Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:30:56 GMT

مرکز رشد انرژی‌های نو در قم راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۱۶۵۹۱

مرکز رشد انرژی‌های نو در قم راه‌اندازی می‌شود

قم - رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: پارک علم و فناوری قم در صدد است طی یک سال آینده مرکز رشد انرژی‌های نو را در این مرکز راه‌اندازی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین اخوان علوی ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی دانشگاه‌ها و مراکز فناوری استان که در سالن جلسات این پارک برگزار شد، گفت: یکی از ضعف‌های مهم و موانع توسعه علم و فناوری پراکندگی و موازی کاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هم افزایی و یکپارچه سازی تنها راهبرد توسعه علم و فناوری استان قم است، گفت: خوشبختانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سطح استان با تأسیس و راه‌اندازی مراکز رشد و کانون‌های نوآوری در راه تقویت و هم افزایی علم و فناوری گام برداشته‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با تأکید بر ایجاد سامانه مشترک در فضای مجازی میان دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و مراکز فناوری استان گفت: پارک علم و فناوری استان قم در صدد است طی یک سال آینده مرکز رشد انرژی‌های نو را در این پارک راه اندازی کند.

در ادامه این نشست، معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به راهکارهای توسعه فناوری و فضای کارآفرینی در سطح دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها باید با برگزاری انواع استارتاپ‌ها و جذب ایده‌های نو درصدد تغییر رویکرد دانشجویان نسبت به دانش تخصصی خود باشند.

سهم ۱۳ درصدی زنان در اشتغال

در بخش دیگری این نشست، رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) با اعلام اینکه تنها ۱۳ درصد از بانوان کشور در جامعه شغلی قرار دارند گفت: توسعه مشاغل خانگی در فضای مجازی بهترین راهکاری توسعه اشتغال زایی بویژه در سطح بانوان است.

علی رضا باقری ثالث، با اشاره به اینکه باید برای ارزیابی شاخصه های فناوری به دنبال ملاک های پیامدی بود گفت: برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد اشتغال فناورانه نمی توان به بودجه های دولتی دل خوش کرد.

رئیس ارتباط با صنعت دانشگاه قم نیز به عدم استفاده از پژوهش کاربردی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در سطح دانشگاه‌ها به بخش‌های پژوهشی و حتی فعالیت آزمایشگاهی و کارگاهی توجه نمی‌شود.

سید مهدی عارف با تأکید بر اینکه باید از وجود استادان دانشگاه خلاق و کارآفرین استفاده بهینه‌ای شود گفت: در جامعه‌ای که معضل بیکاری دامن متقاضیان سطوح دکترا را فرا گرفته باید به توسعه فناوری و کارآفرینی توجه ویژه شود.

بخش خصوصی میاندار توسعه فناوری در دانشگاه‌ها

در ادامه این نشست، مدیر مرکز رشد دانشگاه قم با بیان اینکه که دانشگاه‌ها نباید از قدرت یافتن بخش خصوصی نگران باشند، گفت: برگزاری استارتاپ‌ها و جذب ایده دانشجویی باید توسط شرکت‌های خدمات تخصصی و کارآفرینی انجام شود و دانشگاه باید تنها ناظر کار باشند.

سید مهدی مدبری با اشاره به اینکه ایده‌های بسیاری در دانشگاه‌ها رسوب کرده و مانده گفت: مراکز نوآوری و فناوری باید با ارتباط درست با دانشگاه‌ها این ایده‌ها را کاربردی کنند.

شایان ذکر است، نشست هم اندیشی رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز فناوری استان با حضور ۱۸ نفر از رؤسا و رابطان و نمایندگان دانشگاهی و مراکز نوآوری با هدف بررسی آسیب‌های نکاربردی نشدن فناوری و کارآفرینی در سطوح دانشگاه‌ها و راه‌های کارسازی استارتاپ‌ها و ایده‌های دانشگاهی برگزار شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۶۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن

محمد الله‌بخش صبح امروز در نشست با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تولید جلبک موضوعی دانش‌بنیان است که به دنبال آن هستیم، گفت: بحث پرورش ماهیان خاویاری نیز مطرح شده و در قزل‌اوزن اقدام می‌شود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با بیان اینکه در حوزه شیلات فرصت فراهم شده تا همکاری خوبی در زمینه مطالعات پروژه‌‍‌ها با دانشگاه محقق اردبیلی داشته باشیم، بر لزوم استفاده از توانمندی‌های دانشگاه محقق اردبیلی در مطالعات پروژه‌های شیلات استان اردبیل تأکید کرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم در این نشست با اشاره به اقدامات دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص راه‌اندازی رشته شیلات در این دانشگاه، گفت: به دنبال جذب اعضای هیات علمی در این حوزه هستیم.

اسماعیل چمنی در ادامه کمک به توسعه شیلات استان را بسیار بااهمیت برای دانشگاه عنوان کرد و افزود: در همین راستا همکاران توانمند ما در حوزه پرورش زالو و جلبک می‌توانند کمک حال شیلات باشند، در عین حال شیلات می‌تواند از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی دانشگاه استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد