Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@12:08:48 GMT

دستگیری عاملان هک پروفایل شخصی

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۰۶۰۷۹

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان از دستگیری عاملان هک پروفایل شخصی خانم 25‌ساله گیلانی در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی خبر داد.
به گزارش آرمان، سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود به دادخواهی خانم 25‌ساله مبنی بر هک پروفایل شخصی و انتشار عکس و فیلم خصوصی او در شبکه‌های اجتماعی موبایلی، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با پی‌جویی‌های فنی و پلیسی، عاملان هک پروفایل شخصی و انتشار عکس و فیلم خصوصی خانم جوان گیلانی در شبکه‌های اجتماعی که سه مرد 18، 25 و 28‌ساله اهل و ساکن قزوین، لنگرود و اردبیل بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ محمدخانی ادامه داد: متهمان با توجه به‌دلایل دیجیتالی کشف شده، به صراحت به بزه‌انتسابی خود اعتراف کردند و به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.
به گفته سرهنگ محمدخانی، طبق ماده 17 فصل پنجم هتک حیثیت و نشر اکاذیب قانون جرایم رایانه‌ای، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از 91 روز تا 2 سال یا پرداخت جزای نقدی از پنج تا 40‌میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
رئیس پلیس فتای گیلان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.irیا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir و شماره تماس 2182340 گزارش دهند. پسندیدم 0

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل سه نفر از اعضای خانواده در شادگان

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سرهنگ سید قاسم موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: روز گذشته (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌دنبال وقوع قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری در یکی از مناطق شهرستان شادگان، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تسلط اطلاعاتی در کمتر از ۱۰ ساعت محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شادگان با اشاره به اینکه از مخفیگاه قاتل سلاح به کار رفته در قتل کشف شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل ارتکابی نیز انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد.

سرهنگ موسوی بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی در تهران
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه
  • دستگیری قاتل سه نفر از اعضای خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل عضو یک خانواده در شادگان