Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر از برگزاری کارگاه ویژه آموزشی احزاب و تشکل‌های سیاسی استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل موسوی صبح چهارشنبه در دومین نشست مسئولین و کارشناسان حوزه تشکل‌های سیاسی استان بوشهر با توجه به اهمیت و ضرورت آشنایی فرمانداران، بخشداران، کارشناسان و نیز دبیران و اعضای احزاب و تشکل‌های سیاسی با قانون جدید احزاب از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای تطبیق احزاب و تشکل‌های سیاسی با قانون جدید داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر ابراز داشت: برنامه‌ریزی لازم برای تشکیل کارگاه آموزشی دبیران احزاب انجام شده و این کارگاه نیز به زودی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: نخستین سری این کارگاه‌ها خرداد سال جاری با حضور رئیس اداره احزاب و تشکل‌های سیاسی وزارت کشور و با شرکت معاونین سیاسی و کارشناسان فرمانداری‌ها در محل استانداری بوشهر برگزار شد.

موسوی تصریح کرد: در کارگاه مذکور رئیس اداره احزاب و تشکل‌های سیاسی وزارت کشور به تشریح و توضیح قانون جدید احزاب پرداخت و مغایرت‌های آن را با قانون مصوبه سال ۱۳۶۰ تبیین کرد.

وی وجه ممیزه این قانون را استقلال و منفک شدن آن از قانون اصناف دانست و با اشاره به تغییرات اساسی در قانون جدید، قائل شدن حد نصاب اعضا، تعداد شعب و لزوم تاسیس دفاتر شهرستانی را برای تاسیس احزاب استانی و ملی مایه سر و سامان دادن و تنظیم احزاب دانست.

موسوی افزود: به گفته رئیس اداره احزاب و تشکل‌های سیاسی وزارت کشور، وزارت کشور در حال تهیه یک دستورالعمل مدون برای پرداخت یارانه به احزاب است.

وی تاکید کرد: خانه احزاب یک تشکیلات صنفی است و احزاب می‌توانند با هماهنگی خانه احزاب کشور و استانداری‌ها به تاسیس آن در استان ها اقدام کنند.

ارزیابی شاخص‌های توسعه سیاسی شهرستان‌های استان

رسول رستمی معاون انتخابات و تقسیمات کشوری دفتر سیاسی نیز اظهار داشت: نگاه دولت دوازدهم به توسعه یک نگاه چند بعدی است و همه ابعاد توسعه را در بر می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در راستای دستیابی به اهداف توسعه سیاسی استان، دفتر سیاسی استانداری پروژه ارزیابی شاخص‌های توسعه سیاسی شهرستان‌های استان را با همکاری دانشگاه خلیج فارس در دستور کار قرار داده که با مشارکت معاونین سیاسی فرمانداری‌ها و کارشناسان مربوطه به عنوان یک پروژه زیربنایی در این حوزه برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

رستمی یادآور شد: این مطالعه، مبنایی برای برنامه‌های اجرایی و عملیاتی در زمینه توسعه سیاسی استان خواهد بود.

فعالیت بیش از ۳۰ حزب و تشکل سیاسی در استان بوشهر

خسرو دهقانی معاون امور سیاسی دفتر سیاسی و انتخابات استانداری نیز در در ادامه جلسه با اشاره به نشاط سیاسی به وجود آمده در دولت تدبیر و امید، رونق احزاب را مایه غنای مردم سالاری دینی و افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی قلمداد کرد و گفت: بیش از ۳۰ حزب و تشکل سیاسی در قالب‌های مختلف ملی و محلی در استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند.

وی خاطر نشان کرد: برخی از آنها با ایجاد دفاتر در شهرستان‌ها و برگزاری کنگره‌های منظم استانی، ارکان موثر حزبی را ایجاد کرده‌اند.

معاون امور سیاسی دفتر سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر همچنین با اشاره به قانون جدید احزاب، این قانون را زمینه ساز نظام‌مندتر شدن احزاب دانست و بر لزوم توجه شعبه‌های استانی احزاب به تطبیق با قانون جدید تاکید کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی رضایی عصر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته عقیدتی سیاسی اظهار کرد: از ۸ تا ۱۴ اردیبهشت ماه که به نام هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج نام گذاری شده، بیش از ۵۰ برنامه به این مناسبت در سپاه و رده‌های مختلف مقاومت شهرستان مرزی آستارا برگزار می‌شود.

وی به نقش شهید مطهری در تقویت بنیان‌های نظری انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: آثار شهید مطهری امروز هم پاسخگوی نیازهای معرفتی بوده و بهره گیری از اندیشه‌های این شهید گرانقدر گام نهادن در مسیر درست را تضمین می‌کند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه ناحیه آستارا تصریح کرد: برگزاری همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم و تجلیل از معلمین و مربیان عقیدتی سیاسی، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری مسابقات ورزشی و فوتسال، اجرای زنگ قرآن و ولایت و زنگ سپاس و برگزاری مسابقه کتابخوانی، دیدار با خانواده‌های شهدا، نیز از جمله برنامه‌های مهمی است که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در رده‌های مقاومت بسیج این شهرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090306

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در استان بوشهر
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل