Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریجستری تلفن همراه هیچ گونه هزینه‌ای ندارد و دریافت پول از مردم بابت فعال کردن گوشی کلاهبرداری است. گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ دهقانی‌نیا در نشست خبری آغاز اجرای طرح ملی «ثبت گوشی در شبکه و یا احراز اصالت تلفن همراه» با اشاره به نیاز ۱۰ میلیونی بازار کشور به مصرف گوشی موبایل نو، گفت: ۱ میلیون دستگاه از نیاز سالانه به موبایل در داخل کشور و توسط تولیدکننده‌های ایرانی ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۰ درصد گوشی وارداتی به کشور به صورت قاچاق وارد می‌شود.

وی افزود: با توجه به تعرفه ۵ درصدی گمرک برای واردات گوشی، مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی و ۱ تا ۲ درصد سایر هزینه‌های دولتی بابت ترخیص گوشی، ۱۵ درصد از قیمت هر گوشی وارداتی باید به درآمدهای دولتی افزوده شود. با توجه به آمار قاچاق گوشی در سال ۹۵، ۶۲۵ میلیون دلار، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از درآمدهای دولت به واسطه قاچاق گوشی در سال گذشته از دست رفته است. باید توجه داشت که این عدد در سال ۹۵، فقط مربوط به گوشی تلفن همراه است و شامل تبلت، مودم، کامپیوتر‌ها و سایر ابزار ارتباطی نمی‌شود.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به آسیب‌های قاچاق گوشی تلفن همراه، گفت: علاوه بر مسائل مادی و فرار از پرداخت‌های دولتی، موضوع مهم تهدید سلامتی مردم است. پس از تولید تلفن همراه در هر سری ساخت، نمونه تولید شده برای تست به آزمایشگاه برده می‌شود تا میزان جذب اشعه‌های آنتن‌های بی‌سیم تلفن همراه بررسی شود. گوشی قاچاق استانداردهای جذب تشعشع را ندارد و در برخی از تلفن‌های وارداتی قاچاق تا ۹ برابر استاندارد اروپا، جذب تشعشع وجود دارد که برای سلامتی بسیار مضر و متاسفانه اکنون نمونه‌های مشابه آن در دست مردم است. سلول‌های سرطانی، مشکلات قلبی، انفجار گوشی و آسیب به سیستم‌های ایمنی از عوارض گوشی‌های غیرمجاز قاچاق بازار است.

دهقانی‌نیا در ادامه با اشاره به مزیت‌های اجرای طرح ریجستری موبایل تشریح کرد: بزرگترین مزیت طرح ریجستری افزایش سطح سلامت مردم و بهره‌مندی دولت از بابت کسب حقوق ورودی است. پس از اجرای طرح ریجستری، گوشی سرقت شده از سرویس آنتن‌های بی‌سیم خارج می‌شود و همین موضوع گوشی را برای نفر بعدی بدون استفاده می‌کند. همچنین با توجه به مشخص بودن نماینده وارد کننده فرآیند خدمات پس از فروش شفاف‌تر و تقویت می‌شود. کارخانه‌های تولید کننده تلفن همراه در فضای سالم‌تری به رقابت می‌پردازند و فضا برای تولید گوشی با برندهای بین‌المللی در داخل کشور فراهم می‌شود. مسافران خارجی و ریجستری
وی افزود: سیم کارت به همراه تلفن همراه در طرح ریجستری معنا پیدا می‌کند. در شرایط فعلی سیم کارت هویت دارد و مالک و شناسه آن مشخص است، اما باید هر گوشی را به یک سیم کارت وصل کنیم تا واردات غیرقانونی گوشی موبایل از صرفه بیفتد. در حال حاضر جمهوری آذربایجان، کلمبیا، مصر، هند، اوکراین، ترکیه، لبنان، سریلانکا و برخی کشورهای دیگر طرح ریجستری گوشی تلفن همراه را اجرا می‌کنند. برای مسافرانی که از سیم کارت‌های داخلی استفاده می‌کنند تا ۱ ماه به صورت موقتی آنتن تلفن همراه فعال خواهد بود و برای اقامت بیش از ۱ ماه باید هزینه‌های گمرکی پرداخته شود؛ در غیر این صورت پس از گذشت مدت مذکور سرویس‌دهی آن قطع خواهد شد. ریجستری هیچ هزینه‌ای ندارد
مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان گفت: آغاز طرح به صورت مرحله مرحله خواهد بود و امکان کاهش قیمت گوشی موبایل در بازار وجود دارد. مصرف کننده باید قبل از پرداخت وجه بابت خرید گوشی موبایل حتما کد IMEI گوشی را استعلام و از صحت واردات قانونی آن مطلع شود. گوشی قاچاق به هیچ وجه امکان فعال شدن ندارد. ریجستری تلفن همراه هیچ گونه هزینه‌ای ندارد و دریافت پول از مردم بابت فعال کردن گوشی کلاهبرداری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۴۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در مدت یاد شده ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

این گزارش در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به تفکیک تجاری و مسافری می‌افزاید: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد گردید.

بر اساس این گزارش، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • همراه پرخرج
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد!
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد
  • وارسی گوشی موبایل همسر باعث قتل شد
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد