Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@18:57:38 GMT

افزایش تراکم جمعیت تهدیدی جدید برای تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۰۴۰۶۴

افزایش تراکم جمعیت تهدیدی جدید برای تهران

رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران گفت که تراکم جمعیتی در استان تهران به حد هشدار رسیده است و این تهدیدی برای پایتخت به حساب می‌آید.

ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران در نشست مجمع امید تهران که عصر امروز در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: در حال حاضر تهدیدات بسیاری برای شهر تهران وجود دارد که از آن جمله بحث جمعیتی و مهاجرتی است که به این شهر انجام می‌شود، براساس آمار نفوس و مسکن از سال 90 تا 95 نزدیک یک میلیون و 250 هزار نفر به جمعیت تهران اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی اظهار داشت: در حال حاضر در قوانین کشور هیچ قانونی برای کاهش مهاجرت به استان تهران وجود ندارد یعنی خلع قانون بازدارنده در این زمینه داریم و در حال حاضر هر فرد و خانواده‌ای از استان دیگر اراده کند می‌تواند در پایتخت ساکن شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران تصریح کرد: تراکم جمعیتی در استان تهران به حد هشدار رسیده است و این خودش تهدیدی برای تهران است.

ترکی با اشاره به سهم تهران از بودجه کشور گفت: ضریب بازگشت بودجه به استان‌ها 19 درصد است که این ضریب برای استان تهران دو درصد است و این خودش جای تأمل دارد.

وی بیان کرد: از جمله مشکلات اصلی استان تهران با توجه به ازدحام جمعیت بحث تامین آب شرب است که مصرف ما حدود دو و نیم برابر دنیاست، در حال حاضر آب شرب تهران از 5 سد تامین می‌شود که اگر این سدها فروکش کند 50 درصد آب شرب مردم در معرض تهدید قرار می‌گیرند و باید راهکار جدی در این زمینه اندیشیده شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران گفت: روزانه نزدیک به یک و نیم میلیون نفر وارد شهر تهران می‌شوند و همه اینها برای شغل وارد تهران می‌شوند که حمل و نقل این تعداد مهاجر از شهرهای پیرامونی به تهران مشکلاتی را برای این کلانشهر می‌آفریند.

ترکی با اشاره به شهرهای پیرامونی تهران همچون شهرستان پردیس گفت: قرار است 500 هزار نفر در شهرستان پردیس اسکان داده شوند که اسکان این تعداد افراد بدون برنامه‌ریزی در آینده مشکلات جدی‌ای را متوجه تهران خواهد کرد.

وی در بخش پیشنهادات خود برای حل مشکلات شهر تهران گفت: ما در بخش جمعیت قانونی را لازم داریم که بحث حریم پایتخت حفظ شود گرچه باید به بحث‌های محیط زیست و توسعه نیز در این زمینه توجه شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۴۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد- کاترین فیونا جین نیوتن "معاون مدیر منطقه ای  برنامه جهانی غذا در قاهره" به اتفاق نگار گرامی سرپرست بخش برنامه ریزی دفتر منطقه ای و مایسا الغریباوی نماینده برنامه جهانی غذا در ج.ا.ا.در سفر یک روزه خود به استان یزد ضمن دیدار با محسنی راد مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی یزد از مهمانشهر تفت بازدید کردند. 

وی پس از گفتگو با مدیر مهمانشهر و بازدید از انبار ، کارگاه معیشتی و نانوایی و همچنین روند و تاثیرگزاری کمکهای برنامه جهانی غذا بر پناهندگان، بررسی نیازها و مشکلات به ویژه در حوزه فعالیتهای سازمان، درخصوص نیازها و پیشنهادات و افزایش بودجه برای پناهندگان ساکن در ایران قول بررسی و مساعدت داد. 

در این دیدار محسنی راد بر همت و تلاش بیشتر سازمانهای بین المللی بر اختصاص بودجه مناسب جهت کاهش مشکلات اتباع خارجی بویژه اتباع آسیب پذیر در حوزه مهارت آموزی و معیشت تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران