Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@08:36:37 GMT

هدف جهانگیری از سفر به ترکیه چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۰۹۵۵

به گزارش ایرنا، جهانگیری شامگاه چهارشنبه در بدو ورود به آنکارا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اجلاس دی.۸ برای همکاری های اقتصادی با حضور هشت کشور اسلامی شکل گرفته و اجلاس سران این کشورها در استانبول پس فردا برگزار می شود و در جریان آن به گفت و گو و رایزنی خواهیم پرداخت.
وی بیان کرد: خوشبختانه چشم انداز و نقشه راه خوبی برای همکاری های میان هشت کشور اسلامی گروه دی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 هدفگذاری شده تا مبادلات بین این هشت کشور به 500 میلیارد دلار برسد.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن فردا گفت و گوهای دو جانبه ای با مقامات ترکیه خواهیم داشت و مذاکرات مهمی انجام خواهد شد.
وی ایران و ترکیه را دو کشور مهم و تاثیرگذار منطقه عنوان کرد و ادامه داد: منطقه ما در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته و به همین علت همکاری ایران و ترکیه می تواند به بیرون رفتن از چالش های پیش روی منطقه کمک بکند.
وی روابط سیاسی ایران و ترکیه را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: دو کشور در زمینه اقتصادی همکاری خوبی را شروع کرده اند و با سفر اخیر رییس جمهوری ترکیه به ایران و دیدار با رییس جمهوری ایران، یک هدف گذاری بسیار بزرگی برای ارتقای مبادلات تجاری و رسیدن به هدف ۳۰ میلیارد دلاری انجام شد.
وی بیان کرد: در روابط دو کشور و در توسعه مبادلات تجاری موانعی نیز وجود دارد که شناسایی شده و در مذاکرات فردا به آنها خواهیم پرداخت.
وی تاکید کرد: فرصت های خوبی نیز برای توسعه روابط وجود دارد که در این سفر راههای استفاده از این فرصت ها بررسی خواهد شد.
جهانگیری اظهار امیدواری کرد که این سفر به لحاظ عملیاتی بتواند نقش مهمی در توسعه روابط میان دو کشور داشته باشد.
به گزارش ایرنا، روحانی در بدو ورود از سوی نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه مورد استقبال قرار گرفت.
وی قرار است فردا با بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه دیدار و گفت و گو کند.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی، تعدادی از مدیران بانکی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی و نیز استاندار آذربایجان غربی از جمله هیات همراه معاون اول رییس جمهوری در سفر به آنکارا هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۰۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «محمد مخبر» در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تأکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه‌مند است مناسبات خود را به صورت همه‌جانبه با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی‌مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تأکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت‌های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می‌اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار می‌دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری‌های بانکی از مهم‌ترین ملزومات در این زمینه است.

نخست‌وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران در زمینه‌های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است