Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@10:36:05 GMT

کسب و کار؛ از ایده تا درآمد زایی!

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۵۰۳۲۸

کسب و کار؛ از ایده تا درآمد زایی!

پول نیوز؛ رکسانادانیالی- یک مدیر حرفه ای و با تجربه به خوبی می داند که هر ایده ای حتی اگر هم عالی به نظر برسد، در دنیای واقعی کسب و کار منتج به موفقیت و نتایج دلخواه نخواهد شد. شاید بعضی از این ایده ها به اندازه کافی قوی نباشند، در زمان درستی ارائه نشده باشند و یا این که مشکل اصلی مربوط به مدیریت کسب و کار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جاست که ایده مورد نظر نه تنها باعث پیشرفت نمی شود، بلکه مقدمات یک تجربه کاری ناموفق همراه با ضرر را نیز فراهم خواهد کرد. همان طور که مشاهده می کنید، انتخاب ایده درست و اصولی از جمله حیاتی ترین مراحل یک کسب و کار بوده و آگاهی از فنون دست یابی به آن برای مدیران مجموعه های مختلف امری ضروری است. بدین ترتیب در ادامه بحث به طور جزئی تری ابعاد پیدا و پنهان موضوع را بررسی خواهیم کرد.

کجا می توان ایده های بکر و کاربردی را کشف کرد؟

جالب است بدانید که در اغلب موارد موفق ترین ایده ها از تجربه های شخصی منشا می گیرند. در واقع تجربه به مرور زمان به دست می آید و هر چه زمان بیشتری را در مجموعه کاری خود گذرانده باشید، تسلط بیشتری بر زوایای مختلف آن خواهید داشت. از این رو تنها فردی که می تواند بهتر از هر کس دیگری ایده های مناسب کسب و کار را تشخیص دهد، مدیر مسئولیت پذیر آن مجموعه خواهد بود.

از طرفی زمانی که برای کشف یک ایده جدید و از همه مهم تر "پول ساز" در تلاش هستید، باید دیدگاهی آینده نگر را دنبال کنید. به عنوان مثال همواره این سوال را از خودتان بپرسید: مشتری های 10 سال آینده کسب و کار من، چه نیاز ها و توقعاتی خواهند داشت؟ آیا با انتخاب ایده ای راهبردی می توانم از سایر رقبای خود جلو تر حرکت کنم؟ آینده نگری در تمرکز بر ایده های ویژه گامی بسیار مهم خواهد بود.

مفهوم ایده شما چه اهمیتی دارد؟

درست پس از آن که ایده مناسب کسب و کار خود را کشف کردید، باید روی پیامی که این ایده بیان می کند تمرکز کنید. اما چرا این مسئله اهمیت دارد؟ فرض می کنیم ایده ای به ذهنتان خطور کرده است که می تواند به راحتی سرمایه گذاران بزرگی را به سوی کسب و کار شما جذب کند. اما آن چه که سرنوشت این ایده را مشخص می کند، چیزی نیست جز توانایی بیان آن. باید بتوانید در کمتر از 30 ثانیه مهم ترین نکات و اهداف ایده خود را به مخاطب انتقال دهید، در غیر این صورت با شکست ایده مواجه خواهید شد. حال ممکن است به عنوان مدیر یک کسب و کار تصور کنید که چنین کاری بسیار دشوار و یا حتی محال خواهد بود! بله درست است، مهارت تفسیر یک ایده در کمتر از 30 ثانیه زمان پروسه ای بسیار کوتاه اما طاقت فرسا بوده اما اگر ایده ای ارزشمند در اختیار داشته باشید این موضوع امکان پذیر خواهد شد.

آیا لزومی برای مشورت با دیگران وجود دارد؟

بله قطعا وجود خواهد داشت! اگر ایده ای پول ساز و هیجان انگیز دارید، آن را تنها پیش خودتان پنهان نکنید. با افراد قابل اعتماد، کسانی که تجربه بیشتری از شما دارند و یا حتی اعضا نخبه تیم خود مشورت کنید. قطعا غافل گیر خواهید شد چرا که این افراد تا حد بسیار زیادی می توانند یاری رسان واقع شوند. البته باید به خطر سرقت ایده نیز توجه فراوانی نشان داد. تنها با کسانی که قابل اعتماد هستند و نسبت به این موضوع اطمینان کامل دارید، مشورت کنید. از دست دادن یک ایده بکر ضربه ای بزرگ به اسکلت کسب و کار می زند و ممکن است انگیزه ادامه کار را از مدیر مجموعه سلب کند، پس هوشیار باشید.

چرا در دنیای دیجیتال امروزی، باید کسب و کاری قوی پرورش داد؟

اگرچه پیشرفت های تکنولوژیک دنیای امروزی جنبه های مثبت بسیاری داشته اند، اما از طرفی نیز منجر به افزایش رقابت در بازار های مختلف شده اند. از این رو ضرورت در اختیار داشتن یک ایده و طرح قوی بیش از پیش احساس می شود. بدون ایده، وارد مسیری فاقد هرگونه قدرت بصری خواهید گذاشت که ادامه آن برای کارکنان، سرمایه گذاران و مدیر مجموعه غیر ممکن می شود. آمادی لازم برای بار ها تکرار و تکرار تا کشف ایده ای کارگشا را داشته باشید. صبر مهم ترین فاکتوری است که در این راه به شما کمک خواهد کرد. علاوه بر موارد فوق، اصلی ترین دلیلی که هر مدیری برای کسب و کار خود تلاش می کند بعد مالی مسئله است. ایده ای که در نظر دارید باید قابلیت افزایش درآمد مجموعه را داشته باشد، در غیر این صورت باید باری دیگر دست به قلم شده و ایده ای دیگر کشف کنید.

آیا مهم است که با چه سرعتی ایده پردازی می کنید؟

مجددا به تکنولوژی رجوع می کنیم. در چند دهه اخیر، طراحی و رونمایی از یک محصول و یا خدمتی جدید بسیار آسان تر از گذشته شده است و با سرعت بیشتری می توان این روند را پشت سر گذاشت. در نتیجه نه تنها کیفیت ایده شما اهمیت زیادی دارد، بلکه نباید وقت را نیز خیلی تلف کنید چرا که رقبایتان دائما در حال ایده پردازی هستند! سعی کنید نیاز های مشتری را به دقت بررسی کنید و با همکاری تعدادی نیروی متخصص و خبره روند ایده پردازی برای کسب و کار خود را سرعت ببخشید.

لازم به ذکر است که از نقش موثر اینترنت و فضای مجازی نیز در امر ایده پردازی بهتر و کاربردی تر نباید غافل شد. این دسته امکانات تکنولوژیک بستری را فراهم می آورند که با استفاده از آن آگاهی بیشتری پیرامون مسائل مختلف کسب می کنید. به عنوان مثال از ایده های کار شده مطلع خواهید شد و زمان خود را صرف ایده ای تکراری نخواهید کرد. می توانید از این فرصت برای انجام امور مهم تری بهره برداری کنید. تمامی این عوامل در کنار یکدیگر منتج به رشد بهتر کسب و کار و به تبع افزایش درآمد آن خواهند شد. 

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیوچرلاینر ؛ سیرک علمی جنرال موتورز (+تصاویر)

عصر ایران - زمانی که نمایشگاه جهانی بهترین راه برای مشاهده آینده و یادگیری درباره پیشرفت های فنی و علمی از سراسر جهان بود، جنرال موتورز این ایده را گسترش داد و نمایش خود را راهی جاده کرد. "رژه پیشرفت"  (the Parade of Progress) جنرال موتورز شامل اتوبوس های بزرگی – ابتدا 8 دستگاه و بعدا 12 دستگاه - بود که از سال 1936 تا 1956 در سه تور طولانی در آمریکا حضور داشتند و تاثیری ماندگار بر کسانی که آنها را دیدند بر جای گذاشتند.

در فوریه 1936، رژه پیشرفت به بیش از یک میلیون نفر در لیکلند، فلوریدا معرفی شد. طی این رویداد تاریخی، هشت اتوبوس استریم لاینر سفارشی ساخته شده بخشی از کمپین تبلیغاتی جنرال موتورز شدند که تا دهه 1950 ادامه یافت. رژه پیشرفت در سراسر آمریکا به موفقیت بزرگی تبدیل شد.

ایده رژه پیشرفت در نمایشگاه جهانی شیکاگو 1933 شکل گرفت، زمانی که چارلز اف. کترینگ، پژوهشگر افسانه ای جنرال موتورز، در این رویداد شرکت کرد. وی به دنبال این بود که چگونه می توان چنین ایده ای را بسته بندی کرد و برای مردم برد. ایده کترینگ در سال 1936 به واقعیت تبدیل شد، زمانی که جنرال موتورز یک سیرک علمی سیار را راه اندازی کرد که نشان می داد چگونه پژوهش های صنعتی شیوه زندگی آمریکایی را از طریق محصولات و فرآیندهای بهتر بهبود می بخشد.

در مجموع، 12 اتوبوس فیوچرلاینر برای رژه پیشرفت از سال 1936 تا 1941 و دوباره از سال 1953 تا 1956 استفاده شد. به گفته برخی مورخان خودرو، اتوبوس های فیوچرلاینر جنرال موتورز یک سبک الهام گرفته شده از آرت دکو را ارائه می کردند که برای عموم منحصر به فرد بود.

اتوبوس های فیوچرلاینر دارای درهای جانبی بزرگی در هر دو طرف بدنه خود بودند که برای نمایش جدیدترین فناوری های جنرال موتورز از موتورهای جت تا موارد دیگر باز می شدند.

پس از جنگ جهانی دوم، رژه پیشرفت جنرال موتورز در سال 1953 از سر گرفته شد و اتوبوس های فیوچرلاینر در سراسر آمریکا مورد استفاده قرار گرفتند. با این وجود، ظهور تلویزیون به این معنی بود که مردم می توانستند برنامه ها و پیشرفت های علمی در اتاق های نشیمن خود ببینند، از این رو، رژه پیشرفت در سال 1965 به پایان راه خود رسید.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مرور تمام اختراعات جنرال موتورز، از ایربگ و توربوشارژر تا گیربکس اتوماتیک (+عکس)

دیگر خبرها

  • ۵۱۱ چند قلو زایی در استان بوشهر ثبت شد
  • عضو حماس: در مذاکرات به سازوکار مشخصی رسیدیم
  • تساوی رم با یوونتوس در شب آرام سردار آزمون
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • سناریوی خودکشی، قتل از آب درآمد
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم
  • آشپزی در بیل؛ ایده ای خلاقانه برای پخت غذا در فضای باز (فیلم)
  • ایده «دو دولتی»؛ نسخه‌ای که به‌جای شفا، کور می‌کند
  • فیوچرلاینر ؛ سیرک علمی جنرال موتورز (+تصاویر)
  • ببینید | روایت گوینده اخبار هواشناسی درباره درآمد ماهیانه‌اش!