Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم ابرکوه و اهداء کنندگان خون، ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی پایگاه انتقال خون در شهرستان، خواستار دائمی شدن این مرکز برای همیشه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرو ابرکوه، صبح امروز اولین خونگیری در پایگاه انتقال خون شهرستان ابرکوه، با حضور تیم متخصص اعزامی از استان فارس، انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش نظر مردم ابرکوه را در خصوص راه اندازی این مرکز، بخوانید.

 

این پایگاه سیّار انتقال خون به مرکز دائمی تبدیل شود
غلامرضا برزگر از اهالی مریم آباد شهرستان ابرکوه که به علت پر شدن لیست نتوانست خون اهداء کند، در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: خدا را شاکریم که پایگاه انتقال خون در ابرکوه راه اندازی شد و ان شاءالله این پایگاه سیّار به مرکز دائمی تبدیل شود. 

برزگر افزود: به قول معروف شاید برای ما هم اتفاق بیفتد، زمانی پدرم بیمار بودن و دیگران به وی خون اهداء کردند. اکنون نیز نسبت به جامعه احساس مسئولیت کردم و مدتی است برای اهداء خون به شهرستان های یزد و آباده می رفتم.

شهروند ابرکوهی بیان کرد: الان هم به محض این که خبر راه اندازی پایگاه انتقال خون شهرستان را از طریق فضای مجازی شنیدم با اشتیاق به این مرکز آمدم.

 

رفتن به شهرهای همجوار برای اهداء کنندگان خون هزینه بر و وقتگیر است
حمید عبدالغفاری خیّر ابرکوهی عنوان کرد: با توجه به این که امروز اولین روز آغاز به کار پایگاه انتقال خون در ابرکوه بود، الحمدلله استقبال خوبی از طرف مردم شهرستان به عمل آمد.

عبدالغفاری ادامه داد: بسیار خرسند هستیم این پایگاه در شهرستان راه اندازی شده است، زیرا با توجه به اینکه افراد زیادی برای اهداء خون به شهرهای همجوار مراجعه می کردند و این امر، هم هزینه بر و هم وقتگیر بود.

وی با اشاره به جمله اهداء خون اهداء زندگی است، گفت: امیدوارم این پایگاه سیّار به زودی تبدیل به یک پایگاه دایمی شود و مردم عزیزمان بتوانند بدون هیچ گونه ناراحتی و دردسری در اهدای خون به هموطن سهیم شوند.

 

راه اندازی پایگاه خطرات جاده ای را کاهش می دهد
علی فلاح زاده یکی دیگر از شهروندان ابرکوه، پس از اهداء خون گفت: قطعاً مردم از راه اندازی پایگاه انتقال خون شهرستان خوشحال هستند. حتی اگر هر دو هفته یکبار هم خونگیری انجام شود، عالی است.

فلاح زاده ضمن بیان اینکه این پایگاه کاستی هایی دارد، خاطر نشان کرد: احداث این مرکز جلو بسیاری از هزینه ها و خطرات احتمالی رفت و آمد مردم به یزد و آباده را کاهش می دهد.

 

ساختمان این مرکز نیازمند فضا و تجهیزات بیشتر است 
جعفر صالح زاده که در طول 10 سال گذشته برای اهداء خون به شهرستان های آباده و یزد می رفت، گفت: از آنجا که همیشه برای اهداء خون متقاضی زیادی در ابرکوه وجود دارد، احداث چنین پایگاهی لازم و ضروری است، البته در صورتی که ادامه داشته باشد.

صالح زاده تصریح کرد: البته می طلبد ساختمان این پایگاه وسیع تر و با تجهیزات بهتر مجهز شود، تا مردم با آرامش بهتری بتوانند در این امر شرکت کنند.

 

در جاده ابرکوه- آباده بودم و بلافاصله برگشتم
محمود رنجبر از اهالی صفی آباد دهستان فراغه، در حین اهداء خون گفت: صبح امروز برای اهداء خون به سمت شهرستان آباده حرکت کرده بودم، که سر دو راهی سورمق یکی دوستان تلفنی خبر داد، در پایگاه ابرکوه خونگیری انجام می شود.

رنجبر افزود: بلافاصله به سمت ابرکوه برگشتم و در این مرکز ثبت نام کردم. پس از انجام کارهای اداری در شهرستان، بدون صرف هزینه های اضافی رفت و برگشت و وقت، در ابرکوه خون اهداء کردم.

وی در پایان از تمامی کسانی که در این کار خداپسندانه قدمی برمی دارند و برای احداث این پایگاه تلاش می کنند، تشکر کرد.

 

پایگاه انتقال خون ابرکوه در آینده نزدیک ثابت و دائمی می شود
محمد محامدی فرماندار ابرکوه، اظهار کرد: اهداء خون یکی از بهترین اعمال نوع دوستی است، که به خدا را شکر در وجود مردم ابرکوه به وضوح دیده می شود.

محامدی ادامه داد: راه اندازی این پایگاه با پیگیری مردم بزرگوار ابرکوه انجام شد. این پایگاه سیار با پیگیری های انجام شده و گرفتن قول مساعدت از مسولان استان در آینده نزدیک به پایگاه ثابت و دایمی تبدیل خواهد شد.

 

نیروی متخصص در ابرکوه جهت خونگیری فراهم شده است 
جهانگیر امیدی مسئول پایگاه خونگیری شهرستان ابرکوه، گفت: خوشبختانه ابرکوه به لحاظ فراوانی و کیفیت خون رتبه بالایی در استان دارد.

وی تأکید کرد: تعداد متقاضی اهداء خون زیاد است به نحوه ای که تا به حال نتوانستیم پاسخگوی این نیاز ها در شهرستان باشیم. سال ها است که پیگیر راه اندازی و تجهیز این مرکز هستیم، ولی متاسفانه تا کنون با وجود تأمین تجهیزات اولیه و نیروی انسانی آن، نتوانستیم به طور دائم در خدمت شهروندان باشیم.

امیدی گفت: خوشبختانه با پیگیری و هماهنگی هایی که با همکاران در استان یزد و فارس انجام شد، به تعدادی از پزشکان و پرستاران ابرکوه در این زمینه آموزش های مقدماتی و تکمیلی داده شد، ساختمان پایگاه نیز برای انجام کار آماده است.

مسئول پایگاه خونگیری ابرکوه تصریح کرد: مسئولان مربوطه جهت تجهیز مرکز اعتبار ۱۰۰میلیون تومانی به این کار اختصاص دادند و امیدواریم با همت مسئولان این پایگاه به صورت هفتگی ادامه یابد.

 

اعزام تیم متخصص از استان فارس به ابرکوه، هزینه بر است
منصور دهقان مدیر پایگاه انتقال خون آباده ضمن اشاره به استقبال خوب مردم ابرکوه، اظهار کرد: مسئولان ابرکوه در سال های گذشته به طور جد پیگیر راه اندازی انتقال خون در شهرستان بود. به طوری که ساختمان آن را آماده و با وسایل اولیه و لازم تجهیز کردند و نیروهای مورد نیاز آموزش دیدند.

دهقان افزود: با توجه به این که ابرکوه و آباده دو شهرستان از استان های مختلف هستند و اعزام یک تیم متخصص از فارس به ابرکوه، هزینه بر است، امیدواریم با هماهنگی مرکز در تهران و برنامه ریزی مناسب، این پایگاه موقت به دائمی تبدیل شود.

انتهای پیام/ 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه

دادستان گناوه تسریع در راه‌اندازی مجدد پایگاه امداد دریایی را از نیازهای مهم شهرستان دانست و گفت: همراهی دستگاه‌ها با هلال احمر امری مهم در توسعه خدمات امدادی محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر گناوه، حسین مسلم‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در نشست با مسئولان جمعیت هلال احمر استان بوشهر توجه به حقوق عامه را یکی از رسالت‌های مهم دستگاه قضا خواند و اظهار داشت: در تحقق مطالبات مردم در همه بخش‌ها دستگاه قضایی ورود می‌کند.

وی گناوه را شهرستان گردشگری در تمام فصول دانست و بیان کرد: یکی از مهمترین طرح‌های گردشگری گناوه سواحل این شهرستان است که ایجاد زیرساخت امدادی یک ضرورت است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گناوه با اشاره به حوادث یک سال گذشته ، راه‌اندازی مجدد پایگاه امداد دریایی این شهرستان را مهم خواند و افزود: همه دستگاه‌های شهرستان گناوه در این مسیر و اجرایی شدن این طرح باید با جمعیت هلال احمر همراهی کنند.

نقش حیاتی راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر هم از روند پیگیری راه‌اندازی مجدد پایگاه امداد دریایی و همچنین نقش حیاتی آن در کاهش حوادث دریایی و ساحلی نکاتی بیان کرد و گفت: جمعیت هلال احمر همواره در همه حوادث طبیعی و غیرطبیعی حسب وظایف و مأموریت‌های خود حضور داشته و امیدواریم در راه‌اندازی مجدد پایگاه دریایی شهرستان گناوه دستگاه‌های مرتبط این جمعیت را یاری کنند.

احسان ایزدپناه ضمن تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در ایام نوروز از همکاری دستگاه‌ها با این مجموعه قدردانی کرد و با بیان اینکه بیشترین آمار حوادث دریایی و ساحلی در نوروز امسال در گناوه رخ داده است تصریح کرد: راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی و ساحلی هلال احمر گناوه بسیار مهم است .

وی افزود: امیدواریم که دستگاه‌های همکار در راه‌اندازی هر چه سریع‌تر پایگاه امداد دریایی گناوه جمعیت هلال احمر را یاری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر بیان کرد: اقدامات ساخت و راه‌اندازی مجدد پایگاه امداد دریایی گناوه از سوی جمعیت هلال احمر استان صورت گرفته که برخی موارد نیازمند مساعدت دیگر دستگاه‌ها است.

پیگیر راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه در دستور کار قرار دارد

فرماندار گناوه هم خدمات امدادگران جمعیت هلال احمر استان بوشهر را مورد ستایش قرار داد و گفت: جمعیت هلال احمر طی سالیان گذشته همواره پیش‌قدم در عرصه خدمت‌رسانی بوده است.

محمدتقی صفری با تقدیر از عملکرد جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی یادآور شد: به عنوان خادم مردم در شهرستان گناوه پیگیر راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه خواهیم بود و تا تحقق این مطالبه مهم مردم در این مسیر جمعیت هلال احمر را یاری می‌کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر همچنین در جلسه با مسئولان شرکت اسکله سازی و سازه‌های دریایی در راستای ایجاد زیر ساخت‌های پایگاه امداد دریایی گناوه راهکارهای لازم برای این مهم بررسی کرد.

انتهالی پیام/190/.

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد