Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، محمدمهدی مروج‌الشریعه ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی که به میزبانی معاونت استانداری و  فرمانداری ویژه شهرستان طبس برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری جلسات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها، منطبق با سیاست‌های کلی نظام بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و برای بکارگیری تمام قوای موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در قالب یک مسئولیت تمام عیار وارد شهرستان طبس شده‌ایم و باید تکلیف خود را روشن کنیم که در این راستا سه دستگاه مهم در حوزه اشتغال و توسعه زیرساخت یعنی صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید برنامه روشنی ارائه دهند.

وی بیان کرد: تعهدات ایجاد اشتغال صنعت، معدن و تجارت در شهرستان طبس باید صریح و روشن باشد و گزارش مطرح شده باید مستندات ایجاد فرصت‌های اشتغال در این منطقه را ارائه دهد.

وی با طرح این سوال ها از مسئولین مربوطه که از سهم ۳۰ درصدی بخش تسهیلاتی  واحدهای اقتصادی چه میزان برای صنایع شهرستان طبس اختصاص داده‌اید؟ چه میزان اشتغال ایجاد کرده یا خواهید کرد؟ چه میزان صنایع تعطیل یا نیمه تعطیل داریم؟ خواستار ارائه پاسخ شد و افزود: اینها باید در گزارش‌های دستگاه‌های متولی روشن باشد تا بشود درباره توسعه اقتصاد شهرستان‌ها تصمیم گرفت.

استاندار خراسان جنوبی افزود: بازارهای بسیار بزرگی زیرگوش استان خراسان جنوبی است و باید پس از تعیین تکلیف تولید برای بازار فروش برنامه‌ریزی شود.

استاندار خراسان جنوبی از کفایت، درایت، هوشمندی و مدیریت مهندس طلائی مقدم، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس صمیمانه سپاسگزاری کرد.

وی با اشاره به سند منشور «دوباره ایران» دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: تحقق خواسته‌های مردم وظیفه ذاتی ما در سنگر خدمت است و تا پایان دوره حیات اداری ام در استان این وظیفه را ادامه خواهیم داد. 

 وی افزود: باید با جلسات کاربردی به نتیجه مطلوب مردممان برسیم زیرا پازل مسئولیت مدیریتی، با فرایندی برآمده از انتخاب مردم است.

مروج‌الشریعه بیان کرد: نماینده مردم طبس در مجلس ظرفیت والای اقتصادی در استان خراسان جنوبی است و باید از توانمندی نماینده محترم مردم طبس در مجلس شورای اسلامی استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: دور دوم جلسات راهبری اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی به طور یقین با حضور نمایندگان طیف‌های مختلف مردمی و به چالش کشیدن مدیران استان و شهرستان خواهد بود.

وی تاکید کرد: قدر شهرستان طبس را بدانید و بدانیم چون این منطقه یک قطب گردشگری است که می‌بایست با تقویت این بخش موجب توسعه زیرساخت و ایجاد اشتغال شویم.

مروج‌الشریعه ظرفیت روستاها و خانه‌های بوم‌گردی طبس را ارزشمند برشمرد و گفت: وجود زائر در طبس که سالانه به ۶ میلیون می‌رسد باید سهم تامین کالای سوغات استان را تامین کند که این مهم با تحقق صنایع خانگی و انحصاری دستی و نیز بسته بندی مدرن امکان‌پذیر است.

استاندار خراسان جنوبی در پاسخ به درخواست فرماندار ویژه طبس و بیان مشکل پست برق دیهوک، گفت: برای پست دیهوک هفت میلیارد تومان در بودجه اعتبار مناطق کمتر توسعه یافته منظور شده که می‌بایست مدیران شهرستان به طور جدی پیگیری کنند.

مروج‌الشریعه از معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس خواست: این شهرستان بعنوان نگین سبز و طلای کویر باید به یک شهر هوشمند و خلاق الکترونیکی تبدیل  کرد.

true برچسب ها : استانداری خراسان جنوبی طبس محمد مهدی مروج الشریعه true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد تیم خبری مهر در گیلان راضی کننده است

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر گیلان اظهار کرد: مهر از رسانه‌های هم سوی دولت است و در انعکاس اخبار دولت و امید آفرینی قدم‌های مثبتی برداشته است.

استاندار گیلان با تقدیر از زحمات خبرنگاران و تحریریه مهر در گیلان بیان کرد: عملکرد تیم خبری مهر در گیلان راضی کننده است و این روند باید استمرار داشته باشد.

عباسی به تشریح جزئیات حریق در امامزاده ابراهیم شفت و اقدامات صورت گرفته در این روستا پرداخت و اضافه کرد: روستای امامزاده ابراهیم شفت به شهرک چوبی معروف است و یکی از جذابیت‌های سیاحتی و گردشگری گیلان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه حریق در دهکده چوبی امامزاده ابراهیم در سنوات گذشته تکرار شده است، افزود: آتش سوزی اخیر در امامزاده ابراهیم شفت خسارت زیادی به اهالی و ساکنان این منطقه وارد کرد.

استاندار گیلان با اشاره به تخریب حدود ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی بر اثر حریق در امامزاده ابراهیم شفت بیان کرد: حریق از طریق انفجار در نانوایی سنتی به سمت واحدهای تجاری و مسکونی امامزاده ابراهیم سرایت پیدا کرده و گسترش پیدا کرده است.

عباسی با تقدیر از حضور میدانی مسؤولان پس از واقعه آتش سوزی در امامزاده ابراهیم شفت اضافه کرد: در اولین ساعات وقوع آتش سوزی مسؤولان شهرستان و استان پای کار ماجرا بودند و کارهای مؤثری جهت برقراری نظم و آرامش منطقه انجام شد.

استاندار گیلان با اشاره به پای کار بودن دستگاه‌ها در اطفای حریق روستای امامزاده ابراهیم شفت بیان کرد: در هم تنیدگی خانه‌ها، وزش بادهای جنوبی و بالا بودن سرعت حریق سبب شد تا آتش سوزی خسارت زیادی به امامزاده ابراهیم شفت وارد کرد.

به گفته وی تأمین هزینه‌های آتش نشانی بر عهده دهیاری و مسؤولان محلی بوده که در روستای امامزاده ابراهیم شفت این امر تحقق نیافت.

استاندار گیلان با انتقاد از برخی نظرات غیرکارشناسانه و غیرمنصفانه در خصوص حریق روستای شفت اضافه کرد: بازسازی و ساخت و سازها در روستای امامزاده ابراهیم شفت در چارچوب قوانین علمی و فنی صورت گیرد.

عباسی از پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان به خانوارهای آسیب دیده شفتی خبر داد و بیان کرد: در کنار تسهیلات کم بهره، حمایت‌های امکانی و تجهیزاتی و کمک‌های بلاعوض و تأمین اقلام اساسی به ساکنین آسیب دیده امامزاده ابراهیم شفت صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی و بازسازی مجدد روستای امامزاده ابراهیم افزود: حضور مسؤولان در امامزاده ابراهیم شفت واقعی و مدیریتی بوده نه نمایشی و لذا بازسازی مجدد این روستا نیازمند استمرار تلاش مسؤولان و همراهی مردم منطقه است.

استاندار گیلان با بیان اینکه یک پنجم روستای امامزاده ابراهیم شفت آسیب دیده است، گفت: دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز پای کار هستند تا شرایط را عادی سازی کنند.

وی با بیان اینکه خبرها و کارها در امامزاده ابراهیم شفت از طریق خبرگزاری‌های رسمی پیگیری شود، افزود: افراد اظهار نظرهای غیرکارشناسی را کنار بگذارند و نمک بر زخم نباشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه مطالبات مردم باید به درستی پاسخ داده شود، گفت: بازسازی مجدد روستای امامزاده ابراهیم شفت باید با دقت و سرعت بیشتری پیگیری و دنبال شود و این مهم به عنوان یک مطالبه جدی رسانه‌ها از مسؤولان مطرح است.

عباسی با بیان اینکه دنبال کارهای نمایشی نیستیم، اضافه کرد: برخی‌ها کار اصلی مدیران و مسؤولان را در بحران‌ها نمی‌بینند و فقط دنبال حاشیه سازی و ضعیف جلوه دادن کارها هستند.

وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت برای رسیدگی به آسیب دیدگان حریق امامزاده ابراهیم شفت افزود: رسانه‌ها اقدامات مثبت و اثرگذار دولت را در موقعیت‌های بحرانی به ویژه مساله آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت منعکس کنند.

استاندار گیلان با اشاره به وجود بیش از ۲ هزار روستای دارای شورا بیان کرد: تأمین خودروی آتش نشانی برای هر روستا در گیلان امکان پذیر نیست و لذا بازسازی مجدد امامزاده ابراهیم شفت باید به گونه باشد که مردم در زمان بحران و آتش سوزی خودشان اقدام به اطفای حریق کنند.

کد خبر 6099194

دیگر خبرها

  • عملکرد تیم خبری مهر در گیلان راضی کننده است
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود