Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرستان‌های ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی«ره» در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های پتروشیمی منطقه، نباید به تکنولوژی قدیمی اکتفا کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی گلمرادی در گفتگوی اختصاصی با این خبرگزاری گفت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای در صنعت پتروشیمی از چند جهت حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول اینکه با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، آلایندگی‌های محیط زیستی منطقه به‌شدت کاهش می‌یابد که این امر در سلامت محیط و زندگی مردم حوزه انتخابیه نقش بسزایی دارد.

دومین نتیجه‌ی مثبتی که اجرای این طرح‌ها در پی خواهد داشت، ایجاد اشتغال است که با توجه به اینکه تأکید گردیده از جوانان بومی جویای کار بهره‌گیری شود، می‌تواند به کاهش بیکاری و حل مشکلات اشتغال به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم کمک نماید.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس، دیگر نتیجه‌ی مثبت اجرای طرح‌های توسعه‌ای را، سودآوری برای کشور دانست که در نهایت منجر به رفاه عمومی در جامعه خواهد شد.

علی گلمرادی ادامه داد: متأسفانه برخی شرکت‌ها هنوز به سیستم‌های قدیمی خود که بیش از ده‌ها سال از عمر آنان می‌گذرد، بسنده کرده‌اند و برنامه‌ای برای توسعه و نوآوری ندارند. از طرفی برخی شرکت‌های منطقه مانند پتروشیمی مارون، به شکل گسترده‌ای اقدام به اجرای طرح‌های توسعه‌ای نموده، که این شرکت می‌تواند الگوی مناسبی برای سایرین باشد. زیرا در حال حاضر، پتروشیمی مارون، ۷ تا ۸ درصد کل تولید صنعت پتروشیمی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که منطقه با آن روبرو است، مسائل حقوقی کارگران بوده که با توجه به اینکه پتروشیمی مارون با استفاده از تکنولوژی روز، سودآوری خوبی را کسب نموده، شاهد هستیم که خوشبختانه در این مجموعه رضایت قابل قبولی در بین نیروی کار وجود دارد و این مسئله برای ما حائز اهمیت زیادی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: وقتی یک پتروشیمی مانند مارون می‌تواند در بخش توسعه و اشتغال‌زایی حرکت خوب و کارهای جدی را انجام دهد و در بخش سودرسانی به سهام عدالت و سهامداران خود موفق عمل نماید، سایر پتروشیمی‌ها نیز می‌توانند به این سمت‌وسو حرکت نمایند.

گلمرادی در پایان این گفتگو بیان داشت: بنده به‌عنوان نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی، علاوه بر اعلام آمادگی برای حمایت از اقدامات توسعه‌ای در منطقه، بر استفاده از نیروهای بومی و توجه ویژه به مسئولیت‌های اجتماعی صنعت پتروشیمی، تأکید جدی دارم.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آوج دعوت مؤمنین به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا یعنی عمل به واجبات و ترک محرمات است.

وی با اشاره به اجرای طرح نور توسط فراجا اظهار کرد: اقدامات خوبی در راستای کاهش کم حجابی در حال انجام است و انتظار می‌رود اینگونه فعالیت‌ها بیش از پیش انجام گیرد.

موسوی به دیدار معملمان با رهبری معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: معلمان باید الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند زیرا همه تلاش‌ها می‌بایست منجر به تعلیم و تربیت شود.

امام جمعه آوج تصویب سند تحول آموزش و پرورش را ضروری دانست و یادآور شد: علامه شهید مطهری و علمایی همچون حسن زاده آملی و.... در مسیر تربیت شاگردان طراز اول انقلاب تلاش‌های زیادی کرده‌اند.

حجت السلام موسوی وجود رهبری معظم انقلاب اسلامی را مایه برکت و پیشرفت امت‌های اسلامی دانست و افزود: وقتی فرمان انتقام از رژیم غاصب صهیونیستی توسط مقام معظم رهبری صادر شد چشم دوستداران و دشمنان به سمت ایران اسلامی بود که آیا این اقدام به سرانجام خواهد رسید.

موسوی خاطر نشان کرد: وقتی به حوادث آمریکا نگاه می‌کنیم می‌بینیم که پلیس آمریکا در اوج ادعای حقوق بشر برخورد خشونت آمیزی با دانشجویان خود دارد.

امام جمعه آوج ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام بیان کرد: آن حضرت در خفقان زمان خود توانست شاگردان زیادی را تربیت کند لذا وظیفه داریم در خور شأن حضرت برنامه عزاداری برگزار نمائیم.

کد خبر 6095713

دیگر خبرها

  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • جشنواره «شو سواری» اسب کُرد در سقز
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • پیروزی تیم فوتسال در مسابقات شرکت‌های تابعه منطقه پنج صنعت نفت
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • ارائه ۲۰۰ مقاله در کنفرانس بین المللی برق به میزبانی زنجان