Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@13:50:17 GMT

حضور معاونت امور زنان در ستاد اقتصاد مقاومتی

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۹۵۰۷۶

حضور معاونت امور زنان در ستاد اقتصاد مقاومتی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از حضور این معاونت برای نخستین باردرستاداقتصاد مقاومتی خبر دادو گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای سه میلیون زن سرپرست خانوار از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار در حاشیه مراسم افتتاح نخستین مرکز درمان و بازتوانی مادران معتاد با اشاره به اینکه الگوسازی در زمینه درمان زنان معتاد با مشارکت سازمان های مردم نهاد امکان پذیر است، گفت: باید در هر استان حداقل یک مرکز برای درمان مادران معتاد داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زنان حاضر در این مرکز زنان در معرض آسیب هستند، افزود: برخی از این زنان در جامعه در معرض روابط جنسی قرار گرفته و صاحب فرزند شده اند و برخی از آنها همسرانی داشته اند اما پس از بچه دار شدن میل داوطلبی برای ترک اعتیاد در آنها تقویت شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: این مرکز برای نگهداری از ۴۰ نفر طراحی شده اما عدد و رقم دقیقی از میزان این آسیب در جامعه نداریم.

ابتکار گفت: این اقدام ارزنده ای است که بهزیستی به همراه خیریه ها انجام داده است و ظرفیت تخصصی خوبی تجمیع شده است. دولت باید حمایت کند تا در جهت آسیب دیدگان خدمات بهتری ارائه شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود:سازمان های مردم نهاد باید در حوزه آسیب های اجتماعی مداخله کنند و مرکزی که امروز به افتتاح رسید نمونه خوبی است که به بحث کیفیت هم به آن توجه شده است اما کار باید در سطح گسترده تری انجام شود و باید سرچشمه آسیب ها شناسایی و رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث آموزش و رسانه ها برای نشر آگاهی باید اقدام شود تا جوانان انتخاب درستی داشته باشند.

ابتکار گفت: در حوزه آسیب ها همکاری خوبی با سازمان های مردم نهاد داشتیم و ادامه می دهیم. باید بتوانیم با ارائه آگاهی از بروز آسیب های پیشگیری کنیم.

وی از حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ستاد اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: برای نخستین بار معاونت زنان در این جلسه به صورست رسمی حضور داشت و عملکرد حوزه زنان در اقتصاد مقاومتی ارائه شد. موضوع زنان سرپرست خانوار و اشتغال پایدار برای سه میلیون زن سرپرست خانوار از موضوعات مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: چنانچه در انتخابات افراد متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی به عرصه بیایند و مشکلات معیشتی با کنترل نقدینگی عالمانه در قانون‌گذاری وارد شود، در زمان کوتاهی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

حجت‌السلام جواد عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده‌اند که امروز اگر مجلس و دولت به جای تدوین سند تحول، مبانی اقتصاد مقاومتی را محور، مبنا و سرلوحه کارهای خود قرار دهند، اقتصاد ما نجات پیدا می‌کند.

وی بعضی‌ها در جامعه آنقدر شبهه ایجاد کرده‌اند که اصل اقتصاد اسلامی به شعارزدگی تبدیل شده است، افزود: مشکلات اقتصادی کشور چند لایه دارد و چاره‌ای نداریم جز اینکه نظریه لیبرال سرمایه‌داری که از زمان مدیریت حزب کارگزاران حاکم شد را کنار بگذاریم و تنها به آموزه‌های اسلامی بازگردیم.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به موقع عمل کنیم و ریل‌گذاری اقتصاد کشور بر این اساس باشد، می‌توان به آینده اقتصادی کشور امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون اقتصادی مجلس افراد کمی هستند که تحصیلات اقتصادی دارند، تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس ۲۲ نفر هستند که چهار یا پنج نفر آن‌ها تحصیلات اقتصادی دارند و سایران تخصصی روی مباحث اقتصادی ندارند. وقتی در این کمیسیون افراد از الفبای اقتصادی سر در نمی‌آورند در خوشبینانه‌ترین حالت، یک نماینده نسبت به موضوعی که متوجه آن نیست و خودش اطلاعی ندارد یا رأی مثبت می‌دهد یا رأی منفی، در این صورت افرادی که به دنبال رانت هستند بر ذهن نماینده‌ای که تخصص کافی ندارد تأثیر می‌گذارد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: چنانچه در کمیسیون اقتصادی مجلس نمایندگانی باشند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را قبول داشته باشند و خود را ملزم بدانند، متوجه می‌شوند که این موضوع سند بالادستی است که از طریق مقام معظم رهبری صادر شده و هم اینکه فتوای مرجع تقلید است با این وجود نادیده گرفته می‌شود.

عبادی گفت: اگر در انتخابات افراد متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی به عرصه بیایند و مشکلات معیشتی با کنترل نقدینگی عالمانه در قانون‌گذاری وارد شود در زمان کوتاهی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

کد خبر 751393

دیگر خبرها

  • حضور فعال معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت در نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت
  • لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان رئیس‌جمهور
  • لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان و خانواده ؛ دلیل لغو چه بود؟
  • افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در دلیجان
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت زنان و خانواده رییس‌جمهوری
  • خزعلی: حضور زنان در ورزشگاه تصمیم نظام بود
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت