Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایسنا نوشت: رئیس فراکسیون امید مجلس به همراه تعدادی از اعضای این فراکسیون و شورای اسلامی شهر از محله هرندی تهران بازدید کرد.

در یکی از شب‌های اولین ماه پاییز، محمدرضا عارف به یکی از محله‌های قدیمی تهران رفت. محله هرندی تهران یکی از محلات با آسیب‌های اجتماعی فراوان است که با توجه به وقایع و صحنه‌های ناگواری که در این بخش از شهر روی می دهد مردم و مسئولان از آن به عنوان زخمی عمیق بر چهره شهر یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود معتادان با لباس‌های ژنده و کثیف و دختران و زنانی که با بدترین وضع ممکن روزگار می گذرانند چهره این منطقه از پایتخت را دگرگون ساخته است.

رئیس مجمع امید که در نیمه‌های شب و به مدت ۲ ساعت از این محله تهران بازدید کرد به یکی از مددسراهای منطقه ۱۲ هم رفت و از نزدیک در جریان چگونگی زندگی افرادی که در این مددسرا حضور دارند، قرار گرفت.

در جریان این بازید شبانه که رضا قدیمی، مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران و دکتر عبدالرحیم کرکه آبادی مدیر کل دفتر شهردار تهران حضور داشتند، مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران توضیحاتی درباره آخرین اقدامات سازمان متبوع خود درخصوص سامان دهی آسیب های اجتماعی ارائه داد.

عارف و تعدادی از اعضای فراکسیون امید و شورای شهر تهران همچنین با حضور در خیریه تولدی دیگر پای درد دل مدیران این خیریه که در حوزه ساماندهی زنان آسیب دیده فعالیت می‌کنند، نشستند.

یکی از اولویت های مجمع امید(متشکل از اعضای شورای شهر و اعضای مجمع نمایندگان تهران)رسیدگی به موضوع آسیب‌های اجتماعی در تهران است که به نظر می رسد در اولین اقدام این مجمع بعد از تشکیل آن حضور در یکی از بحرانی ترین مناطق تهران به لحاظ آسیب‌های اجتماعی برای مشاهده آنچه در پایتخت کشور می گذرد بود تا بتوانند برای حل آن چاره اندیشی کنند.

27214

کلید واژه‌ها : فراکسیون امید در مجلس دهم - محمد رضا عارف -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند

به گزارش صدای ایران از ایلنا، عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این که دغدغه مهم و اصلی شهروندان محله جوادیه سکونت اتباع بیگانه است، گفت: شرایط به گونه‌ای است که ۶۰درصد از ساکنان این محلات را اتباع تشکیل می‌دهند. ۱۰ تا ۳۰درصد دانش‌آموزان مدارس این محله نیز از اتباع هستند.

ناصر امانی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از محله جوادیه با بیان این که ۴۴درصد از بافت این محله فرسوده است، اظهار داشت: علی‌رغم تسهیلاتی که شورا و شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، به دلیل ریزدانگی، نزدیک به ۱۰۰فقره پروانه نوسازی بافت فرسوده در این محله صادر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری در روز‌های اخیر به‌خوبی در جمع آوری معتادان عمل کرده است، گفت: مساله‌ای که وجود دارد بازگشت معتادان است؛ کما این که در گذشته نیز بار‌ها به محل بازگشته‌اند.

امانی با بیان اینکه سقف یکی از مدارس محله جوادیه در حال ریزش است، تصریح کرد: تجمع ده‌ها نفر از اتباع در یک واحد مسکونی، نارضایتی مدیران مدارس و درخواست برای راه اندازی مدرسه مجزا برای اتباع در این بازدید مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین درخواست‌های مردم محله جوادیه شامل ساماندهی اتباع بیگانه، جلوگیری از ورود آنها به محلات قدیمی و تعیین تکلیف ریل‌های راه‌آهن است که هیچ‌یک به مسئولیت شهرداری بازنمی‌گردد و وزارت کشور و اداره اتباع باید به این موضوعات رسیدگی کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • بازدید شبانه خبرنگاران از خط ۲ مترو شیراز