Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: مصرف غذای سالم باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ماریا خویش‌دوست چهارشنبه‌شب در جشنواره غذای روستای تل سرکوه دشتستان اظهار داشت: غذا، از ابتدایی ترین نیازهای انسانی و بلکه تمام موجودات زنده است و نقش اساسی آن، انکار ناشدنی است.

وی افزود: می‌توان گفت پیشرفت‌های شگفت انسان در عرصه صنعت و کشاورزی، مدیون پاسخ به همین غریزه ساده و ابتدایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از اهتمام به روستاها به عنوان مولد غذای سالم سخن گفت و ابراز داشت: روستاها و روستانشینان به عنوان تولید کننده محصولات غذایی سالم باید مورد توجه قرار گیرند و امکانات رفاهی لازم برای آنها فراهم شود.

خویش دوست تصریح کرد: مهاجرت روستائیان به شهرها سبب کاهش تولید مواد غذایی سالم می شود و باید با برنامه ریزی لازم مهاجرت معکوس روستائیان را میسر کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از آمار بالای ابتلا به بیماری دیابت در کشور خبر داد و ابراز داشت: متاسفانه با تغییر فرهنگ مردم در استفاده از غذای سالم و خانگی به غذای ناسالم و فست فودها شاهد رشد ابتلا به بیماری دیابت در کشور هستیم و به ازای هر ۱۰ نفر، یک بیمار دیابتی داریم.

خویش دوست بر کاهش مصرف نمک تاکید کرده و اظهار داشت: مصرف بی‌رویه نمک در غذاها،سبب بروز بیماری‌های مختلف مثل فشار خون می‌شود و افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی را به دنبال دارد.

وی بیان داشت: مصرف غذاهای سالم و خانگی باید در جامعه نهادینه شود تا شاهد انسانهایی سالم و پویا باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش‌های اخیر باعث افزایش سطح آب در سدهای استان بوشهر شد و برخی از سدها به صورت کاملاً پر شد.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت سد ۴.۵ میلیون متر مکعبی تنگ ارم در شهرستان دشتستان بیان کرد: حجم ذخیره آب سد رئیس علی دلواری در شهرستان دشتستان به ۵۳ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از ذخیره ۶ میلیون مترمکعب آب در سد باغان خبر داد و اضافه کرد: حوضچه‌های سد تغذیه مصنوعی و بندهای کنترل سیلاب استان نیز با این بارش‌ها سیراب شدند.

وی از بهبود وضعیت آب‌دهی رودخانه‌های استان خبر داد و افزود: در مجموع ۲۵ میلیون مترمکعب رواناب در سدهای استان بوشهر ذخیره شد.

کد خبر 6096872

دیگر خبرها

  • اگر این بیماری‌ها را دارید غذای کنسروی نخورید
  • آمار هولناک از فوت بیماران تالاسمی در ایران
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت