Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا- اجرای طرح های نیمه تمام زیادی در قزوین از سال های گذشته تاکنون به علت کمبود اعتبار ناتمام باقی مانده که البته برخی از آنها در یکی دو سال اخیر با تخصیص بودجه جانی دوباره گرفته اند اما همچنان تعداد این دست طرح ها بالا است.

به گزارش ایرنا، کمبود اعتبار، این طرح ها که باقی مانده از دولت های قبل هستند را پس از سال ها از آغاز عملیات عمرانی شان تعطیل و نیمه تمام گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تکمیل و بهره برداری از طرح های ناتمام عمرانی یکی از درخواست های مهم مردم از دولت و مسئولان است و می تواند به رشد و توسعه مناطق مختلف کمک کرده و سطح رفاه و کیفیت خدمات دهی به شهروندان را نیز گسترش دهد، با این حال کمبود اعتبار را باید به زخمی بر پیکر این طرح ها تشبیه کرد که بعضی از آنها سال ها به خاطر نبود بودجه نیمه کاره رها شده اند.

**وجود 600 طرح ناتمام در قزوین/تکمیل طرح های نیمه تمام استان نیازمند 12 هزار میلیارد ریال اعتبار
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین هم اکنون 600 طرح نیمه تمام عمرانی در بخش های مختلف کشاورزی، نیرو، بهداشت و درمان و راهسازی در استان نیمه تمام مانده اند.
عل فرخزاد افزود: تکمیل این طرح ها که از سال های گذشته عملیات اجرایی آنها آغاز شده است نیازمند 12هزار میلیارد ریال اعتبار است.
وی اضافه کرد: سالن ورزشی 6 هزار نفری، مجموعه سالن فرهنگی تالار شهر و مجموعه ورزشی گل ها از جمله طرح های شاخص راکد مانده در استان هستند.
فرخزاد ادامه داد: همچنین جاده الموت به تنکابن و الموت-رحیم آباد، سد نهب و سد بالاخانلو، راه آهن قزوین رشت، طرح انتقال آب طالقان، بیمارستان 700تختخوابی، بیمارستان یک هزار تختخوابی و دوبانده کردن جاده بویین زهرا ساوه از جمله طرح های نیمه تمام و البته فعال استان هستند که عملیات اجرایی آنها در حال انجام است.
وی، واگذاری بسیاری از طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی را مهم ترین راهکار برای تکمیل برخی طرح های نیمه تمام عمرانی استان ذکر کرد و افزود: در صورتی که بخواهیم این طرح ها را با اعتبارات دولتی عملیاتی کنیم شاید سال های زیادی لازم باشد بنابراین می توان با واگذاری این طرح ها به بخش خصوصی و سرمایه گذاران نسبت به تکمیل آنها در سریع ترین زمان ممکن اقدام کرد.
در ادامه به برخی از مهم طرح های نیمه تمام و در دست اجرای استان اشاره می شود.

**پنج طرح ملی راهسازی استان قزوین در دست اجرا
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص این طرح ها گفت: اعتبار راه قزوین- تنکابن که عملیات اجرایی آن در سال 86 کلید خورده از محل ردیف اعتبارات ملی بوده و هم اکنون نیز قطعه نخست آن به طول 62 کیلومتر با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و تا پایان سال 97 به بهره برداری می رسد.
جعفر قزوینیان با اشاره به اعتبارات این طرح، افزود: تاکنون از محل اعتبارات ملی و همچنین سهام فولاد خوزستان حدود سه هزار میلیارد ریال برای ساخت این جاده هزینه شده است.
وی همچنین با اشاره به طرح احداث جاده قزوین-کلاچای،گفت: این مسیر به طول 163کیلومتر در سه قطعه در نظر گرفته شده که 69.5 کیلومتر آن در استان قزوین واقع شده است.
قزوینیان خاطرنشان کرد: سال گذشته 140 میلیارد ریال برای اجرای این طرح اختصاص داده شد و در سال جاری نیز 500 میلیارد ریال برای آن مصوب شده است.
به گفته وی، با احداث این مسیر فاصله 365 کیلومتری فعلی قزوین - کلاچای به 275 کیلومتر کاهش می یابد.
این مسئول، طرح تعریض جاده محمدیه-آبیک را نیز از دیگر پروژه های نیمه تمام استان در بخش راه ذکر کرد و گفت: سال گذشته اعتباری برای این طرح تخصیص داده نشد و ادامه کار آن نیز نیازمند تخصیص بودجه است.
قزوینیان خاطرنشان کرد: عملیات تعریض و بهسازی این جاده به طول 35 کیلومتر از سال 90 با تخصیص 15میلیارد ریال اعتبار از سمت آبیک آغاز شد اما پس از آن دیگر بودجه خاصی به آن تعلق نگرفت.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: با توجه به حجم ترافیک و وقوع سوانح حاده ای در بخش محمدیه شهرستان البرز درصدد هستیم مرحله دوم آغاز تعریض و بهسازی جاده محمدیه-آبیک را در صورت تامین اعتبارهای لازم از سمت محمدیه به سمت روستای حصار خروان به طول چهار کیلومتر آغاز کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین نیز درباره عملیات اجرایی خط آهن قزوین - رشت، گفت: این خط به طول 164 کیلومتر است که با ادامه آن به آستارا، کشورمان را در مسیر ریلی به جمهوری آذربایجان متصل می کند.
وی با اشاره به راه اندازی خط آهن قزوین - رشت در سال جاری، افزود: این در حالی است که عملیات اجرایی 2 خطه شدن راه آهن قزوین - تهران نیز امسال به پایان می رسد.

**نهب و بالاخانلو 2 پروژه بزرگ سد سازی در قزوین
سد نهب در شهرستان تاکستان هم اکنون یکی از طرح های بزرگ و البته ملی قزوین است که با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال اجرا می باشد.
به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین این طرح که از ابتدای ساخت در سال 89 تنها15درصد پیشرفت فیزیکی داشت با روی کارآمدن دولت یازدهم و دوازدهم توانست به رشدی79درصدی دست یابد.
حمید پویا این سد را از جمله معدود سدهای کشور با طول تاج طولانی اعلام کرد و ادامه داد: با احداث این سد که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز تا سال آینده تکمیل می شود برای 800 نفر به شکل مستقیم و برای یک هزار و 200 نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
وی سد بالاخانلو را نیز دومین سد بزرگ استان ذکر کرد و گفت: این سد با ارتفاع 84متر از پی و طول تاج 370متر و حجم مخزن38میلیون متر مکعب، حدود 15میلیون و 400هزار متر مکعب آب را در سال تنظیم و تامین آب شرب پنج شهر و 30روستا و تغذیه مصنوعی دشت برای جلوگیری از افت روز افزون سطح آب های زیرزمینی را برعهده خواهد داشت و هم اکنون در حال احداث می باشد.
پویا افزود:این طرح نیز با 35درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

**ساخت مجتمع گلهای آموزش و پرورش قزوین در انتظار حل مشکل معارض
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین درباره مجموعه فرهنگی ورزشی گلها وابسته به آموزش و پرورش گفت: زمین این مجتمع دارای معارض بوده و 40درصد آن متعلق به آموزش و پرورش و 60درصد متعلق به یک خیراست و تا زمان حل مشکل معارض نمی توان اقدامی برای آن انجام داد.
عین الله صادقی افزود:در حال حاضر از طریق وکیل این خیر در حال رایزنی ها برای تملک زمین این مجموعه هستیم.
وی اضافه کرد: این مجموعه ویژه بانوان بوده و در زمینی به مساحت 2.5 هکتار با 40 میلیارد ریال اعتبار و با مشارکت شهرداری و آموزش و پرورش احداث می‌شود.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌الله حسنی گفت: جذب سرمایه، کاهش مصرف آب با توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و تکمیل واحدهای نیمه‌تمام تولیدی بخش کشاورزی سه محور اصلی استان زنجان برای تحقق شعار «جهش تولید و مشارکت مردمی» در سال جاری است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان افزود: یکی از محورهای اصلی این استان، جذب سرمایه با مشارکت مردمی برای ایجاد واحدهای تولیدی جدید و به‌روزرسانی واحدهای موجود به منظور افزایش تولید است.

حسنی ادامه داد: دولت نیز به دنبال کاهش فرآیندها و تسهیل در صدور مجوزها برای سرمایه‌گذاری است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان همچنین در خصوص کاهش مصرف آب با بکارگیری سیستم‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم اظهار داشت: این طرح از سال‌ها پیش در حال اجرا است، اما امسال سرعت بیشتری خواهد گرفت.

حسنی در مورد تکمیل واحدهای نیمه‌تمام تولیدی در بخش کشاورزی نیز تصریح کرد: امسال طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل می‌شود ضمن آنکه برای طرح‌های غیرفعال برنامه داریم و با تزریق منابع مالی امیدواریم این واحدها به چرخه تولید بازگردند و منجر به افزایش تولید شوند.

کد خبر 6097626

دیگر خبرها

  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه کاره انتخابات را تمام کنیم
  • هاشمی نسب: برخی از اربابان خود خط می گیرند علیه استقلال تمام توانشان را بگذارند+ فیلم
  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • کامل کردن یک راه نیمه تمام
  • توخل: بازی رئال مهم است، این بازی را فراموش کردیم