Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با اشاره به وجود پسماندهای خطرناک روی در ۶ کیلومتری شهر زنجان گفت: تکلیف پسماندهای شهرک روی زنجان تا دو هفته آینده مشخص می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا، با اشاره به آخرین وضعیت پسماندهای شهرک روی زنجان اظهار کرد: برنامه انتقال پسماندها به تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه موکول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دو هفته آینده تصمیم‌گیری در این خصوص انجام و محل نهایی برای انتقال تعیین می‌شود، افزود: مکانی در یک کار مطالعاتی پیش بینی شده اما آن مکان با توجه به ساختارهای زمین شناسی هنوز ویژگی‌های لازم را برای اخذ تاییدیه کسب نکرده است.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با اعلام اینکه دلیل عدم اخذ تاییدیه به خاطر مسائل فنی بوده و مشکل دیگری ندارد، عنوان کرد: دو گزینه دیگر نیز در مکانهای مختلف برای انتقال این پسماندها مدنظر هستند که بازدیدهای کارشناسی و پیگیری‌های علمی و فنی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تا دو هفته آینده یکی از  گزینه‌ها انتخاب و برای اقدام عملی اعلام خواهد شد، گفت: عملیاتی قبل از انتقال باید در محل جدید انجام شود.

موسوی بیان کرد: این پسماندها از نوع پسماندهای صنعتی و ویژه است که حاوی عناصر و فلزات سنگین بوده و قابل حل در آب است و از طرفی حجم این پسماندها نیز بسیار بالا بوده و اصولا مکانی که برای انتقال تعیین و پیش‌بینی می‌شود باید از ایمنی لازم در مورد مسائل زیست محیطی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه باید تمامی جنبه‌ها در این انتقال لحاظ و هیچ نگرانی وجود نداشته باشد، عنوان کرد: صدمه ندیدن آبهای زیرزمینی و آلوده نشدن منطقه جدیدی که قرار این پسماندها به آن محل منتقل شود از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان تصریح کرد: با توجه به حجم بالای پسماندها امکان جابه‌جایی در مراحل بعدی وجود ندارد بنابراین مکانی که انتخاب می‌شود باید ویژگی‌های لازم را داشته باشد و تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شود تا این انتقال یک بار برای همیشه انجام شود.

وی با بیان اینکه مسائل مربوط به زیرسازی و مدیریت روان‌آبهای سطحی و ارتفاع دپویی که قرار است اتفاق بیفتد باید پیش‌بینی شود، افزود: جهت شیبی که در محل جدید وجود دارد باید به صورت حساب شده باشد تا آسیبی به محیط زیست وارد نشود.

موسوی در مورد این موضوع که این پسماندها هنوز حدود ۸ درصد از فلزات سنگین را در خود دارند و آیا فرآوری قبل از انتقال انجام خواهد شد؟ گفت: اصولا پسماندهایی که به محل دفن یا دپو می‌روند حاوی۱.۵ درصد روی هستند البته برخی دیگر از فلزات سنگنین نیز در این پسماندها وجود دارد اما در حال حاضر تکنولوژی که از نظر اقتصادی برای این کار  به صرفه باشد در استان وجود ندارد و این پسماندها با همان وضعیت انتقال می‌یابند.

وی بیان کرد: اگر در محل جدید مدیریت صحیحی وجود داشته باشد محدودیتی در اینکه زمین کشاورزی در نزدیکی پسماندها نباشد، وجود ندارد اما ما سعی خواهیم کرد در آن محدوده فعالیت‌های کشاورزی محدود باشد.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه با رعایت اصول مربوط به زیرسازی، انتقال و نگهداری نگرانی خاصی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: ارتفاع دپوی این پسماندها باید کم باشد و از طرفی هرزآب‌ها نیز نباید امکان حرکت به سمت آبهای سطحی را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف دوئل حسن یزدانی و قاسمپور مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حسن یزدانی پس از دوری ۶ ماهه از میادین به علت انجام عمل جراحی کتف، چند روزی است تمرینات کشتی خود را از سر گرفته و قرار است در دور جدید تمرینات تیم ملی به اردو ملحق شود.

در گزارش ایسنا آمده است: طبق برنامه ریزی های انجام شده و تاکید کادر فنی تیم ملی، یزدانی عازم تورنمنت رنکینگ بوداپست مجارستان خواهد شد تا در یک رویداد خارجی محک بخورد و کادر فنی در جریان وضعیت او قرار گیرد.

اما در حالیکه پیش از این صحبت های زیادی مبنی بر احتمال برگزاری مبارزه انتخابی المپیک میان یزدانی و قاسمپور مطرح شده بود، این مبارزه به احتمال فراوان برگزار نخواهد شد و این دو کشتی گیر قرار نیست مبارزه رو در رو با یکدیگر داشته باشند.

از سوی دیگر باید منتظر ماند و دید آیا قاسمپور به وزن ۸۶ کیلوگرم باز می‌گردد و همراه یزدانی عازم تورنمنت مجارستان می شود یا قید آزمودن شانس خود را برای حضور در المپیک می زند؟

مشخص نیست قاسمپور علاقه‌ای به رقابت جهت حضور در المپیک پاریس دارد یا تنها به حضور در وزن ۹۲ کیلوگرم در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی فکر می‌کند؟

هر چه هست مهمترین موضوع برای کادرفنی تیم ملی و فدراسیون کشتی، وضعیت بدنی و کتف حسن یزدانی برای اعزام به المپیک است چرا که آن ها قصد ندارند یزدانی را در صورتیکه ناآماده باشد به المپیک اعزام کنند.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900590

دیگر خبرها

  • تکلیف دوئل حسن یزدانی و قاسمپور مشخص شد
  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان
  • آسمان این مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود
  • آسمان کدام مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود؟
  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی