Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید معتمدی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شناسایی و هدایت استعدادهای برتر» (شهاب) ، مهم‌ترین طرح شناسایی مستعدان در عرصه آموزش عمومی است.
وی افزود: برای اجرای این طرح ابتدا معلمان با آموزش‌های کارگاهی و معرفی رسانه‌های آموزشی درقالب کلاس های ضمن خدمت توانمند می شوند.
وی یادآورشد: دراین طرح دانش آموزان مستعد درمدارس شناسایی شده ودر کنار دیگر دانش آموزان، بدون جدا شدن از محیط عادی تحصیلی در برنامه های ویژه ای که برای آنان تدوین شده شرکت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معتمدی، مهم ترین اهداف اجرای این طرح در مدارس را شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان و ایجاد احساس مسئولیت در آنان بیان کرد افزود: فرآیند شناسایی نخبگی، فرآیندی نقطه‌ای نیست که مثلا از افراد آزمونی گرفته شود و اگر نمره شان خوب بود آنها را نخبه بنامیم، بلکه این استعدادها باید در طول زمان رصد شود و اگر پس از آن وجود یک یا چند استعداد در یک دانش‌آموز مسجل شد آن گاه برای شکوفایی این استعداد برنامه‌ریزی شود.
مدیر آموزش وپرورش فاروج یادآورشد:یک هزار و438 دانش آموزابتدایی شامل 759 دانش آموزدر پایه چهارم و679 دانش آموز در پایه پنجم مشمول طرح در مدارس ابتدایی شهرستان شدند.
طرح شهادب در سال 86 به تصویب هیئت امنای بنیاد با هدف، شناسایی و هدایت آموزشی، تربیتی و معنوی مستعدان از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه با سازوکار مناسب رسید؛ تا هویت دینی و ملی افراد تقویت شده و احساس مسئولیت نسبت به ایفای نقش سازنده در کشور برای آنان حاصل شود.
مطابق با سیاست‌های نوین اتخاذشده در بنیاد ملی نخبگان، دانش‌آموز دارای استعداد برتر، صرفا فرد درسخوان و باهوش نیست، بلکه دانش‌آموزی است که توانایی برجسته‌ای در حوزه‌های مختلف استعدادی از خود بروز دهد و از خلاقیت و پشتکار نیز بهره‌مند باشد
—اولین مرحله طرح در سال تحصیلی 92-1391 به صورت آزمایشی در هفت استان آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، خراسان شمالی ، کرمانشاه وهرمزگان با پوشش 7 درصد از دانش آموزان اجرا شد این طرح هم مثل بسیاری از طرح های دیگر در آموزش وپرورش، فراز و نشیب هایی را گذراند کمبود اعتبار دامن این طرح را هم گرفت و به تعطیلی کشاند از سویی خمودگی حاکم بر نظام آموزشی کشور نیز در روند توقف برنامه‌ها بی‌تاثیر نبوده ، سیستمی که همچنان به تعلیم و تربیت سنتی پایبند است و سخت است اگر بخواهد از پوسته قدیمی‌اش درآید، توجه به معلمان و کاستن از فشارها و دغدغه‌های ذهنی آنها لازمه اجرای درست طرح شهاب است، طرحی که داشتن معلمان باانگیزه به اندازه داشتن پول برایش حیاتی است
اما با همه این اوصاف، اجرایی شدن این طرح باز از سرگرفت و امسال هم استمرار یافت.
8هزار دانش آموز در آموزشگاه های شهرستان فاروج تحصیل می کنند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۴۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت سازمان ثبت از استعدادهای درخشان

مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از دانش آموزان مستعد کشور در چهار محور «ثبت»، «آموزش»، «مشاوره» و «توانمندسازی» حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، سیامک اسلامی رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و تیم همراه با حضور در دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سازمان ملی استعدادهای درخشان «سمپاد»، در جریان جدیدترین ابداعات دانش آموزان نخبه کشور در حوزه‌های مختلفی همچون علوم پایه، فنی و مهندسی، پزشکی، هنری و انسانی قرار گرفتند. 

اسلامی در این بازدید که بیش از ۲۰۰ گروه دانش آموزی از مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور به تشریح نوآوری‌های خود پرداختند، تلاش و خلاقیت نخبگان نوجوان کشور را بسیار ارزشمند دانست و انگیزه ناب و ذوق زلال دوران نوجوانی را نقطه قوت آنان معرفی کرد. 

وی بر لزوم آگاهی دانش آموزان کشور از حقوق مالکیت فکری در زمینه اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری و برندها تاکید کرد و افزود: مرکز مالکیت معنوی در اجرای مأموریت‌های خود در عرصه ملی و بین‌المللی و تکالیف قانونی در راستای قوانین ملی و معاهدات بین‌المللی مالکیت فکری، در چهار محور «ثبت»، «آموزش»، «مشاوره» و «توانمندسازی» دارایی‌های فکری، حمایت ویژه از دانش‌آموزان مستعد کشور دارد.

اسلامی ضمن تشریح وضعیت مخترعان نوجوان کشور در طی سال‌های اخیر و لزوم تبدیل ایده به عمل و در نهایت محصول دارای ارزش افزوده، از دانش ‌آموزان خواست به تجاری‌سازی ابداعات خود، توجه داشته باشند تا علاوه بر نوآوری و کسب افتخارات معنوی، از منافع مادی محصولات خود، بهره‌مند شوند و با انگیزه مضاعف در مسیر شکوفایی خویش حرکت کنند و اولین ضرورت این فرآیند را حفظ حقوق مالکیت فکری دانست. 

در این بازدید، الهام یاوری معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از برنامه‌های حمایتی مرکز مالکیت معنوی از دانش‌آموزان استقبال و برای اجرایی کردن این اقدامات، اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • نحوه ثبت نام اینترنتی کلاس اولی‌ها + مدارک مورد نیاز و سایت ثبت نام
  • حمایت سازمان ثبت از استعدادهای درخشان
  • آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان
  • رقابت ۲۸۰ دانش آموز کردستانی در مسابقات دادرس هلال‌احمر
  • آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از فردا
  • ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در ستاد پروژه کلان‌مهر/ نقشه‌ راه سند تحول بنیادین به‌زودی به مدارس ابلاغ می‌شود
  • معلم، کلید بهره‌برداری از گنجینه‌‌ای تمام‌نشدنی را به دانش‌آموز می‌دهد
  • ثبت‌ نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود