Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر با وضعیت کم آبی و مدل کشاورزی سنتی در استان، امر کشاورزی در این استان مزیت نسبی محسوب نمی شود و باید این مدل کشاورزی تعطیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، غلامحسین ساقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی در نشست هم اندیشی صاحبنظران توسعه استان اظهار کرد: با توجه به اینکه آب همانند گاوی است که شاخش در دست وزارت نیرو و شیرش در اختیار کشاورزی است، بنابراین ادامه مدل کشاورزی سنتی به صلاح نیست و این مدل کشاورزی باید تعطیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساقی همچنین گفت: در حال حاضر با وضعیت کم آبی و مدل کشاورزی سنتی در استان، امر کشاورزی در این استان مزیت نسبی محسوب نمی شود.

وی افزود: با این وجود، هنوز بر طبل قدیم کوبیده و گفته می شود که الگوی کشت در استان باید اصلاح شود درحالیکه به عقیده بنده این مدل کشاورزی سنتی باید تعطیل شود زیرا منابع آبی را به هدر می دهد.

وی با تاکید بر این نکته که وضعیت منابع آبی استان اصلا خوب نیست، تصریح کرد: 85 درصد از جمعیت شهری استان که در سه شهر بجنورد، اسفراین و شیروان ساکن هستند از منابع آبی پشت سه سد مشروب می شوند که البته منابع آبی این سدها نیز کاهش یافته اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: اگر تابستان امسال را بدون قطعی آب پشت سر گذاشتیم به این معنا نیست که تابستان سال آینده را بدون قطعی آب پشت سر خواهیم گذاشت.

وی همچنین خاطر نشان کرد: وضعیت کیفیت آب شهر بجنورد خوب نیست زیرا سد شیرین دره کاربری تامین آب کشاورزی را دارد اما هم اکنون برای تامین آب شهر بجنورد نیز استفاده می شود.

وی در بخشی دیگر از سخن خود یادآور شد: با توجه به اینکه بهای آب بسیار پایین است و با محدودیت منابع آبی روبرو هستیم و ظرفیت آب تجدیدپذیر نیز کاهش یافته است، بنابراین، درباره بهای آب باید بازنگری انجام شود.

وی در خاتمه درباره وضعیت شبکه فاضلاب شهری استان نیز اظهار کرد: در خراسان شمالی فقط 31 درصد از جمعیت شهری به شبکه فاضلاب شهری متصل شده اند درحالیکه میانگین برخورداری کشور از این شبکه 48 درصد است.

ساقی با طرح این سوال که آن بخش از فاضلاب خانگی که وارد شبکه فاضلاب شهری نمی شود، پس به کجا می رود؟ عنوان کرد: میکرواورگانیسم این فاضلاب ها شاید از بین بروند اما نیترات آن به چرخه غذایی وارد می شوند.

وی خواستار شد: پوشش شبکه فاضلاب در سطح شهرها در زمره طرح سلامت جای گیرد تا سلامت مردم حفظ شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: پوشش این شبکه در شهرها خود نوعی پیشگیری است که عامل حفظ سلامت مردم می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی ناصحی افزود: سازمان بیمه سلامت برای بیماران خاص نیازمند تجهیزات حرکتی، تا سقف ۲۵ میلیون تومان از محل صندوق بیماران خاص برای تهیه دست و پای کربنی پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: برای سایر افرادی که در سوانح و تصادفات دچار قطع عضو می‌شوند سهم هر دستگاه تقسیم شده و توافقاتی با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته که بر اساس ابلاغ این معاونت سهم بیمه سلامت ۳۰ درصد و سهم سازمان بهزیستی ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است که ما منتظر اجرایی شدن این مصوبه در سال جاری هستیم.

ناصحی گفت: قرار است سازمان بهزیستی متولی این امر باشد تا دست و پای کربنی که در شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید شدند بر اساس این مصوبه مورد حمایت قرار گیرند.

کد خبر 6095069 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • اماکن تاریخی کاشان شنبه تعطیل است
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد