Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر محمد فرامرزی در جمع کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام به مناسبت هفته بهداشت روان و همایش ارتباط ورزش با سلامت روان، به تشریح نقش در بهبود شاخص های سلامت مردم جامعه پرداخت.

کارشناس فیزیولوژی ورزشی با اشاره به آمارهای جهانی گفت: 66درصد از مرگ و میرها به علت بیماری های غیرواگیر در کشورهای توسعه یافته رخ می می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر فرامرزی افزود: عدم فعالیت بدنی یک عامل خطرزای مهم شناخته شده است و سلامت آحاد جامعه را تهدید می کند.

وی، ادامه داد: حداقل 60درصد از مردم جهان 30دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط را هم ندارند که نشان دهنده عدم توجه به سلامت از سوی افراد جامعه است.

کارشناس فیزیولوژی ورزشی با اشاره به مرگ دو میلیون نفر به علت عدم فعالیت بدنی در هر سال، اظهار کرد: پایین بودن سرانه ورزشی یکی از خطرات جدی است که سلامت آحاد مردم جامعه را تهدید می کند.

دکتر محمد فرامرزی، شیوع بیماری های قلبی و عروقی، و دیابت در کشور ایران را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: بیماری های غیرواگیر علاوه بر اینکه رنج فراوانی را تا آخر عمر به بیمار تحمیل می کنند؛ هزینه بسیار گزافی را نیز از نظر اقتصادی دربردارند.

وی، ترویج فرهنگ ورزش در جامعه را یکی از راه های پیشگیری از بیماری های غیرواگیر و بهبود شاخص های سلامت دانست.

کارشناس فیزیولوژی ورزشی در ادامه به نقش ورزش در سلامت روان پرداخت و افزود: ورزش دارای آثار کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در بهبود سلامت روان افراد است و باعث کاهش عوامل فشارزای مزمن و افزایش عملکرد قلبی تنفسی و کاهش چربی های مضر در بدن می شود.

وی، ادامه داد: قطع ارتباط با عوامل فشارزای روانی، کنترل ادراک، کاهش احتمال ایجاد بیماری های قلبی و عروقی، کاهش احتمال ابتلا به فشار خون بالا و کاهش وزن، کاهش احتمال سکته قلبی، کاهش ابتلا به برخی از سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ، کاهش ابتلا به بیماری قند، افزایش استحکام استخوانها و پیشگیری از ابتلا به بیماری پوکی استخوان، کنترل وزن، تإثیر مثبت روی عملکرد غدد درون ریز بدن و بهبود خلق و خوی و افزایش سلامت روان ، از فواید فعالیت بدنی به شمار می روند.

گفتنی است: این همایش به همت مرکز تربیت بدنی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و با کمک بهداشت و درمان سپاه چهارمحال و بختیاری در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه استان برگزار شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود

حسین احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: نگاه به مقوله ورزش و ترویج فعالیت بدنی، روش سودمندی برای پیشگیری از بیماری‌های مزمن و ارتقای سلامت جامعه است.

سرپرست مدیریت عملیات عمومی ادامه داد: لازمه این کار ایجاد زیر ساخت‌های ورزشی و تکمیل و به اتمام رساندن پروژه‌های ورزشی است که با نگاه مثبتی که در مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران وجود دارد، این مهم نیز در جزیره خارگ مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در بازدیدهای مسئولین ورزش وزارت نفت و شرکت ملی نفت از جزیره خارگ، موضوع تعویض و نوسازی چمن استادیوم‌های شهید ملاح زاده و شهید آباش مطرح و فرایند انجام این کار در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: امیدواریم با ایجاد ظرفیت و زیرساخت‌های ورزش در این جزیره به سلامت و ارتقا کیفیت زندگی مردم و کارکنان کمک کرده باشیم.

کد خبر 6090041

دیگر خبرها

  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور