدنظر خواهد کرد. او پیشنهاد کرد که می‌تواند نیروهای آمریکایی را که با هدف بازدارندگی علیه نظام کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در کره‌جنوبی مستقر هستند، خارج کند.

ترامپ گفت که تدابیر فعلی «هیچ معنایی ندارد. چرا ما باید از کسی دفاع کنیم؟ و ما در مورد یک کشور بسیار ثروتمند صحبت می‌کنیم.»

دیگر خبرها

  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده 
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید