Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:35:27 GMT

ایمن‌سازی شریان‌های حیاتی تهران

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۶۶۶۹۶

ایمن‌سازی شریان‌های حیاتی تهران

شورای دبیران مدیریت بحران مناطق22گانه شهر تهران در نوزدهمین جلسه خود تاکید کردند که با توجه به مصوبه اخیر دولت مبنی بر ایمن سازی و پایدارسازی شریان های حیاتی از جمله شبکه‌های گاز شهری، مخابرات، برق و آب و نیاز اجرای این طرح ها به حفاری بخشی از معابر، شهرداران مناطق باید هماهنگی و تعامل لازم را برای صدور مجوزهای حفاری به عمل آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش روابط عمومی مدیریت بحران کشور، بر اساس مصوبه دولت که از سوی معاون اول رییس جمهور  ابلاغ نیز شده است ، به منظور افزایش ایمنی در حوزه شریان های حیاتی شهر تهران با رویکرد پیشگیرانه و همچنین احراز  آمادگی در مقابله با حوادث ناشی از شریان های مذکور، تمامی دستگاه های مقرر موظفند تحت نظارت سازمان مدیریت بحران کشور  از محل اعتبارات مصوب مربوط، اقدامات ایمن سازی و پایدارسازی شبکه خدمات خود را طی برنامه زمان بندی تعیین شده انجام دهند.

در این مصوبه  با اشاره به تعیین کارگروهی با حضور سازمان های تخصصی برای تسریع و تسهیل در اجرای اقدامات موضوع این مصوبه آمده است: شهرداری تهران با راه‌اندازی مرکز عملیات اضطراری شهر تهران موظف است با حضور نمایندگان ثابت دستگاه های اجرایی و خدمات رسان شهر تهران در محل مرکز فرماندهی و مدیریت بحران به صورت شبانه روزی فعالیت کند. به این ترتیب برای نخستین بار مرکز عملیات اضطراری شهر تهران به صورت 24 ساعته با حضور نمایندگان سازمان های خدمات شهری تشکیل وحوادث وسوانح به صورت یکپارچه و واحد پایش و طی هماهنگی میان سازمانی نسبت به عملیات مقابله اقدام می‌کند.

در این مصوبه همچنین تاکید شده است: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات(سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) موظف است برای تامین نیازمندی های ارتباطات در شرایط بحران برای حداقل 20 هزار کاربر پهنای باند و فرکانس های کافی را برای ایجاد شبکه ارتباطات صوتی داده و بی سیم مدیریت بحران شهر تهران برابر اعلام نیاز شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران از طریق اپراتورهای زیر نظر آن وزارتخانه را تامین کرده و در اختیار شورای مذکور قرار دهد.

ایجاد بانک اطلاعات جامع شریان های حیاتی شهر تهران و همکاری با دیگر سازمان ها به منظور نصب دکل های ارتباطی وظایف دیگری است که در این مصوبه  بر عهده شهرداری تهران گذاشته شده است.

3300 میلیارد تومان اعتبار برای ایمن سازی شریان های حیاتی

مهندس نادی معاون آمادگی، عملیات و پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران دراین‌جلسه در این باره گفت: بر اساس مصوبه دولت به منظور ایمن سازی شریان های حیاتی شهر تهران ۳۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده تا در ۱۰ پروژه مربوط به این شریان ها هزینه شود. همچنین برای این مرکز باید فضایی مناسب پیش‌بینی شود تا نیروها و تجهیزات ارتباطی هر سازمان مستقر شود و مدیریت بحران به صورت متمرکز تحقق یابد.

نادی افزود: نصب شیرهای خودکار قطع گاز و تعیین مکان هایی در بوستان های بزرگ برای تخلیه گاز باقی مانده در شبکه هنگام وقوع حادثه از دیگر مواردی است که در این مصوبه مورد تاکید قرار گرفته است.

استقرار واحدهای اورژانس در 5 ایستگاه مترو

وی همچنین در ادامه با اشاره به همکاری های صورت گرفته با سازمان های تخصصی از تدوین تفاهم نامه ای با اورژانس خبر داد و گفت : بر اساس این توافق نامه واحدهای اورژانس در پنج ایستگاه پرتردد متروی شهر تهران مستقر می شوند و همچنین  شمار واحدهای مستقر اورژانس در پایگاه های مدیریت بحران از 48 واحد به 58 واحد واحد افزایش می یابد تا زمان حضور امدادگران اورژانس در صحنه حادثه کاهش یابد.

معاون آمادگی، عملیات و پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی دولت برای تقویت اورژانس هوایی افزود: مقرر شده برای تمامی استان ها هلیکوپتر اورژانس تامین شود که از این میان دو فروند هلیکوپتر نیز برای تهران در نظر گرفته شده و مقرر است مرکز اورژانس هوایی در باند موجود بوستان ولایت(فرودگاه سابق قلعه مرغی)مستقر شد.

آموزش شهرداران مناطق

دکتر احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری ومدیریت بحران شهر تهران نیز در این نشست با اشاره به تاکید شهرداری و شورای شهر تهران مبنی بر حرکت در مسیر مصوبات قانونی تدوین شده از تلاش این دو نهاد برای اجرای مصوبات مربوط به مدیریت بحران در مناطق 22گانه خبر داد.

 صادقی با اشاره به نشست با معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران از تاکید وی بر لزوم آموزش مدیران نواحی و مناطق شهر تهران به منظور آشنایی با مدیریت بحران و مقابله درست با مخاطرات خبر داد و گفت: از هم اکنون باید برنامه ریزی کامل در این زمینه صورت بگیرد و تا زمان تصویب، ستادهای مدیریت بحران مناطق پیگیر اجرای آن باشند.

وی با اعلام عزم مدیریت جدید شهرداری برای توجه جدی تر به مدیریت بحران و رفع مشکلات مربوط به پایگاه های مدیریت بحران، بر لزوم آمادگی مدیران بحران مناطق برای به روز رسانی، تجهیز پایگاه ها و ایجاد بانک اطلاعاتی  و برگزاری جلسات منظم تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماه سال گذشته، ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، ایمن‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی اظهار کرد: سال گذشته ۱۰ نقطه پرحادثه مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ایمن‌سازی و مشکل ۳۱ نقطه پرحادثه رفع شده است.

وی افزود: ۹ نقطه مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور نیز در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اکیپ‌های امانی راهداری در حال رفع و ایمن‌سازی نقاط پرحادثه در راه‌های فرعی، روستایی و سایر نقاط با احتمال وقوع حادثه هستند که طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۱ نقطه پرحادثه مازاد بر مصوبات در شهرستان‌ها ایمن سازی انجام شده است.

کهریزی اضافه کرد: در شهرستان پاوه ۱۰ نقطه، اسلام‌آباد غرب ۴ نقطه، دالاهو ۳ نقطه، روانسر یک نقطه، ثلاث باباجانی ۳ نقطه، جوانرود ۳ نقطه، سرپل ذهاب ۳، هرسین ۲ و شهرستان کرمانشاه دو نقطه ایمن‌سازی شده است.

وی اضافه کرد: شناسایی نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی اهمیت بالایی دارد و امروزه معیارهای استانداردسازی محورها تغییر کرده است؛ بنابراین باید نقاط خطرساز در محورهای مواصلاتی به صورت مستمر شناسایی و برنامه‌ریزی برای رفع و اصلاح آن‌ها در اولویت قرار گیرد، زیرا این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها، در کاهش تصادفات جاده‌ای نیز نقش بسزایی دارد.

کد خبر 748785

دیگر خبرها

  • چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • آیا وقت آن نرسیده است که شریان‌های حیاتی رژیم جنایتکار صهیونیستی قطع شود؟