Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: یک میلیون وهشتصدهزارمنزل مسکونی روستایی دردولت تدبیر و امید بازسازی و نوسازی شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل نجار عصر سه شنبه در نشستی که به مناسبت روز جهانی بلایای طبیعی در وزارت کشور برگزار شد، افزود: نوسازی سالانه 200 واحد مسکونی در برنامه دولت دوازدهم قرار دارد که این امر با مشارکت و همراهی مردم محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سالروز بلایای طبیعی اظهار کرد: مجامع بین المللی 13 اکتبر را به عنوان روز بلایای طبیعی نامگذاری کرده اند و در این راستا اقداماتی را انجام می دهند.
نجار با تشریح جزئیات جلسه امروز با نمایندگان دیگر دستگاههای مرتبط با حوزه بحران اظهارداشت: در این جلسه که به مناسبت روز بلایای طبیعی برگزار شد، نمایندگان دستگاه ها اقدامات انجام شده جمهوری اسلامی ایران را در حوزه بحران بازگو کردند و نظرات اساتید و مسئولان مربوطه عنوان شد تا بهتر بتوانیم در چارچوب سند سندای گام برداریم.
وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در تدوین سند بین المللی «سندای» داشته است، ادامه داد: این دومین سالی است که مصوبات این سند در مجامع بین المللی به اجرا گذاشته می شود. سند سندای برای 15 سال آینده طراحی شده است و جمهوری اسلامی ایران گامهای بلندی در اجرای آن برداشته است.
نجار تصریح کرد: بازسازی و نوسازی منازل مسکونی مردم از جمله اقدامات در این سند بین المللی است. همچنین مقاوم سازی مراکز جمعیتی از جمله مدارس را می توان از دیگر مصوبات این سند برشمرد که توسط مسئولان جمهوری اسلامی به اجرا در آمده است.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با اقداماتی که در حوزه بحران به انجام رسانده، موفق شده تا جایزه ویژه «ژاپن» را کسب کند.
معاون وزیر کشور در حوزه بحران تاکید کرد: برای کاهش خسارات جانی و مالی و محافظت مردم از بلایا لازم است همه دستگاهها در این امر مشارکت کنند و گامهایی را بردارند، البته مشارکت مردم ضروری و بر اساس کار است و اگر در این مسیر بویژه ساخت و سازهای ایمن مردم قدمی برندارند، با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.
نجارهمچنین از مردم خواست تا با توجه به آغاز فصل پاییز و زمستان به اخطاریه ها، اطلاعیه ها، هشدارها و پیش بینی هواشناسی، مدیران استانها، صدا و سیما و دیگر مراکز مرتبط با بحران توجه کنند و تا حد امکان از سفرهای غیرضروری در زمستان بپرهیزند.
براثر وقوع سونامی درشهر سندای ژاپن و خسارات وارد به این شهر در برای زنده نگه داشتن یاد حادثه مذکور براساس قطعنامه شماره 211.68 مجمع عمومی سازمان ملل متحد سومین کنفرانس جهانی کاهش خطرپذیری بلایا در 14 تا 18 مارس 2015 در شهر سندای ژاپن برگزار شد.
اجتمام/9136*1724*1193
خبرنگار: فرزانه جلالیان * انتشار: حسین فتح الهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا» ² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» ³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_ سوره آل عمران آیه ۱۰۴

۲_ بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_ بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 6088409

دیگر خبرها

  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • بسیاری از بحران‌ها نتیجه رویکرد سلطه‌طلبانه غرب است
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند