Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا که اخیرا شهر رقه را از تروریست‌های داعش بازپس گرفته‌اند، بر این باورند که این شهر بخشی از سوریه فدرال خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شبه نظامیان کرد سوریه که با حمایت آمریکا توانسته اند تروریست های داعش را از شهر رقه به بیرون برانند، روز جمعه تاکید کردند که رقه بخشی از سوریه فدرال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرده اند که مردم شهر رقه و اطراف آن درباره آینده خود در چارچوب یک سوریه دموکراتیک، فدرال و غیرمتمرکز تصمیم گیری خواهند کرد.

نیروهای دموکراتیک سوریه با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام آزادسازی کامل شهر رقه از تروریست های داعش پس از چهار ماه مبارزه، تاکید کردند: نیروهای دموکراتیک سوریه نسبت به حفاظت از مرزهای این استان در برابر همه تهدیدات بیرونی متعهد خواهند بود و کنترل رقه را به شورای شهر واگذار خواهند کرد.

نیروهای دموکراتیک سوریه با حمایت آمریکا طی روزهای اخیر توانستند پایتخت خودخوانده داعش را آزاد کنند. این یک شکست بزرگ برای تروریست های داعش به شمار می رود.

رهبران کرد در سایر مناطق شمالی سوریه نیز اعلام کرده اند که خواستار یک نظام فدرال هستند که به مناطق مختلف اجازه حکمرانی و اداره امور خودشان را بدهد، بدون آنکه از سوی دولت مرکزی اداره و کنترل شود. به نظر می رسد کردهای سوریه علی رغم مخالفت ترکیه و دولت بشار اسد برای اجرای این طرح خود کاملا مصمم هستند.

ترکیه ظهور کردها در شمال سوریه را یک تهدید جدی علیه امنیت ملی خود می داند. ترکیه از حمایت واشنگتن از کردهای وای پی جی نیز به شدت سرخورده و ناراحت است. ترکیه، کردهای سوریه را یک سازمان تروریستی می داند که با شبه نظامیان پ ک ک در ارتباط هستند. ولی آمریکا با کردهای وای پی جی همکاری نزدیکی در مقابله با تروریست های داعش دارد.

آنکارا اعلام کرده است که سلاح های عرضه شده به کردهای سوریه از سوی آمریکا، در نهایت به دست شبه نظامیان پ ک ک می افتد و این گروه امنیت ترکیه را به خطر می اندازد.

طرح های خودمختاری مناطق کردنشین در سوریه در حالی گسترش یافته است که دیپلماسی برای دستیابی به یک راهکار سیاسی با هدف پایان دادن به جنگ شش ساله پیشرفت چندانی نداشته است.

علی حیدر وزیر آشتی ملی سوریه نیز در واکنش به بیانیه نیروهای دموکراتیک سوریه، تاکید کرد: آینده رقه تنها به عنوان بخشی از ساختار سیاسی نهایی کشور سوریه مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

یک مسئول سوری دیروز گفته بود هدف آمریکا، تخریب رقه و تحویل ویرانه‌ای به جدایی طلبان کرد است.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای از مواضع شجاعانه جنبش انصار الله و نیروهای مسلح یمن در حمایت از ملت فلسطین که در معرض نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ارتش جنایتکار و نازی صهیونیستی قرار دارد، تقدیر کرد.

این جنبش در بیانیه خود افزود: آنچه برادران ما در جنبش انصار الله و نیروهای مسلح دلاور یمن در راستای حمایت از ملت و مقاومت فلسطین انجام می‌دهند، ادامه و ترجمه عملی مواضع تاریخی ملت اصیل یمن برای یاری رسانی به ملت فلسطین و دفاع از آن و حمایت از مقامت این ملت در برابر رژیم جنایتکار است.

این بیانیه می‌افزاید: به برادرانمان در جنبش انصار الله، نیروهای مسلح و ملت عزیز یمن با تمامی اقشار و طیف‌های آن که همواره حامی و پشتیبان ملت فلسطین و حق آن در زمینه آزادی و تعیین سرنوشت بودند، با افتخار درود می‌فرستیم.

جنبش حماس در بیانیه خود تأکید کرد: ملت‌های اسلامی و عربی را به یکپارچه‌سازی تلاش‌های خود در زمینه محاصره دشمن صهیونیستی و همبستگی با ملت فلسطین و حقوق ملی آن به ویژه تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس فرامی‌خوانیم.

کد خبر 6095988

دیگر خبرها

  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حملات داعش در عراق شروع شد