Web Analytics Made Easy - Statcounter

خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: 20 میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی برای تکمیل زیر ساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی این شهرستان، مصوب و اختصاص داده شد.

سید مهدی ساداتی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای آسفالت، جدول گذاری، توسعه فضای سبز، آبرسانی و توسعه شبکه برق در تنها شهرک صنعتی و نواحی صنعتی خمین هزینه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سال گذشته نیز شرکت شهرک های صنعتی 60 میلیارد ریال اعتبار برای فراهم کردن زیر ساخت های لازم در شهرک صنعتی خمین هزینه کرد.
فرماندار خمین بیان کرد: دولت با اختصاص امتیازاتی در خمین به دنبال تحول در بخش سرمایه گذاری صنعتی است و از حضور کارآفرینان و فعالان اقتصادی در این منطقه حمایت می کند.
وی اظهارکرد: نبود پست برق 63کیلو واتی در ناحیه صنعتی سعیدی و خرمدشت و فقدان پست برق 400کیلوواتی در شهرک صنعتی باعث شده طرح های صنعتی نیازمند به مصرف بالای برق، به بهره برداری نرسند.
ساداتی بیان کرد: با پی گیری های انجام شده، پست 63 ناحیه صنعتی شهید سعیدی سال آینده به بهره برداری می رسد و پست 400 کیلو ولت شهرک صنعتی نیز مکان یابی و در حال احداث است.
فرماندار خمین افزود: قرارگیری خمین در فهرست مناطق محروم، معافیت های مالیاتی 13 ساله و کمترین نرخ زمین در شهرک و نواحی صنعتی، بسته تشویقی دولت برای افزایش سرمایه گذاری صنعتی در این خطه است.
ساداتی افزود: قیمت زمین در شهرک صنعتی از 570 هزار ریال به 200 هزار ریال و در نواحی صنعتی به 100 هزار ریال کاهش یافته به طوری که این میزان کمترین قیمت زمین در سطح کشور است .
وی با بیان اینکه فراهم کردن زیر ساخت های لازم و مشوق های دولت، سرمایه گذاری در این شهرستان را افزایش داده افزود: شمار واحدهای صنعتی فعال در شهرک صنعتی خمین به 154 واحد رسیده که 43 واحد آن از سال 92 کلید خورده و یا در حال بهره برداری است.
وی بیان کرد: مجوز راه اندازی بزرگترین صنعت پتروشیمی در غرب کشور و صدور مجوز صنایع پایین دستی پتروشیمی در دولت تدبیر و امید در خمین کلید خورده و با صدور و راه اندازی این صنایع، در خمین انقلاب صنعتی ایجاد می شود.
فرماندار خمین گفت: صنعت پتروشیمی در خمین بیش از 40 درصد و خودرو سازی نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری از این طرح ها، حجم سرمایه گذاری صنعتی در خمین تا 2 برابر این رقم افزایش می یابد.
شهرستان خمین دارای یک شهرک صنعتی در هشت کیلومتری محور خمین - اراک و 2 ناحیه صنعتی شهید سعیدی و شهدای خرمدشت است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری

محسن افشار با اشاره به مشکلات موجود در شهرک پیشاهنگی گفت: افزایش ارتقاء امنیتی در این منطقه امر واجب و مهمی است که در این خصوص مدیریت شهری با اختصاص زمین جهت احداث کلانتری در شهرک پیشاهنگی آماده همکاری است.

وی با اشاره به نیازهای این شهرک ادامه داد: در این زمینه توافق‌هایی نیز حاصل شده است. همچنین احداث فضای سبز برای این منطقه در دستور کار قرار داشته و اعتبار لازم برای احداث دیده شده است.

 افشار با اشاره به برنامه‌های پیش رو بیان کرد: احداث فضای سبز در شهرک رضوانیه و منطقه باسکول هم در دستور کار بوده و در بودجه سال جاری نیز اعتبار آن دیده شده است. علاوه بر این احداث پارکینگ طبقاتی، فرهنگسرا و بازار روز در مناطق سه گانه از دیگر مواردی است که اعتبار احداث آنها در بودجه دیده شده و در دستور کار این شورا است.

وی ادامه داد: همچنین اجرای خط ویژه بی آر تی، سالن ورزشی در شهرک پیشاهنگی، ارتقای سیاسی، جمع آوری آب‌های سطحی و احداث زمین بسکتبال و چمن مصنوعی از دیگر برنامه‌های پیش رو است که طرح‌های اولیه آن نیز آماده شده و پس از بررسی‌های نهایی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه خدمات عمومی و درمانی در کمالشهر گفت: واگذاری زمین و همکاری در ساخت بیمارستان کمالشهر و همچنین جانمایی و تهیه زمین برای احداث مصلی از جمله اقداماتی است که توسط شورا در حال پیگیری است.

وی گفت: امیدواریم سایر نیازهای شهری کمالشهر با توجه به بافت جمعیتی و ویژگی خاص منطقه‌ای و صنعتی آن در طی برنامه‌های پیش رو با مساعدت سایر مراکز مرتبط تحقق بیشتری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد