Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه در جاجرم نبود موزه یا پارک حیات وحش به جد احساس می شود افزود: ما در این شهرستان فراتر از این نمایشگاه نیاز داریم تا فضایی ایجاد شود که حیات وحش را مردم به صورت طبیعی و زنده داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پایگاه خبری جاجرم، دکتر مطهری مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما ابراز داشت: شهرستان جاجرم از نظر سازمان محیط زیست به دلیل داشتن پناهگاه حیات وحش و پارک ملی ضامن آهو از شهرستان های منحصر به فردی است که یکی از مهمترین زیستگاه های یوز کشور است که میتوان گفت تنها منطقه ی مولد یوز در کشور شهرستان جاجرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جاجرم ظرفیت و پتانسیل این را دارد که نمایشگاه دائمی در سطح شهرستان داشته باشد تا افرادی که به شهرستان می آیند در بدو ورود با حیواناتی که در میاندشت شهرستان زندگی هستند و گونه هایی که در آن زندگی می کنند آشنا شوند.

مطهری با بیان اینکه پناهگاه میاندشت از اهمیت و ارزش بالای برای سازمان محیط زیست برخوردار است ابراز داشت: سی پستاندار و هشتاد و یک گونه پرنده و بیست و پنج گونه خزنده تاکنون در شهرستان شناسایی شده اند که در حال زیست هستند و از اغلب آنان عکسبرداری شده است.

وی با بیان اینکه در جاجرم نبود موزه یا پارک حیات وحش به جد احساس می شود افزود: ما در این شهرستان فراتر از این نمایشگاه نیاز داریم تا فضایی ایجاد بشود که حیات وحش را مردم به صورت طبیعی و زنده داشته باشند.

مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی با تجلیل از شیر زن جاجرمی که توله یوز را نجات داد گفت: اتفاق ارزنده ایی که افتاد و نشانگر این بود که دامداران منطقه سطح آگاهی شان افزایش یافته و از گونه های نادر منطقه شناخت کافی را دارند.‌

وی با بیان اینکه این شیرزن را به عنوان قهرمان محیط زیست سال ۹۶ معرفی خواهیم کرد اظهار داشت: یک خانم شصت ساله وقتی مشاهده می کند توسط سگ های گله مورد حمله قرار گرفته ساعت ها پای درخت می نشیند تا خانواده بیایند و نیروهای محیط زیست را اطلاع می دهند و توله ی یوز از آن مهلکه نجات می یابد

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک و با هدف ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی، جشنواره زمین پاک در شهرستان آستارا با حضور مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی، دانش آموزان، دبیران و جوامع محلی در محل خانه محیط زیست پناهگاه حیاط وحش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 6090076

دیگر خبرها

  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه