Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا – شبکه خبری سومریه نیوز شنبه شب گزارش کرد: «حاکم الزاملی» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع عراق از کشورهای حامی تسلیحاتی پیشمرگه خواست تا از اعطای کمک های تسلیحاتی به این گروه خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، الزاملی در بیانیه ای تصریح کرد: خواسته ما از کشورها برای توقف تجهیز تسلیحاتی پیشمرگه برای آن صورت می گیرد که این گروه از سلاح ها و مهمات ساخت این کشورها علیه ارتش و ملت عراق استفاده نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیسیون امنیت و دفاع عراق در ادامه اعلام کرد: کردها دو گروه هستند، گروه نخست، گروه های وابسته به اتحاد میهنی کردستان که اوامر دولت عراق را اطاعت می کنند، اما گروه دوم از اوامر بغداد سرپیچی می کنند که از وابستگان به حزب دمکراتیک کردستان (حزب مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان) است.
الزاملی تاکید کرد که وزارت امور خارجه عراق باید از کشورهای مذکور بخواهد، آموزش نیروهای کرد را متوقف کند و تا زمانی که توافق نامه ای بین دولت فدرال عراق و پیشمرگه منعقد نشود، مانع از تجهیز تسلیحاتی سلاح و مهمات به کردها شوند.
این اظهارات مقام عراقی درحالی صورت می گیرد که نیروهای پیشمرگه وابسته به مسعود بارزانی روز شنبه ( روز گذشته با کاتیوشا و موشک های آلمانی به نیروهای ارتش ملی عراق در کرکوک حمله کردند.
بسیاری از مقام های اقلیم کردستان عراق طی چند سال اخیر و درجریان جنگ با داعش، بارها اعلام کرده بودند که مناطقی که از داعش آزاد می کنند ضمیمه اقلیم خواهند کرد و - بر خلاف قانون اساسی - آن را به دولت تحویل نخواهند داد.
نیروهای ارتش عراق از نیمه شب دوشنبه (22 مهرماه) عملیات نظامی بازپس گیری مناطق مورد اختلاف با کردها از جمله میدان‌های نفتی و پایگاه‌های نظامی در کرکوک را آغاز کردند و به سرعت موفق شدند تا کنترل این استان را در اختیار گیرند.
شبس**9363*1488 *خبرنگار و مترجم: محمد تدو*انتشار دهنده: بهمن بامداد**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۱۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند