Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، محمدحسین ریاحی امروز در کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات اشتغال اتباع خارجی با اشاره به جمعیت اتباع خارجی که در استان یزد زندگی می‌کنند، اظهار داشت: بر اساس آخرین سرشماری‌های انجام شده، پنج درصد از جمعیت استان یزد را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفری استان یزد، پنج درصد جمعیت اتباع خارجی را قابل توجه دانست و افزود: با توجه به اینکه عده ای به اتباع خارجی به عنوان تهدید نگاه می کنند، در صورتی که فرصت شناسی در استان انجام شود، این احساس تهدید از بین رفته و می توان فرصت سازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاحی با بیان اینکه تهدید یا فرصت بودن اتباع بیگانه بر اساس سیاستگذاری های صورت گرفته مورد بحث خواهد بود، ادامه داد: هم اکنون به نظر می رسد آن‌چنان که باید، فرآیند درستی برای استفاده از ظرفیت‌های اتباع خارجی وجود ندارد به طوری که گاهی شناسایی اتباع غیرمجاز و اقدامات صورت گرفته پس از شناسایی، نه تنها چاره ساز نبوده بلکه به نوعی اتلاف منابع، هزینه و وقت نیز بوده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در مورد اتباع خارجی استان یزد وجود دارد، بیان کرد: حدود ۵۴ رشته شغلی برای اتباع خارجی تعریف شده که باید بر اساس آنچه در کارت کار آنها تعریف شده، به فعالیت بپردازند این در حالی است که عده ای از آنها مطابق با عنوان مندرج در کارت کار خود، فعالیت ندارند و در حوزه های دیگر مشغول به کار شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد یادآور شد: بنابراین به طور مداوم باید به شناسایی این افراد و برخورد با آنها پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه باید به گونه ای عمل شود که اتباع برای استان هزینه نباشند و از ظرفیت سرمایه گذاری آنها استفاده شود، عنوان کرد: با سرمایه گذاری اتباع مستعد و سرمایه گذار در استان در راستای توسعه استان، شاهد آورده های مطلوبی برای استان خواهیم بود.

ریاحی افزود: نظارت صورت گرفته در این زمینه، ارزش افزوده ناشی از سرمایه گذاری اقتصادی در استان، به وجود آمدن اشتغال پایدار و حتی تقویت حوزه صادرات را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تاکید کرد: بهتر است در این زمینه قوانین سرمایه گذاری خارجی را مطالعه و بومی سازی کرده و مورد استفاده قرار دهیم.

true برچسب ها : اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان يزد محمدحسین ریاحی یزد true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت بیمه اتباع خارجی در قم

طریقی در نشستی با حضور قجر بیگی مدیرکل بیمه سلامت استان  در خصوص هماهنگی و بر طرف نمودن مشکلات بین دستگاهی برای بیمه شدگان اتباع خارجی به خصوص اقشار آسیب پذیر و سایر پناهندگان و مهاجرین گفتگو کردند.
طریقی در این جلسه ضمن تقدیر از مدیر کل بیمه سلامت  در راستای ساماندهی وضعیت بیمه اتباع خارجی در خصوص چالش‌ها و مشکلات پیش رو به بحث و تبادل نظر پرداختند.
طریقی خدمات ارائه شده به پناهندگان و مهاجرین خارجی توسط جمهوری اسلامی ایران را در دنیا کم نظیر خواند و گفت بر اساس آموزه های دینی و دستورات بالادستی ارائه خدمات به اتباع خارجی مجاز در دستور کار قرار دارد.

در این دیدار قجر بیگی نیز از اهتمام و همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در امر ساماندهی این قشر خصوصا در امور بیمه ای تقدیر و تشکر نمود و گفت این اداره کل بر اساس دستور العمل های ابلاغی نسبت به بیمه نمودن اتباع خارجی مجاز و پناهندگان ، بر اساس تفاهم نامه منعقده فی مابین سازمان ملی مهاجرت و این سازمان اقدام می نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازدید از اداره اتباع استان گلستان
  • بررسی وضعیت بیمه اتباع خارجی در قم
  • تکمیل مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • ساماندهی اتباع مجاز در کرمانشاه
  • اتباع مجاز در کرمانشاه ساماندهی می‌شوند
  • بازدید مدیرکل اتباع استانداری کرمان از پاسگاه پنگ
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • ارسال پیامک سامانه سهما به اتباع خارجی
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم