Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- طرح کددار کردن گوشي هاي تلفن همراه يا همان رجيستري در حالي از امروز وارد مرحله نخست اجرا شد که قرار است، دست خلافکاران را رو کرده آرامش خيالي براي مردم به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، قبضه بازارتلفن همراه کشور ازسوي خلافکاران، قاچاقچي ها و آسيب ديدن مردم از اين موضوع همواره يکي از دغدغه‌هاي دولتمردان بود تا بلکه راهي پيدا کنند و بازار تلفن همراه کشور از دست قاچاقچيان خارج شده و مردم کالاي اصلي و با خدمات پس از فروش مناسب دريافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دغدغه‌ها مسئولان را واداشت طرح هاي مختلف را در سال هاي گذشته به مرحله اجرا درآورند که اين طرح ها يا به دليل نداشتن ساز و کار مناسب با شکست مواجه شده و قاچاقچي با خيالي آسوده به کار خود ادامه مي داد.
روند رو به رشد قاچاق تلفن همراه به کشور ادامه داشت و طرح هاي ارايه شده براي مبارزه نيز با پيشگامي قاچاقچي ها در عمل با شکست مواجه شده بود تا اينکه در دولت يازدهم تلاش هايي نوين براي مقابله با قاچاق آغاز شد و دولت اقداماتي براي شفافيت در امور در دستور کار قرار داد.
واعظي وزير ارتباطات کابيه يازدهم مصمم به همکاري با ساير دستگاه با هدف کاهش قاچاق تلفن همراه بود اما وي با مدنظر قرار دادن تجربه هاي گذشته و شکست خوردن آنها دنبال اجراي طرحي بود که ضمن مبارزه با قاچاق تلفن همراه مردم را نيز درگير مشکل نسازد.
به اعتقاد واعظي، براي مبارزه با قاچاق تلفن همراه بايد طرحي نو درانداخت که ضمن داشتن عقبه کارشناسي به گونه اي اجرا شود که مجدد با شکست مواجه نشده و مردم را بيش از گذشته در گير مشکل هاي بيشتر نکند.
بر اين اساس، مطالعه براي اجراي دقيق طرحي به نام رجيستري آغاز و پله پله کار پيش مي رفت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات دست به دست هم داده تا شايد بر اين معضل چيره شوند.
در اين ميان قاچاقچي ها نيز بيکار ننشسته و با ابزار در اختيار خود، تلاش کردند تا طرح را در نطفه با شکست مواجه کنند، اما کارشناسان همچنان بي توجه به تلاش آنها کار خود را پيش مي بردند.
در بخشي از کار، قرار شد تا گمرک کدهاي بين المللي گوشي ها را در سامانه هوشمند درج و کمي کار را براي خلافکاران سخت ترکند و کار مطالعه نيز در جريان بود تا راههاي خلاف محدودتر شود، پس از پايان کار دولت يازدهم، طرح رجيستري همچنان در حال بررسي بود و با ورود آذري جهرمي، پيگيري ها ادامه يافت.
پيگيري طرح در دولت دوازدهم نيز ادامه پيدا کرد تا آنکه اين اواخر، مسئولان دست اندر کار در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گرد هم آمده و رايزني هاي آخر را انجام دادند و مقرر شد مرحله نخست طرح از امروز اجرايي شود.
«محمد شريعتمداري» وزير صنعت، معدن و تجارت در آن جلسه گفت که طرح با هدف حمايت از توليد داخل و با محوريت وزارت ارتباطات اجرا مي شود و جواد آذري جهرمي نيز گفت که طرح براي ناامن کردن بازار براي خلاف کاران به اجرا در خواهد آمد اما اجراي آن مشمول گوشي هاي در دست مردم نخواهد شد.
با اين حال خلافکاران براي ترساندن مردم اقدام به پخش شايعه کردند، به طوري که مسوولان در وزارت ارتباطات بر هزينه زا نبودن طرح و اينکه مشمول گوشي هاي دست مردم نمي شود، بارها تاکيد کردند.
امروز اين طرح آغاز شد تا بازار گوشي تلفن همراه را از دست قاچاقچي خارج کرده و راه ورود گوشي هاي داراي خدمات پس از فروش مناسب و قانوني را فراهم سازد.
يکي از فروشنده هاي تلفن همراه در محله مجيديه درباره طرح رجيستري به خبرنگار ايرنا گفت: رجيستري قرار است با گوشي قاچاق مبارزه کند و طرح خوبي است.
وي درباره اينکه آيا طرح سبب افزايش قيمت مي شود، گفت: شرکت ها هنوز افزايش قيمتي نداده اند و بايد صبر کرد.
به گزارش ايرنا، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: مردم نگران اجراي طرح کددار کردن گوشي هاي تلفن همراه ( رجيستر) نباشند زيرا از نظر ما همه گوشي هايي که اکنون در شبکه تلفن همراه کشور فعال هستند، قانوني بوده و مشمول اجراي اين طرح نمي شوند.
«محمدجواد آذري جهرمي» در حاشيه نشست بررسي طرح کددار کردن گوشي هاي تلفن همراه با اشاره به تلاش جدي براي اجراي طرح کد دار کردن گوشي هاي تلفن همراه، از آماده بودن زيرساخت هاي فني طرح رجيستري خبرداد و گفت: همانگونه که قول داده شده بود که تا پايان مهرماه اين سيستم آماده باشد به لحاظ ابعاد فني سيستم، آمادگي کامل را دارد.
آذري جهرمي تاکيد کرد: با يک سيستم فني نمي توان بازار را مديريت کرد بلکه بايد ابعاد مختلف در نظر گرفته شود، حقوق مصرف کننده، مکانيزم توليد و تقاضا بايد مد نظر قرار گرفته شود و بايد به صورت ابعاد و تکه هاي مختلف يک پازل مکانيزيم و برنامه براي آن داشته باشيم.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با کانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
‏IRNAeco@
اقتصام*2078*1070* 1724گزارش از: محمد مهدي بهرامي * انتشار: حسين فتح الهي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۹۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شاعرانه محمد مهدی عبداللهی به شعر رهبر انقلاب

                                      

 

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛  بیت                                                       تو راست معجزه در کف ز ساحران مهراس                                        عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

 از رهبر انقلاب در آستانه عملیات تنبیهی وعده صادق علیه رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی، باعث شد شاعران در ادامه این بیت ،اشعاری را بسرایند. یکی از این شاعران محمد مهدی عبداللهی است که اشعارش را در ادامه می خوانیم:

همیشه اهل ولا باش، از بلا مگريز بنوش جام بلا را از ابتلا مگريز

شهيد باش و شهيدانه در دل ميدان به روز واقعه ى سرخ از قضا مگريز

عصاى معجزه بردار و در ميانه ى نيل بپيچ در دل طوفان از اژدها مگريز

چقدر علقمه امروز در مقابل توست؟! علم به دوش بگير و به انزوا مگريز

صدای العطش کودکان غزه کنون به گوش می رسد ای دوست، از صدا مگریز

به هوش باش امان نامه را امان ندهی میان معرکه از بیم فتنه ها مگریز

بخوان كه لشكر شیطان سقوط خواهد كرد مبند دل به شياطين به ناكجا مگريز

قسم به وعده ی صادق كه قدس آزاد است بیا و یکدم در اثبات مدعا مگريز

نماز در وسط صحن قدس شيرين است در اقتداى شهيدان بزن صلا مگريز

ظفر از آنِ خداوند حىّ سبحان است ز کدخدا مهراس از خدا خدا مگريز

چه خوب گفت امينِ قُلوبِ مَنْ والاه "به حق سپار دل خويش و از دعا مگريز"

يقين كه خَيرُالعمل با ولايت عشق است از آستانه ى اولاد مرتضى مگريز

فرار کن به سوی کشتی نجات حسین به روز حادثه از سمت کربلا مگریز

به پرچمى كه بر آن حك شده ست نصرُالله سوار مى رسد از راه، بى هوا مگريز

دیگر خبرها

  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • واکنش شاعرانه محمد مهدی عبداللهی به شعر رهبر انقلاب
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا