Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز به نقل از «العربی الجدید»، وزارت خارجه آمریکا از دولت عراق خواسته عملیات نیروهای دولت مرکزی را کمتر کرده و این عملیات را به مناطقی که فقط با اقلیم کردستان در خصوص آن هماهنگی صورت می گیرد محدود کند.

«هدر ناوئرت» سخنگوی وزارت خارجهآمریکا در نشستی خبری اعلام کرده که واشنگتن از بغداد می خواهد که با این اقدام میزان تنش را کاهش دهد و نسبت به گزارش هایی که درباره درگیری ها در نزدیکی شهر التون کوپری منتشر شده ابراز نگرانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما مطمئن هستیم که دستورات حیدر العبادی نخست وزیر عراق به نیروهای مسلح عراقی حمایت از شهروندان کُرد و عدم ایجاد درگیری هاست.

وزارت خارجه آمریکا تأکید کرده که واشنگتن همکاری با مسئولان دولت مرکزی و اقلیم کردستان را برای کاهش تنش ها و ایجاد زمینه گفتگو را ادامه خواهد داد.

در پی انتشار این بیانیه دولت اقلیم کردستان عراق از موضع واشنگتن استقبال کرده است و تأکید کرده که از گفتگو با بغداد در سریعترین زمان ممکن در چارچوب قانون اساسی عراق استقبال می کند.

در بیانیه دولت اقلیم کردستان آمده که اربیل از توقف فوری درگیری های جاری میان نیروهای پیشمرگه و نیروهای ارتش عراق در مناطق مورد مناقشه استقبال می کند و معتقد است که باید توقف درگیری ها و جلوگیری از بدتر شدن اوضاع با همکاری نیروهای ارتش عراق و نیروهای ائتلاف آمریکایی ضد داعش صورت بگیرد.

این در حالی است که روز گذشته گزارش هایی در خصوص درگیری نیروهای پیشمرگه با نیروهای ارتش عراق در التون الکوپری در شمال غرب کرکوک منتشر شده بود.

true برچسب ها : اربیل ایالات متحده آمریکا عراق true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیر عبداللهیان

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیر عبداللهیان به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080743 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دیدار رییس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • «بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با حسین امیرعبداللهیان
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیر عبداللهیان
  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی دیدار کرد
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • بارزانی وارد تهران شد