Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، حبیب اله آصفی عصر امروز پنجشنبه در جلسه‌ای که قبل از کلنگ زنی نیروگاه ۹۲۰ مگاواتی دزفول با حضور معاون وزیر نیرو و سرمایه‌گذاران این پروژه در فرمانداری شهرستان برگزار شد در تشریح ظرفیت‌های دزفول اظهار کرد: تمدن دزفول به حدی است که اولین دانشگاه جهان یعنی جندی‌شاپور باستان در این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تولید سالیانه ۱۰۰ میلیون شاخه گل و ۲.۵ میلیون تن محصولات سبزی و صیفی در دزفول افزود: به دلیل فقدان گمرک و مرز هوایی در تمام سال‌های گذشته محصولات کشاورزی دزفول به نام شهرهای شمالی از جمله آستارا به کشورهای خارجی مثل روسیه صادر می‌شد که خوشبختانه پس از پیگیری‌ها و تأسیس گمرک از این پس محصولات به نام دزفول صادر خواهد شد.

فرماندار ویژه دزفول، میزان سپرده سالانه مردم دزفول در بانک‌ها و مؤسسات را ۶۰ هزار میلیارد تومان برشمرد و گفت: محصولات کارخانه خمیرمایه دزفول به بیش از هشت کشور عربی صادر می‌شود ضمن اینکه شرکت قارچ دزفول نیز تولیدکننده ۱۰ درصد از قارچ مصرفی کشوراست.

آصفی بابیان اینکه عمده محصولات فولاد دزفول به کشورهای خارجی صادر می‌شود، گفت: ظرفیت ماهیان خاویاری دزفول بسیار بیشتر از شهرهای شمالی است به‌گونه‌ای که میزان تولیدات خاویاری در شهرهای شمالی بین ۶ تا ۸ درصد است درحالی‌که این میزان در دزفول بین ۱۲ تا ۱۴ درصد بوده که بسیار ارزشمند است.

وی همچنین با تشریح ظرفیت‌های عظیم دزفول در حوزه گردشگری، تاریخی و مذهبی، این شهرستان را در بحث حضور گردشگر و توریست نیز سرآمد دانست.

فرماندار دزفول همچنین با اشاره به ورود ۲۴ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در سه سال اخیر در دزفول توضیح داد: این سرمایه در طرح‌هایی همچون پالایشگاه، نیروگاه، لوله‌سازی، فولاد و صدها پروژه کوچک و بزرگ دیگر هزینه شده و یا هزینه خواهد شد.

به گزارش مهر، آصفی همچنین در آئین کلنگ زنی این نیروگاه در محل پروژه نیز گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی دزفول گام ارزشمندی در جهت اقتصاد مقاومتی است که مرهون همکاری و همت تمام دستگاه‌های اجرایی دزفول، نماینده دزفول در مجلس، استاندار خوزستان، وزارت نیرو و سرمایه‌گذار طرح است.

وی عنوان کرد: موافقت اصولی طرح نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۰ مگاواتی دزفول در شهریورماه ۱۳۹۵ از سوی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی صادر شد.

آصفی افزود: این نیروگاه در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار به‌منظور تأمین برق پایدار مورد نیاز استان خوزستان و شبکه سراسری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود.

فرماندار دزفول یادآور شد: این نیروگاه شامل دو واحد گازی هر یک به ظرفیت ۳۰۵ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۳۰۰ مگاوات بوده و مطابق با آخرین فنّاوری تجاری دنیا احداث خواهد شد.

آصفی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه ملی بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود که از محل خط اعتباری ایتالیا انجام خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این نیروگاه مشکلات و کمبودهای کشور و به ویژه خوزستان در بخش نیرو برطرف شود.

true برچسب ها : حبیب الله آصفی شهرستان دزفول نیروگاه برق true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در صنعت پتروشیمی در خصوص فعالیت های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

کازرونی اضافه کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند