Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@18:20:10 GMT

بلیت پرواز اربعین سر به فلک کشید!

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۴۵۲۵۵

صراط: در حالی مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری پاسخگوی وضعیت نابسامان پروازهای اربعین نیستند که عضو کمیسیون عمران از جهش قیمت پرواز عتبات عالیات به ۳ میلیون تومان خبر داده است.
به گزارش تسنیم، مجید کیانپور با اشاره به بررسی افزایش قیمت بلیت هوایی اربعین در نشست هفته آینده کمیسیون عمران با حضور رییس سازمان هواپیمایی و تعزیرات حکومتی اظهار کرد: در فروش بلیت عراق در ایام اربعین بازار سیاه و دلالی ایجاد شده و  سازمان هواپیمایی و سازمان تعزیرات حکومتی باید بر روی نرخ بلیت های هواپیما و فروش آن توسط آژانس های هواپیمایی ورود کنند، به ویژه در ایام اربعین که با ازدیاد تقاضا و پیک سفرها سفرهای هوایی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: باید تلاش شود که نرخ بلیت خارج از عرف باشد و نسبت به معمول و روزهای عادی افزایش قیمت نداشته باشد.
وی با بیان اینکه نمی شود نرخ بلیت رفت و برگشت در ایام عادی 1.5 میلیون باشد، اما به یکباره به  2.5 تا 3 میلیون تومان افزایش پیدا کند، ادامه داد: اگر به دنبال حقوق شهروندی و حقوق مسافر هستیم و می‌خواهیم آیین‌نامه حقوق مسافر را رعایت کنیم باید دستگاه‌های نظارتی قوی تر با آژانس ها و شرکت های خطوط هوایی برخورد کنند و اجازه ندهند که حقوق مسافر تضییع شود.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کمیسیون عمران تاکنون جلساتی برای بررسی بلیت اربعین برگزار کرده است، تصریح کرد: هفته آینده نیز جلسه‌ای با حضور سازمان هواپیمایی و سازمان تعزیرات حکومتی برگزار می شود، تا بتوان از این طریق افزایش قیمت بلیت هواپیما و بازار سیاه آن را پیگیری کرد و مانع افزایش این قیمت ها شد.
مسئولان سازمان هواپیمایی کشور علی رغم پیگیری تا امروز فقط افزایش سرسام آور قیمت پرواز اربعین را تکذیب کرده اند و حاضر به ارائه توضیحات لازم در خصوص این نابسامانی نیستند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازنشستگان روزهای طولانی‌ست که در انتظار مشخص شدن تکلیف افزایش مستمری‌های خود هستند؛ آنها با مطالبه‌ی اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی معتقدند افزایش مستمری‌ها نباید به مصوبات شورایعالی کار محدود بماند.

در این شرایط، رحمان فراهانی، مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی، در پاسخ به مکاتبه‌ی رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته بجنورد و این سوال که چرا با وجود نزدیک شدن به نیمه اردیبهشت، تکلیف افزایش مستمری‌ها مشخص نمی‌شود، در نامه‌ای رسمی نوشت: اعمال افزایش مستمری، مستمری بگیران سازمان در اجرای مواد ٩۶ و ١١١ قانون تأمین اجتماعی هر ساله وفق مصوبات شورای عالی کار و هیات محترم وزیران در این خصوص صورت می گیرد و هر گونه تغییر روال جاری نیازمند اصلاح مواد قانونی فوق الذکر می‌باشد.

محمدزاده، بازنشسته کارگری با اشاره به این پاسخ رسمی می‌گوید: این پاسخ یعنی اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت، افزایش حقوق سال جاری بازنشستگان تأمین اجتماعی مطابق مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

این بازنشسته ادامه داد: به عبارتی پایه دریافتی کمتر از ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان حداقل بگیر محسوب شده و مشمول ۳۵‌ درصد افزایش حقوق می‌شود و مبلغ پایه دریافتی بالاتر از مبلغ ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان سایر سطوح محسوب شده و مشمول ۲۲ درصد + ۶۹۰،۰۰۰ تومان می‌شود.

او افزود: از عبارتِ «وفق مصوبات شورای عالی کار» در نامه آن مقام مسئول، مشخص می‌شود که توجهی به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی ندارند و بازهم همان مصوبات ناچیز شورایعالی کار برای بازنشستگان طابق‌النعل به النعل اعمال خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900887

دیگر خبرها

  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی