Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - وزير راه و شهرسازي گفت: در ديدار با همتاي ترکيه اي، درباره چند موضوع مهم حمل و نقلي گفت وگو شد اما اولين محور مربوط به عبور ترانزيت ترکيه به قطر بود که بخشي از آن از ايران مي‌گذرد.

به گزارش ايرنا از وزارت راه و شهرسازي، «عباس آخوندي» ادامه داد: پيش تر، قرار بود يادداشت تفاهمي سه جانبه بين ايران، ترکيه و قطر به امضا برسد که وزير ترکيه اعلام کرده بود که از اين موضوع مطلع نشده تا در قطر حضور يابد و به همين دليل نيز مقرر شد طي هماهنگي‌هاي آتي اين تفاهم نامه هرچه سريع تر به امضا برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آخوندي که به همراه معاون اول رئيس‌جمهوري به منظور ديدار و رايزني با مقام هاي بلند پايه ترکيه و شرکت در نهمين اجلاس سران سازمان همکاري اقتصادي دي 8 به ترکيه سفر کرده با «احمد ارسلان» وزير حمل و نقل و ارتباطات آن کشور ديدار و گفت و گو کرد.
وزير راه و شهرسازي، ترانزيت ترکيه به عراق را موضوع ديگر ديدار خود با وزير حمل و نقل و ارتباطات ترکيه عنوان کرد و افزود: پيش از اين بخشي از ترانزيت ترکيه از کردستان عراق انجام مي‌شد و همتاي ترکيه‌اي گفت که علاقه مند است، بخش‌هايي از ترانزيت ترکيه که پيش از اين، از کردستان عراق انجام مي شد را از طريق ايران انجام دهد.
آخوندي مشکلات رانندگان ايراني را موضوع سوم ديدار با همتاي ترکيه‌اي خود عنوان کرد و گفت: قرار شد، برخي رانندگان ايراني که در ترکيه بر اثر عمليات تروريستي و شبه‌ تروريستي صدمه ديده اند و دادگاه ترکيه به نفع آن ها حکم صادر کرده است هرچه سريع تر دولت ترکيه خسارات آنها را پرداخت کند.
وزير راه و شهرسازي ادامه داد: در اين ديدار، موضوع معطل بودن رانندگان ايراني براي انجام برخي آزمايش ها در گمرک نيز مورد بحث قرار گرفت.
آخوندي توضيح داد: هم اکنون در برخي مبادي ورودي ترکيه، آزمايشگاه قرنطينه و غيرقرنطينه در گمرک وجود ندارد و رانندگان ايراني که بار به ترکيه حمل مي کنند، براي انجام آزمايش ها ناچارند تا چند روز در گمرک آن کشور معطل شوند، از اين رو قرار شد به دستور دولت ترکيه، هرچه سريع تر آزمايشگاه ها در گمرک مستقر شوند تا رانندگان ايراني با مشکلات کمتري روبرو شوند.
**تشکيل کميته حمل و نقل ايران و ترکيه
آخوندي همچنين از دستور سريع براي تشکيل کميته حمل و نقل کارشناسي جاده‌اي بين ايران و ترکيه خبر داد و گفت: قرار شد ايران هرچه سريعتر کميته حمل و نقل کارشناسي جاده‌اي را بين ايران و ترکيه تشکيل دهد تا مسائل را رسيدگي کند و در اولين فرصت در سطح وزراي دو کشور ايران و ترکيه نشست داشته باشيم.
وزير راه و شهرسازي فعال‌شدن قطار مسافري ايران به ترکيه را ديگر موضوع مورد بحث با همتاي ترکيه‌اي خود برشمرد و افزود: نگته ديگري که در بحث حمل و نقل تعقيب ‌کرديم، بحث فعال شدن قطار مسافري ايران به ترکيه بود که قرار شد هرچه سريعتر ترک ها آن را فعال کنند. زيرا قبلا اعلام کرده بودند به دليل مشکل امنيتي امکان تردد نيست.
آخوندي افزود: از آنجا که از جهت فيزيکي خط ريل ايران متصل است، قرار شد خط ريل ايران از طريق مرز رازي- کاپي‌کوي هرچه سريعتر از سوي کشور ترکيه بررسي و نتيجه به ايران اطلاع داده شود تا هرچه سريعتر اين خط را فعال کنيم.
وي گفت: اتصال خط آهن ايران از طريق مرز بازرگان به شهر کارس ترکيه از ديگر موضوعات مورد بحث بود که ترکيه علاقه مند بود.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با کانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
‏IRNAeco@
اقتصام **1070** 1701
خبرنگار: فريبا بابائي ** انتشار: حميد قديمي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۳۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، عیسی زارع پور از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه سیستم‌های مکانیزه تجزیه هوشمند مرسولات و ارائه دهنده ربات‌های هوشمند تجزیه‌گر، با اعطای لوح سپاس، قدردانی کرد .  این دو شرکت دانش بنیان در زمینه طراحی و ساخت سامانه های مکانیزه تجزیه هوشمند فعال هستند.   در متن این لوح آمده است: رشد پرشتاب و پایدار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور مرهون تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر جهادگران عرصه علم و فناوری است که همگام با تحولات جهانی و با وجود چالش‌ها و مشکلات موجود، مسیرتوسعه و سربلندی ایران عزیز را هموار نموده اند. بدینوسیله از کوشش مجدانه و مساعی شما و سایر همکاران در طراحی و راه اندازی سامانه های مکانیزه تجزیه هوشمند مرسولات پستی تقدیر و تشکر نموده و سلامتی و توفیق روز افزونتان را در مسیر پیشبرد اهداف عالیه انقلاب اسلامی و خدمت به مردم عزیز ایران اسلامی از درگاه ایزد منان خواستارم. لوح سپاس وزیر ارتباطات توسط محمود لیائی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست به مدیران این شرکت‌های دانش بنیان اعطا شد. نخستین ربات‌های تجزیه‌گر مرسولات پستی و سیستم تجزیه‌گر مرسولات پستی، اسفند پارسال با قابلیت تجزیه مرسولات به ۸۰ نقطه و سرعت ۹ هزار انواع پاکت پستی در ساعت را در مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست راه اندازی شد.

دیگر خبرها

  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • سفر شبانه وزیر ورزش به تایلند
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره