Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزیر صنعت: مسائل بین‌المللی دستاویز گرانی کالاها نشود/حجتی: حذف دلالان در بازار محصولات کشاورزی با تقویت زنجیره تولید امکان پذیر است/آخوندی: انسان محوری در طرح های بازآفرینی شهری، ضروری است/موگرینی: برجام پیروزی ما و مردم ایران است/رئیس مجلس سوریه: رژیم صهیونیستی از پیروزی نیروهای سوری بر تروریست ها نگران است و تاکید توتال فرانسه بر ادامه فعالیت در ایران از عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی افراد سودجو برای افزایش قیمت کالاهای ضروری و اساسی مردم با روش‌های خاص مانند بزرگ نمایی موضع گیری‌های بین‌المللی بازارسازی می‌کنند.
* تهران- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سیب دماوند سرآمد سیب های کشور است، گفت: حذف دلالان در بازار محصولات کشاورزی با تقویت زنجیره تولید، تشکل ها و تعاونی های کشاورزی امکان پذیر است.
* تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: در اجرای طرح ها و برنامه های توسعه ای و بازآفرینی شهری باید انسان محوری مورد توجه جدی قرار گیرد.
* تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: در حوزه مشارکت های اجتماعی در ابتدای راه قرار داریم و هنوز نتوانستیم از مشارکت بخش خصوصی و مردم به خوبی استفاده کنیم.
* اردبیل- ایرنا- معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت : این کمیته همکاری و مشارکت هرچه بیشتر با افراد و گروهای خیر جامعه را به منظور محرومیت زدایی در برنامه دارد.
* قزوین- ایرنا- نخستین کتابخانه الکترونیکی تحت وب کشور و جهان ویژه نابینایان سه شنبه شب در حاشیه نشست شورای اسلامی شهر قزوین رونمایی شد.
* تهران- ایرنا- زمین لرزه ای با قدرت 4.7 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) سه شنبه شب «پیش قلعه» در خراسان شمالی را لرزاند.
* تهران- ایرنا- معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: در جلسه امروز شورای پول و اعتبار دستورالعمل ناظر بر ضمانت نامه های بانکی (ریالی) که پیش از این به استناد بند 6 ماده 14 قانون پولی و بانکی کشور در سال 1393 تصویب و ابلاغ شده بود و تاکنون مبنای عمل شبکه بانکی قرار داشت، بازنگری و تصویب شد.
* تبریز- ایرنا- بر اساس تفاهم نامه ای بین مدیر کل راه آهن آذربایجان و مدیر کل ناحیه پنج مالاتیای ترکیه، ترانزیت ریلی کالا بین 2 کشور 2 برابر می شود.
* تبریز- ایرنا- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 760 میلیارد تومان ظرفیت سرمایه گذاری در پروژه‌های گردشگری استان شناسایی شده است، گفت: باید بتوانیم با کمک نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی این رقم را در بودجه سال 97 تصویب کنیم.
* قزوین- ایرنا- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: این نهاد برای توانمندسازی و استقلال مالی مددجویان خود می کوشد.
* مشهد- ایرنا- فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: بیش از یک تن مواد مخدر طی عملیات مشترک در کرمان کشف و ضبط شد.
* تهران- ایرنا- دلیل اختلال ایجاد شده در برخی کارت های بانک ملی جمهوری اسلامی ایران، قدیمی و ساده بودن رمز آنهاست.
* تهران- ایرنا- زمان واریز و دریافت هشتادمین مرحله یارانه نقدی مربوط به مهرماه به حساب سرپرستان خانوارها، ساعت 24 چهارشنبه (بیست و ششم مهرماه) است.
* ایلام- ایرنا- معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: امنیت شغلی کارگران به عنوان حمایت از نیروی کار و صیانت ازسرمایه به عنوان رونق تولید و بهره وری در دستور کار این وزارت قرار دارد.
* تهران- ایرنا- مدیرکل توافقنامه ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی در هشتمین نشست پنج جانبه مدیران بندری کشورهای ساحلی دریای خزر، ایجاد تارنمای رسمی تبادل اطلاعات مورد نیاز تجارت دریایی بین بنادر را خواستار شد.
* تهران- ایرنا- هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با تأیید حذف مراجعه به دادگاه درفرایند تغییرنام، مسیر این کار را کوتاه، و با اعلام صلاحیت شورای عالی ثبت احوال برای تغییر نام از اضافه شدن پرونده به آمار قطور پرونده های محاکم قضائی جلوگیری کرد.
* قزوین- ایرنا- استاندار قزوین احزاب را زیربنای توسعه سیاسی دانست و گفت: بدون توسعه در این حوزه هیچ رشدی را در زمینه های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی یک جامعه شاهد نخواهیم بود.
* تهران- ایرنا- 86 مستندساز زن متقاضی حضور در یازدهمین جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» هستند.
* تهران- ایرنا- فیلم سینمایی «برادرم خسرو» به کارگردانی احسان بیگلری و حضور شهاب حسنی وارد شبکه نمایش شد.
* تهران- ایرنا- سه فیلم در حال تولید برای رقابت احتمالی در جشنواره فیلم فجر «آستیگمات» به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی، «دوباره زندگی» ساخته رضا فهیمی و «کروکودیل» از مسعود تکاور است.
* خرم آباد- ایرنا- مدیرکل دفتر توسعه سامانه های نوین آبیاری و مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون یک میلیون و 680 هزار هکتار از اراضی آبی کشور به سامانه های نوین آبیاری تبدیل شده است.

اخبار خارجی
**********
* برلین- ایرنا- فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بار دیگر بر اهمیت برجام برای صلح و امنیت در جهان و لزوم حفظ آن تاکید کرد و گفت: «با این توافق، هم ما و هم مردم ایران پیروز شدند.»
* دمشق- ایرنا- رئیس مجلس سوریه گفت: حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه نظامی در ریف دمشق نشانه ترسی است که از پیروزی های ارتش سوریه بر تروریست ها دارد.
* تهران- ایرنا- شرکت توتال فرانسه اعلام کرد با وجود رد پایبندی ایران به برجام از سوی رئیس جمهوری آمریکا، حتی اگر ایالات متحده تحریم های یکجانبه علیه ایران اعمال کند، به پروژه های گازی مشترک با ایران ادامه خواهیم داد.
* تهران- ایرنا- معاون باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا با بیان اینکه ترامپ از حکومت داری سردر نمی آورد، به رفتار عجیب و غریب وی اشاره کرد و گفت: تاکنون 14 نفر از سران کشورهای جهان برای درک رفتار ترامپ با من تماس گرفته اند تا به آنها کمک کنم.
* نیویورک- ایرنا- کاخ سفید با انتشار بیانیه ای، حکم دادگاه فدرال درباره لغو موقت برخی از مفاد دستور اجرایی دونالد ترامپ درباره محدودیت سفر اتباع هشت کشور را برای امنیت آمریکا خطرناک توصیف کرد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری فرانسه در گفت وگو با نخست وزیر عراق حمایت کشورش را از اقدامات بغداد برای حفط وحدت و یکپارچگی عراق اعلام کرد.
* کوالالامپور- ایرنا- دپیاولی که جشن نور هندوها است در مالزی به عنوان کشوری چند نژادی بهانه ایست تا ضمن گرامی داشتن این روز از سوی هندوها، سایر مردم نیز یک روز مملو از رنگ، شادی و نور را تجربه کنند.
* کوالالامپور- ایرنا- شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در سومین مقصد از سفر آسیایی خود پس از مالزی و سنگاپور، وارد جاکارتا پایتخت اندونزی شد.
* تهران- ایرنا- نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که بیش از نیمی از آمریکایی ها به سیاست ترامپ در قبال کره شمالی و استفاده از گزینه نظامی علیه این کشور اعتماد ندارند.
* نیویورک- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا در اندیشکده هریتیج با شمردن چالش هایی که کشورش با آن روبرو است، گفت: مانند رونالد ریگان به صلح از طریق قدرت اعتقاد داریم.
* آتن- ایرنا- رسانه های گروهی یونان گزارش دادند که «الکسیس چیپراس» نخست وزیر یونان در دیدار با ترامپ خواستار کمک آمریکا برای خروج این کشور از بحران شد.
* تهران- ایرنا- یک قاضی ایالت هاوایی نسخه سوم فرمان ممنوعیت مسافرتی ترامپ را ساعاتی پیش از اجرایی شدن آن متوقف کرد.
* تهران- ایرنا- رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق خواستار استعفای مسعود بارزانی از ریاست این اقلیم شد.
* تهران- ایرنا- در پی حمله جنگنده های عربستان به استان الجوف در شمال یمن، 6 عضو یک خانواده کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.
* بغداد- ایرنا- برخی رسانه های عراق خبر دادند که پیشمرگه های کرد تابع حزب دموکرات کردستان عراق در جریان عقب نشینی در مقابل نیروهای ارتش عراق، اقدام به آتش زدن برخی تاسیسات در دو میدان نفتی بای حسن و هوانا در شمال غربی کرکوک کردند.
* دمشق- ایرنا- وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق از تلاش های دولت عراق برای تسلط بر استان کرکوک و دیگر مناطق این کشور استقبال می کند.
* نیویورک- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به خبرنگارانی که سعی کردند سردار قاسم سلیمانی را مسئول اتفاقات کرکوک عنوان کنند، گفت: ما در این واقعه طرف کسی را نمی گیریم و تا جایی که می دانیم کردها از این اقدام هماهنگ شده، آگاه بودند.
* تهران- ایرنا- بحرین اعلام کرد که قراردادی به ارزش 3 میلیارد و 800 میلیون دلار با آمریکا برای خرید 16 فروند هواپیمای پیشرفته «اف 16» امضا کرده است.
* دمشق- ایرنا- ارتش و نیروهای مسلح سوریه یک شهر و 9 روستا را در دو ساحل شرقی و غربی رود فرات از گروه تروریستی تکفیری داعش بازپس گرفتند.
* آنکارا- ایرنا- مجلس ملی ترکیه در جلسه امشب خود طرح هیات وزیران این کشور مبنی بر تمدید وضعیت فوق العاده سه ماهه جهت اجرا در ششمین دوره را تصویب کرد.
* نیویورک- ایرنا- سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در شهر رقه سوریه از آمادگی این سازمان برای امداد رسانی سریع به افرادی که نیازمند کمک هستند، خبر داد.
* مسکو- ایرنا- کاخ کرملین مقر رئیس جمهوری روسیه خواستار حل و فصل صلح آمیز مسائل پیش آمده پیرامون اقلیم کردستان عراق و حل اختلافات این منطقه با دولت مرکزی در بغداد شد.
* لندن- ایرنا- مدیرکل سازمان جاسوسی داخلی انگلیس (MI5) هشدار داد که این کشور در حال حاضر با شدید ترین نوع تهدیدهای تروریستی مواجه است و احتمال حملات تروریستی جدید را اجتناب ناپذیر توصیف کرد.
* مسکو- ایرنا- فرانتس کلینتسویچ معاون کمیسیون دفاعی و امنیت شورای فدراسیون روسیه (سنا) اعلام کرد که این کشور نیروهای خود را پس از پایان عملیات ضدتروریستی در سوریه نیز کاهش نخواهد داد.
* تهران- ایرنا- سخنگوی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش گفت: گروه تروریستی داعش 87 درصد مناطق را که توانست در سال 2014 در سوریه و عراق تصرف و در آن اعلام خلافت کند، از دست داده است.
* مسکو- ایرنا- سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه اعلام کرد: طرف روسی در دیدار با مقام های آمریکایی، مواضع و اقدامات اشتباه واشنگتن در قبال برجام را توضیح خواهد داد.
* نیویورک- ایرنا- معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد با هشدار نسبت به وضعیت آوارگان روهینگیایی، از میانمار که اجازه ارسال کمک های انسان دوستانه به این آوارگان را نداده است، انتقاد کرد.
* مادرید- ایرنا- در حالی‌ که دولت مرکزی اسپانیا به دولت منطقه ای کاتالونیا مهلتی پنج روزه داده بود تا که وضعیت استقلال یا عدم استقلال در این ایالت را مشخص کند ، کاتالونیا فعلا موضع خود را مشخص نکرده است.
* تهران- ایرنا- نشریه فوربز روز سه شنبه نوشت: ارزش دارایی ثروتمندان آمریکایی از زمانی که دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد، افزایش یافته است و علت آن را حمایت وی از ثروتمندان و تجار اعلام کرد.
* لندن- ایرنا- گزارش دفتر آمار ملی انگلیس که روز سه‌شنبه منتشر شد، بیانگر آن است که نرخ تورم در این کشور در ماه سپتامبر (شهریور) گذشته به بالاترین میزان نزدیک به 5 سال گذشته رسیده است.
* باکو- ایرنا- وزارت کشور و دادستانی کل جمهوری آذربایجان روز سه شنبه با انتشار گزارشی مشترک از بازداشت عاملان قتل دانشجوی ایرانی در باکو خبر دادند .
* تهران- ایرنا- خبرگزاری بلومبرگ روز سه شنبه گزارش داد: مکزیک و کانادا با درخواست های مطرح شده آمریکا در قالب معاهده تجاری آمریکای شمالی موسوم به نفتا مخالفت کردند.
* تهران- ایرنا- بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای نظامی امارات در استان الجوف یمن دو خلبان آن کشته شدند.
* آنکارا- ایرنا- یوسف بایزید رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران و نماینده حزب عدالت و توسعه از شهر توکات بر توسعه مناسبات تجاری و تلاش در خصوص اجرای قراردادها و گسترش همکاری اقتصادی دو کشور تاکید کرد.
* تهران- ایرنا- شبکه تلویزیونی یورونیوز روز سه شنبه به نقل از روزنامه گاردین اعلام کرد،«برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل ماه ژوئیه گزارشی درباره وخامت اوضاع مسلمانان روهینگیا تهیه کرده بود اما این گزارش به درخواست دولت میانمار هیچگاه منتشر نشد.
* دمشق- ایرنا- سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران سه شنبه شب وارد دمشق پایتخت سوریه شد.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز به نقل از مقام های رسمی انگلیس گزارش داد که این کشور در روزهای اخیر سفیر چین را برای ابراز نگرانی درباره جلوگیری از ورود یک کنشگر انگلیسی به هنگ کنگ در هفته گذشته، احضار کرده است.
* بغداد- ایرنا- نخست وزیر عراق عصر سه شنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود شایعاتی مبنی بر توافق بر سر تشکیل سه اقلیم در کردستان عراق را قویا رد و تاکید کرد که همه پرسی اقلیم کردستان عراق دیگر به پایان خود رسیده و به تاریخ پیوسته است.
شبد**1953**1379 **
تنظیم کننده: مرتضی شحنه** انتشار دهنده: هادی افتخاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران محدوده مهرویلا و حدفاصل پایانه پل فردیس تا پل کلاک

ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرویلا و حدفاصل گلشهر تا پل حصارک

ترافیک سنگین در آزادراه ساوه - تهران محدوده احمد آباد مستوفی

ترافیک سنگین در محور ورامین - تهران محدوده قلعه نو

ترافیک سنگین در محور شهریار - تهران در برخی از مقاطع

آخرین وضعیت جوی

بارش باران در برخی از محورهای استان خوزستان

انسدادهای اخیر

محورهای مسدود غیرشریانی

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- حاجی آباد - آهنگران

۶- گلشن - سراوان

محور دارای انسداد فصلی

۱- پونل - خلخال

محدودیت‌های تردد

کارگاه جاده‌ای مهم (منجر به انسداد)

استان البرز

محور کرج - چالوس (محدوده کندر)

انجام عملیات عمرانی (فنس‌کشی سنگ)

از کیلومتر یک تا شش

از مورخ نهم تا یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳

از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۵:۰۰

تردد از ابتدای محور مذکور (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر در زمان اجرای عملیات ممنوع است و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وی افزود: این وضعیت چهارشنبه علاوه بر مناطق مذکور در مناطقی از استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان و خلیج‌فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود و پنجشنبه به‌جز استان‌های ساحلی دریای خزر، در زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آن‌ها دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: جمعه در جنوب و جنوب شرق کشور، بارش پراکنده و در سایر مناطق، بارش قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: شنبه در نقاطی از نوار شمالی کشور، شمال شرق، شرق، شمال غرب و جنوب غرب و غرب، شاهد بارش پراکنده خواهیم بود؛ همچنین خلیج‌فارس و تنگه هرمز سه‌شنبه و پنجشنبه مواج و چهارشنبه طوفانی است.

وی با بیان اینکه دریای عمان چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی چهار روز آینده به تناوب در مناطقی از سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و جمعه در خراسان جنوبی و یزد، در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

کد خبر 749272

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • وزش باد نسبتا شدید فردا و پس فردا در قم
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان
  • استقرار جوی پایدار در البرز تا چهارشنبه/ دمای هوا افزایش می‌یابد