Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-02@03:41:40 GMT

انتقاد گروه های فلسطینی از تعلل جنبش فتح

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۹۰۲۲۴

انتقاد گروه های فلسطینی از تعلل جنبش فتح

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری الرساله نت، گروه های فلسطینی از ادامه مجازات های نوار غزه توسط تشکیلات خودگردان ابراز نارضایتی کردند. این گروه ها همچنین تأخیر در رفع مجازات های غزه را مخالف خواست مردم فلسطین دانستند.

در روز یکشنبه نشست کمیته مرکزی جنبش فتح بدون هیچ تصمیمی در خصوص ملغی شدن مجازات های نوار غزه خاتمه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که حماس کمیته های اداری را به بهانه مجازات های غزه از سوی عباس بوده است را منحل کرده است.

گروه های فلسطینی در مصاحبه های خود با الرساله ادامه مجازات های نوار غزه را تخریب عامدانه آشتی ملی و تهدیدی سیاسی اعلام کردند و مصر را به ایجاد فشار بر تشکیلات خودگردان برای پایان یافتن مجازات های نوار غزه فرا خواندند.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد: پایان یافتن مجازات ها خواسته ای ملی و گروهی است، به ویژه آنکه حماس کمیته های اداری را منحل کرده و برای سفر دولت وحدت ملی به غزه همکاری لازم را انجام داده است، در این وضعیت ادامه مجازات ها به معنای ادامه اختلافات خواهد بود.

زاهر الششتری از رهبران این جبهه در گفتگو با الرساله تأخیر در رفع مجازات ها توسط تشکیلات خودگردان را «ترس آنها از اینکه آشتی به نفع شان نباشد» معنی کرد. وی تاکید کرد ادامه این مجازات ها تخریب تلاش های صورت گرفته برای پایان یافتن اختلافات است و مصر باید برای الزام تشکیلات خودگردان برای پاسخ به خواسته گروه های فلسطینی برای رفع مجازات ها و فشار بر محمود عباس جهت اعلام توقف فوری آن تصمیمی روشن اتخاذ نماید.

جنبش جهاد اسلامی نیز با تاکید بر غیر قابل قبول بودن مجازات ها هدف از آن را تسلیم نمودن مقاومت در نوار غزه دانست. ناصر ابو شریف نماینده این جنبش در تهران گفت: امکان ندارد که یک طرف برنامه خاص خود را به ملت فلسطین تحمیل نماید، بنابراین ما می خواهیم بر اساس برنامه ای سیاسی و مبارزاتی واحد به وضعیت فلسطین سر و سامان دهیم.

وی در گفتگو با الرساله افزود: هر توافق آشتی که بخواهد گروه های مقاومت را هدف قرار دهد، وضعیت را به جای حل اختلافات پیچیده تر می کند.

ابو ظریفه عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک نیز تاکید کرد: مجازات ها دیگر هیچ توجیهی ندارند و با وجود گفتگوهای انجام شده در قاهره شهروندان غزه ثمرات آشتی را احساس نمی کنند، وضعیت کنونی نشان از عدم وجود موضعی جدی در خصوص رفع مجازات ها از سوی دولت وحدت ملی دارد.

انور رجا مسئول رسانه ای جبهه خلق برای آزادی فلسطین (فرماندهی کل) نیز ادامه مجازات ها را جنایت جنگی علیه اهالی غزه دانست. وی در گفتگو با الرساله گفت: تشکیلات خودگردان از مجازات های نوار غزه به عنوان عامل فشاری بر حماس استفاده می کند.

خالد عبد الحمید دبیرکل اتحاد نیروهای مقاومت در دمشق نیز اظهار داشت: حماس گام های مثبتی در راه پرونده مقاومت برداشته است اما نگاه تشکیلات خودگردان به آشتی ملی با گروه های فلسطین متفاوت است و این را می توان از تلاش های آن برای تحمیل گزینه هایی بر فلسطینی ها برای پیچیده کردن پرونده آشتی فهمید . این مسئله از اظهارات ابومازن و رهبران تشکیلات خودگردان در خصوص خلع سلاح گروه های مقاومت مشخص می شود.

وی تاکید کرد: ادامه مجازات ها و اظهارات مقامات تشکیلات خودگردان علیه آشتی ملی معنایی جز تلاش برای تخریب و مقابله با تلاش های مصر ندارد.

فلسطین جنبش فتح جنبش حماس غزه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت دانشجویان عراقی در جنبش جهانی حمایت از فلسطین

دانشگاه بغداد تجمعی را برای محکوم کردن سرکوب دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا برگزار کرد. دانشجویان عراقی تابلویی در دست گرفتند که روی آن نوشته شده بود: من دانشجوی عراقى هستم و از جنبش‌های دانشجویی بین المللی طرفدار فلسطین حمایت می‌کنم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان
  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟
  • مشارکت دانشجویان عراقی در جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • آخرین تحولات و جزئیات مذاکرات قاهره از زبان منبع فلسطینی
  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»