Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:16:07 GMT

نقشه نگاری اقمار و سیارات منظومه شمسی توسط گوگل

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۹۸۶۷۶

نقشه نگاری اقمار و سیارات منظومه شمسی توسط گوگل

تهران – ایرنا –به تازگی قابلیت نقشه‌نگاری اقمار و سیارات منظومه شمسی به نقشه گوگل اضافه شده است.

به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس دیلی، سرویس نقشه گوگل از چند سال قبل امکان اکتشاف ماه، مریخ و جهان هستی را در اختیار کاربران قرار داده است. اما اکنون این فهرست توسعه یافته و مجموعه ای از سیارات و اقمار منظومه شمسی نیز به آن اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سیارات جدید شامل عطارد، زهره، سیارات کوتوله Ceres و Pluto، اقمار Io، Europa و Ganymede سیاره مشتری و همچنین اقمار Mimas, Enceladus, Dione, Rhea, Titan و Iapetus از سیاره زحل می‌شود. علاوه بر این، کاشفان زمینی نقشه گوگل می‌توانند در ایستگاه فضایی بین المللی نیز به گشت و گذرا بپردازند.
متخصصان گوگل به منظور اجرای این پروژه مجموعه‌ای از تصاویر را که در ماموریت‌های مختلف ناسا، آژانس فضایی اروپا و سایر سازمان‌های فضایی جهان تهیه و به زمین مخابره شده است گردآوری کرده و از طریق ادغام این تصاویر توانستند تصاویر بزرگ و بسیار با کیفیتی از این اجرام فضایی به‌دست آوردند. در برخی از موارد نقشه‌ها نشان‌دهنده نمای کلی سطح سیارات و اقمار هستند. اما در مواردی که تصاویر نزدیکتر موجود است، امکان بزرگنمایی و کاوش در مناطق خاص از جمله کوه‌ها، دره‌ها و سایر ساختارهای جغرافیایی وجود دارد.
در صورتی که به اندازه کافی مشتاق باشید ممکن است ساعت های طولانی را در جستجوی سرزمین‌های فضایی سپری کنید. برای دسترسی به این امکانات و ویژگی های جذاب کافیست همین حالا به نقشه گوگل مراجعه کنید.
علمی (6) ** 9259**1440
مترجم: سپیده کاشانی** انتشار: گلشن

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۸۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل به تاسیسات آبفای تفت یزد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی شرکت آبفای تفت، " فرامرز شاکری شمسی" یکشنبه شب میزان بارش این شهرستان در چند روز گذشته را بیش از ۵۰ میلیمتر عنوان کرد و افزود: جاری شدن سیلاب باعث خسارت به جاده ها، تاسیسات و ابنیه در شهرستان تفت شد.

وی ادامه داد: همچنین با ورود سیلاب به شبکه‌های فاضلاب و تصفیه خانه‌های تفت و اسلامیه باعث ایجاد حوادث و خسارات زیادی به این مجموعه ها شد.

شاکری شمسی با اشاره به پایداری تامین و توزیع آب شرب در طول بارندگی های اخیر تصریح کرد: با همت پرسنل این امور در رفع سریع اتفاقات خللی در خدمت رسانی به مشترکان و شهروندان ایجاد نشده است.

دیگر خبرها

  • چرا مشتری ۷۹ قمر دارد ولی زمین فقط یکی؟
  • تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه‌های آمریکایی
  • تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه آمریکایی
  • تغییرات گوگل مپس برای گوشی‌های اندرویدی از راه می‌رسد
  • سیاره مشتری ممکن است عامل وجود ماه زمین باشد
  • خسارت سیل به تاسیسات آبفای تفت یزد
  • ربات‌های حلزونی برای عملیات نجات و حرکت روی سیارات
  • نامه نگاری های ارتقای آبسرد به بخش انجام شده است
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟